انتقام روسیه؛ دیپلمات های بلغاری از مسکو اخراج شدند

به گزارش لوکو، فارس نوشت: مسکو در واکنشی تلافی جویانه به اخراج دو دیپلمات سفارت روسیه در بلغارستان به اتهام جاسوسی، دو دیپلمات بلغارستانی را عنصر نامطلوب خواند و خواهان اخراج آنها از روسیه شد.

انتقام روسیه؛ دیپلمات های بلغاری از مسکو اخراج شدند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش اسپوتنیک، دوم مهرماه بود که وزارت خارجه بلغارستان اعلام نمود، دو دیپلمات سفارت روسیه در صوفیه پایتخت بلغارستان را به اتهام جاسوسی نظامی عنصر نامطلوب شناخته شده و 72 ساعت برای خروج آنها از بلغارستان مهلت مشخص کرد.

سفارت مسکو در صوفیه آن موقع ضمن رد این اتهام اعلام نمود که هیچ مدرکی برای توجیه اخراج غیر منطقی دو دیپلمات روسیه وجود نداشت.

حالا با گذشت 19 روز از این اقدام بلغارستان، وزرت خارجه روسیه در اقدامی تلافی جویانه دو دیپلمات بلغارستانی را عنصر نامطلوب شناخت و خواهان اخراجشان از روسیه شد.

این وزارتخانه، ساعتی قبل آتاناس کریستین سفیر بلغارستان در روسیه را احضار کرد و یادداشت دیپلماتیک در خصوص اخراج دو دیپلمات بلغارستانی را به وی تحویل داد.

اقدام روسیه در اخراج دو دیپلمات این کشور عضو ناتو در حالی صورت گرفته که روابط مسکو و کشورهای اروپایی بر سر مسائل مختلف از قبیل ناآرامی ها در بلاروس و ادعاها درباره دست داشتن مسکو در مسمومیت الکسی ناوالنی مخالف دولت روسیه شدت گرفته است.

مسکو بارها ضمن هشدار به کشورهای غربی به ویژه آمریکا و اروپا درباره دخالت هایشان در امور داخلی بلاروس، اتهام بعضی کشورها به ویژه آلمان درباره دست داشتن در مسمومیت ادعایی ناوالنی را قویا رد نموده است.

همزمان با این تحولات، امروز دوشنبه وزرای خارجه عضو اتحادیه اروپا در نشستی مشترک درصدد رایزنی درباره روسیه هستند و وزیر خارجه آلمان در آستانه این نشست، خواهان اعمال تحریم اتحادیه اروپا ضد مسکو شده است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1209

به "انتقام روسیه؛ دیپلمات های بلغاری از مسکو اخراج شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقام روسیه؛ دیپلمات های بلغاری از مسکو اخراج شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید