میزان فروش آیفون 11 سهم اپل را در بازارهای مهم جهانی افزایش داده است

به گزارش لوکو، به تازگی از ثبت رکوردی جدید توسط اپل خبر دادیم که با توجه به آن، این شرکت بهترین فصل اقتصادی را در تاریخ فعالیت خود تجربه نموده است. این رکورد جدید به لطف افزایش تقاضا برای آیفون، اپل واچ و ایرپادز میسر شد. اما داده های منتشر شده توسط آژانس تحقیقاتی Kantar نشان می دهد که به لطف رشد میزان فروش آیفون 11 سهم این شرکت از فروش گوشی های هوشمند در تمامی بازارهای کلیدی جهان افزایش یافته است.

میزان فروش آیفون 11 سهم اپل را در بازارهای مهم جهانی افزایش داده است

جهت دریافت مشاوره خدمات تعرفه طراحی بروشور از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

آیفون 11 دو برابر محبوب تر از آیفون XR است

آیفون 11 از زمان عرضه رسمی تا به این لحظه، پیوسته عنوان محبوب ترین آیفون بازار در اروپا و آمریکا را به نام خود ثبت نموده است و به عنوان یکی از 10 گوشی هوشمند پرفروش شناخته می گردد. در گزارش Kantar از پیروزیت این گوشی با عنوان پدیده یاد شده و اعلام شده است که میزان فروش آیفون 11 نسبت به فروش آیفون XR با افزایش دو برابری همراه بوده است. آیفون 11 در کنار دو مدل 11 پرو و 11 پرو مکس پیروز شدند سهمی 50 درصدی را از میزان فروش آیفون در آمریکا و اروپا تصاحب نمایند.

در مقام مقایسه، باید ذکر کنیم که این سهم برای آیفون های 2018 یعنی مدل های XR و همچنین XS و XS مکس تنها 36 درصد در اروپا و آمریکا گزارش شده است. در نتیجه، آیفون های 2019 از بیشترین میزان محبوبیت در میان مشتریان اپل برخوردار هستند.

کمپانی آمریکایی سه ماهه سرانجامی سال 2019 را با میانگین سهم 24.3 درصدی از 5 بازار مهم اروپایی (بریتانیا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا) به سرانجام رساند. این در حالی است که یک سال قبل از آن، سهم آیفون در این بازارها در حدود 22.7 درصد بود.

کوپرتینویی ها در این مدت در بازار آمریکا نیز رشد مناسبی را تجربه نموده اند و سهم 42.8 درصدی خود در سه ماهه سرانجامی 2018 را با پیروزیت به 47.2 درصد رساندند.

پیشرفت اپل در بازار ژاپن، استرالیا و چین

پیروزیت های اپل به جهانی غرب محدود نمی گردد و این شرکت در فصل سرانجامی 2019 در بازارهای مهم شرقی مانند چین، ژاپن و استرالیا نیز حضوری جدی داشت. در سه ماهه سرانجامی 2019، سهم آیفون از بازار گوشی های هوشمند استرالیا به 43.7 درصد رسید که این میزان در مدت مشابه سال 2018 برابر با 40.7 درصد بود.

ژاپن یکی از بازارهایی است که اپل نگاهی ویژه به آن دارد و البته توانسته رهبری بازار آن را نیز به دست بگیرد. در سه ماهه آخر 2018 سهم اپل در بازار ژاپن در حدود 46.7 درصد بود که این میزان در فصل سرانجامی 2019 به 52.5 درصد افزایش یافته است.

اما بازار چین بزرگترین بازار اسمارت فون ها در جهان محسوب می گردد و با توجه به حضور شرکت های بزرگ و کوچک محلی، رقابت کمپانی های خارجی در آن بسیار سخت است. از زمان عرضه آیفون های XR و خانواده XS در سپتامبر 2018، کمپانی آمریکایی دورانی سخت را برای رقابت در بازار چین تجربه کرد تا این که در نهایت پیروز شد با یاری آیفون 11 اوضاع را به نفع خود تغییر دهد.

در بازه زمانی اکتبر تا دسامبر سال گذشته میلادی، تعداد گوشی های هوشمند مجهز به سیستم عامل iOS در چین به حدود 21.4 درصد رسید که پیشرفتی حدود 2 درصدی محسوب می گردد. البته نباید شرایط رقابتی سخت بازار چین و همچنین جریحه دار شدن احساسات چینی ها پس از تحریم های هواوی از سوی دونالد ترامپ را هم از یاد برد که همه این موارد، کار را برای اپل بیش از پیش سخت نموده بودند.

اغلب تحلیل گران دیگر بازار معتقدند که سهم آیفون رقمی بین 10 تا 12 درصد از کل گوشی های هوشمند چین بوده است که البته این میزان با سهم 21.4 درصدی ذکر شده در گزارش Kantar بسیار متفاوت است.

سامسونگ و هواوی به عنوان رقبای اصلی چگونه عمل کردند؟

سامسونگ به عنوان اصلی ترین رقیب اپل، در این مدت در بازار اروپا با شیب ملایمی رشد فروش را تجربه نموده و هیچ سود و ضرر قابل توجهی را به ثبت نرسانده است. اما تقاضا برای مدل های جدید گلکسی های کمپانی کره ای در آمریکا افزایش اندکی داشته و همین امر سبب شد تا سهم این شرکت از بازار گوشی های هوشمند آمریکا نیز افزایش کمی داشته باشد که در نهایت مجموع این موارد در طولانی مدت می توانند بر درآمد سامسونگ از بخش موبایلش اثر منفی بگذارند.

در حالی که خانواده گلکسی نوت 10 مثل همواره هواداران خود را داشت، معرفی نسل جدید میان رده های سری گلکسی A که اکنون به کمترین میزان تفاوت با پرچم داران سری S رسیده اند باعث شد تا استقبال از سری گلکسی S10 با کاهش روبرو گردد. میان رده های گلکسی A اکنون بیش از یک سوم فروش سامسونگ از بازار را در اختیار دارند و پیش بینی می شوند با همین فرایند به سودآوری ادامه دهند.

هواوی و برند زیر مجموعه اش آنر نیز به عنوان یکی از مدعیان بزرگ بازار گوشی های هوشمند، سعی داشتند تا در سال گذشته میلادی سهم بیشتری از بازار کسب نمایند و به سلطنت چندین ساله سامسونگ در این حوزه سرانجام دهند. اما در نیمه راه، تحریم های ناشی از جنگ تجاری میان آمریکا و چین باعث شد تا این شرکت حتی در بازار اروپا نیز با مسائل زیادی روبرو گردد. سهم هواوی از این بازار از 20.8 درصد در سرانجام 2018 به 16.4 درصد در سرانجام 2019 کاهش یافت.

البته مشکل به همین جا ختم نمی گردد و ممکن است هواوی با خطر از دست دادن عنوان سومین فراوری نماینده بزرگ اسمارت فون در جهان روبرو گردد و این عنوان را به شیائومی تسلیم کند تا خود در صندلی چهارم قرار بگیرد. در مدتی که هواوی درگیر مسائل ناشی از تحریم و لغو همکاری با شرکای آمریکایی خود همچون گوگل و کوالکام بوده است، شیائومی از این فرصت به نحو احسن بهره گرفت و سهم خود را از 7 درصد به 14.2 درصد رساند. البته هواوی در سه ماهه سرانجامی 2019، با وجود کاهش فروش در بازار جهانی، در چین رشد بسیار خوبی را تجربه کرد تا بتواند به لطف هم وطنانش بخشی از ضررهایش را جبران کند.

منیع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 726

به "میزان فروش آیفون 11 سهم اپل را در بازارهای مهم جهانی افزایش داده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان فروش آیفون 11 سهم اپل را در بازارهای مهم جهانی افزایش داده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید