آیفون 17 با چیپست 2 نانومتری راهی بازار نمی گردد

به گزارش لوکو، طی ماه های گذشته گزارش هایی در خصوص استفاده آیفون 17 از چیپست 2 نانومتری مطرح شده بود که حالا یک منبع معتبر این موضوع را رد نموده است. بر اساس پستی که از طرف یکی از افشاگران با سابقه در شبکه اجتماعی Weibo به نام Phone Chip Expert نوشته شده، فراوری انبوه چیپست های 2 نانومتری تا انتها 2025 شروع نخواهد شد. در نتیجه کاربران آیفون برای بهره گیری از این فناوری پیشرفته باید تا سری آیفون 18 صبر نمایند.

آیفون 17 با چیپست 2 نانومتری راهی بازار نمی گردد

میخواهد فراوری انبوه تراشه های 2 نانومتری را از سال آینده شروع کند، اما گزارش های متعددی از تایوان حاکی از آن است که این شرکت برای دستیابی به بازدهی پایدار برای فراوری انبوه، روند فراوری را زودتر از موعد برنامه ریزی شده پیش می برد. اپل مشتری اصلی TSMC است و معمولاً اولین شرکتی است که تراشه های تازه این شرکت را دریافت می نماید. برای مثال، اپل در سال 2023 تمامی ظرفیت فراوری تراشه های 3 نانومتری TSMC را برای آیفون، آیپد و مک تصاحب کرد.

انتظار می رود فرآیند ساخت 2 نانومتری که بعلاوه با نام ساده N2 شناخته می گردد، در مقایسه با تراشه های ساخته شده با فناوری 3 نانومتری این تأمین نماینده، بهبود 10 تا 15 درصدی در سرعت در همان مقدار توان یا کاهش 25 تا 30 درصدی مصرف انرژی در همان سرعت را ارائه دهد. تراشه A17 Pro موجود در مدل های iPhone 15 Pro اپل با فرآیند نسل اول 3 نانومتری TSMC، که با نام N3B شناخته می گردد، فراوری شده است. تراشه M4 اپل که اخیراً در آیپد پرو تازه قرار گرفته است، از نسخه ای پیشرفته تر از همین فناوری 3 نانومتری استفاده می نماید.

کد موجود در iOS 18 تأیید نموده است که هر چهار مدل آیفون 16 قرار است از تراشه نسل بعدی A18 اپل، مبتنی بر فرآیند N3E شرکت TSMC استفاده نمایند. N3E دومین نسل از فرآیند ساخت تراشه های 3 نانومتری TSMC است که ارزان تر بوده و در مقایسه با نسل اول فرآیند 3 نانومتری این شرکت، بازدهی بهبودیافته ای دارد.

در خصوص سابقه افشاگری که این خبر را اعلام نموده باید بگوییم که اولین فردی بود که فاش کرد آیفون 7 ضد آب خواهد بود و مدل های استاندارد آیفون 14 همچنان از تراشه A15 Bionic استفاده خواهند کرد، در حالی که تراشه پیشرفته تر A16 تنها در مدل های پرو آیفون 14 به کار خواهد رفت. این پیش بینی ها بعداً به وسیله منابع معتبر متعدد تأیید شد و با عرضه محصولات، صحت آن ها به اثبات رسید.

بعلاوه اخیرا این فرد اولین منبعی بود که خبر از توسعه پردازنده سرور هوش مصنوعی اختصاصی اپل با استفاده از فرآیند 3 نانومتری TSMC و هدف گذاری برای فراوری انبوه در نیمه دوم سال 2025 را منتشر کرد. در هر صورت همانطور که می بینید، استفاده آیفون 17 از چیپست 2 نانومتری بسیار بعید به نظر می رسد و نباید چنین انتظاری را داشته باشیم.

منبع: GizmoChina

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 27 تیر 1403 بروزرسانی: 27 تیر 1403 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 2271

به "آیفون 17 با چیپست 2 نانومتری راهی بازار نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون 17 با چیپست 2 نانومتری راهی بازار نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید