استفاده از پلاستیک های یک بار مصرف در شهرداری کوالالامپور ممنوع شد (تور ارزان کوالالامپور)

به گزارش لوکو، شورای شهر کوالالامپور اظهار داشت: استفاده از پلاستیک های یک بار مصرف در همه ساختمان های متعلق به شورا و شهرداری ممنوع شده است.

استفاده از پلاستیک های یک بار مصرف در شهرداری کوالالامپور ممنوع شد (تور ارزان کوالالامپور)

با ما سفر کنید و با تور ارزان کوالالامپور از زیباترین شهر مالزی دیدن کنید و در کوچه های زیبای کوالالامپور قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، شورای شهر کوالالامپور به عنوان بخشی از کوشش های خود برای حذف استفاده از مواد غیرقابل تجزیه تا سال 2030، استفاده از پلاستیک های یک بار مصرف را در همه ساختمان های شورا و شهرداری کوالالامپور ممنوع نمود. این ممنوعیت که در پی قانون ممنوعیت استفاده از نی های پلاستیکی در سال 2020 و در راستای پشتیبانی از دستورالعمل اجباری وزارت فدرال برای استفاده از پلاستیک های زیست تخریب پذیر اعمال شده است، تمام بخش های مختلف این ساختمان ها از جمله غذاخوری ها را در بر می گیرد.

شهردار کوالالامپور اظهار کرد که هدف این ابتکار ایجاد مسئولیت پذیری در زمینه استفاده از پلاستیک های یک بار مصرف در میان کارکنان شورا و تبدیل آن به یک عادت است. به این ترتیب پیش از توسعه برنامه ای مشابه در سطح شهر، کارمندان شورای شهر و شهرداری کوالالامپور هم چون الگوهایی برای سایر مردم عمل می نمایند.

شورای شهر گفت که این اقدام بخشی از برنامه شورا برای حذف استفاده از پلاستیک های یک بار مصرف و سایر مواد غیرقابل تجزیه در طبیعت تا سال 2030 است و شرح داد که ممنوعیت مذکور به این معنی است که کارکنان شورا و شهرداری دیگر اجازه ندارند این محصولات، از جمله کیسه های پلاستیکی و ظروف بسته بندی مواد غذایی را با خود به محل کار بیاورند.

شورای شهر اطمینان داد که این ممنوعیت کل نهادهای مرتبط با شورا از جمله تأمین نمایندگان محصولات غذایی و پذیرایی برای رویدادها و مراسم مختلف شورا را نیز در بر می گیرد.

شورا بعلاوه با اشاره به این که بیش از 40 درصد از زباله های فراوری شده در ساختمان های متعلق به شورا و شهرداری کوالالامپور را پلاستیک های یک بار مصرف تشکیل می دهد، بیان کرد که بخش عمده ای از این زباله ها قابل بازیافت است و شورا در نظر دارد با نصب ماشین های فروش معکوس در ساختمان های این نهاد برای کارکنان و حتی مراجعه نمایندگان به شهرداری و شورای شهر ایجاد انگیزه کند. به این ترتیب کاربران می توانند در ازای دریافت پنج سن (واحد پول خرد مالزی)، اقلام بازیافتی کوچک خود را به دستگاه تحویل دهند و این مبلغ را به وسیله اسکن کد QR دریافت نمایند.

شورای شهر ضمن اشاره به این که مواد قابل بازیافت پذیرفته شده به وسیله دستگاه شامل بطری های پلاستیکی مستعمل، قوطی های غذا و نوشیدنی و پاکت های آبمیوه می گردد، مشارکت در این اقدام را بخشی از ابتکار مسئولیت اجتماعی به منظور یاری به کوشش های این نهاد برای سبز شدن مرکز مالزی معرفی کرد.

منبع: ایمنا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 دی 1401 بروزرسانی: 8 دی 1401 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 2140

به "استفاده از پلاستیک های یک بار مصرف در شهرداری کوالالامپور ممنوع شد (تور ارزان کوالالامپور)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از پلاستیک های یک بار مصرف در شهرداری کوالالامپور ممنوع شد (تور ارزان کوالالامپور)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید