استولتنبرگ: ناتو به حمایت مالی از نیرو های افغانستانی ادامه می دهد

به گزارش لوکو، دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی روز سه شنبه گفت که این ائتلاف حتی پس از خروج از افغانستان به حمایت مالی از نیرو های افغانستانی ادامه خواهد داد.

استولتنبرگ: ناتو به حمایت مالی از نیرو های افغانستانی ادامه می دهد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ینس استولتنبرگ دبیر کل پیمان آتلانتیک شمالی روز سه شنبه ادعا کرد این ائتلاف به حمایت مالی از نیرو های افغانستانی پس از خروج نیروهایش از این کشور که انتظار می رود تا 11 سپتامبر انجام شود، ادامه خواهد داد.

وی که پس از نشست وزیران دفاع ناتو در کنفرانس خبری صحبت می کرد، اضافه کرد: ما در حال انتها دادن به ماموریت نظامی خود در افغانستان هستیم، اما به فراهم کردن پشتیبانی از افغان ها ادامه خواهیم داد و این کار را به شیوه های مختلف انجام خواهیم داد.

استولتنبرگ گفت: ما حضور غیرنظامی خود در کابل برای فراهم کردن رایزنی و ظرفیت ایجاد سازمان های امنیت افغانستانی را ادامه خواهیم داد و به فراهم کردن منابع مالی ادامه می دهیم.

دبیر کل ناتو اضافه کرد که در نشست روز سه شنبه، چند متحد ناتو تاکید کردند که آن ها به ادامه حمایت مالی از افغانستان متعهد خواهند ماند.

رئیس جمهور تازه آمریکا اعلام کرد که تمام نظامیان این کشور تا 11 سپتامبر از افغانستان خارج خواهند شد و پس از 20 سال واشنگتن به جنگ افغانستان همزمان با تشدید خشونت و ناامنی انتها خواهد داد.

از سال 2001 تا به امروز 2300 نظامی آمریکایی در جنگ افغانستان کشته و 20 هزار نفر هم در این مدت زخمی شدند و همچنین از سال 2009 میلادی بیش از 100 هزار شهروند افغان هم در طولانی ترین جنگ آمریکا کشته و زخمی شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 مرداد 1400 بروزرسانی: 8 مرداد 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1691

به "استولتنبرگ: ناتو به حمایت مالی از نیرو های افغانستانی ادامه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استولتنبرگ: ناتو به حمایت مالی از نیرو های افغانستانی ادامه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید