خودداری کانادا از تحریم بعضی از مقامات روس

به گزارش لوکو، دولت کانادا در چرخش 180 درجه ای مواضع خود، از اعمال تحریم بر ضد بعضی مسئولان رسمی روسیه خودداری کرد.

خودداری کانادا از تحریم بعضی از مقامات روس

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، کانادا از اعمال تحریم بر ضد بعضی مسئولان رسمی روسیه، که گفته می گردد در موارد فساد و نقض حقوق بشر دست داشته اند، خودداری کرد.

استفان دیون، وزیر امور خارجه کانادا، روز آدینه احتمال تهیه لیستی از مسئولان روس را مشابه لیست ماگنیتسکی، که آمریکا تهیه نموده است، منتفی دانست.

اظهارات وزیر امور خارجه کانادا با موضع گیریهای رسمی حزب وی در سال گذشته که در جناح مخالف کانادا قرار داشت و از اعمال تحریمهای فردی بر ضد بعضی از مسئولان دولتی روس مظنون به فساد و نقض حقوق بشر حمایت می کرد، در تضاد آشکار است.

با این حال مقامات روسیه این موضع دولت کانادا را نشانه ای دال بر دوستی اوتاوا در قبال مسکو نمی دانند. مقامات روسیه بر این عقیده هستند که علل چرخش 180 درجه ای دولت کانادا در قبال روسیه را نه در اوتاوا، بلکه باید در واشینگتن جستجو کرد چرا که کانادا پیوسته در سالهای گذشته هم دنباله رو سیاست خارجی آمریکا بوده است و این دو کشور تقریبا همواره با یک صدا در ناتو صحبت می نمایند. بنابراین باید گفت این تغییر رویکرد اوتاوا در قبال مسکو بدون تردید تحت تاثیر تضعیف نسبی لفاظی های مقامات واشینگتن در قبال روسیه در ماههای اخیر اجرا شده است.

روابط میان روسیه و کشورهای غربی از جمله آمریکا و کانادا در پی متشنج شدن اوضاع در اوکراین، رو به تیرگی نهاد. در پی تشدید بحران میان روسیه و غرب بر سر اوکراین، اتحادیه اروپا، آمریکا و بعضی از دیگر کشورهای غربی از جمله کانادا تحریم هایی بر ضد مسئولان سیاسی، بازرگانان و شرکت های روسی از جمله شرکت های فعال در بخش انرژی، تسلیحات و بعلاوه بانک ها و موسسات اقتصادی این کشور اعمال کردند. دولت روسیه هم در اقدامی تلافی جویانه واردات محصولات غذایی مورد احتیاج خود را از آمریکا، اتحادیه اروپا، استرالیا، کانادا و نروژ ممنوع نمود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1748

به "خودداری کانادا از تحریم بعضی از مقامات روس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودداری کانادا از تحریم بعضی از مقامات روس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید