آیا می دانستید که تصاویر زیبای مبلمان خانه ها در کاتالوگ های IKEA همگی حاصل مدل سازی سه بعدی هستند و نه عکسبرداری عادی؟
به گزارش لوکو، در تابستان سال 2004 شرکت IKEA تصمیم گرفت که شیوه عکسبرداری روتین برای ساختن کاتالوگ هایش را تغییر بدهد و به جای آن محصولاتش را به صورت دقیق و سه بعدی، مدل سازی کند.
جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.
مارتین انتد Martin Enthed از این شرکت در این مورد شرح داده که این شرکت مسئله ای با عکسبرداری روتین نداشت. اما مشکل این بود که این کار پرسنل و امکانات فنی زیادی می خواست و آنها می خواستند همه چیز را سریع تر، مقرون به صرفه تر و ساده تر نمایند و راه این کار مدل سازی سه بعدی بود.
او مثالی می زند: مشکل ترین بخش تهیه کاتالوگ، تجهیزات آشپزخانه بود. چون محیط آسپزخانه در کشورهای مختلف واقعا خیلی با هم فرق می نماید و در امریکا و آلمان و ژاپن خیلی با هم فرق دارد. با عکاسی معمول، حجم کارها زیادی بود، اما سه بعدی سازی کامپیوتری همه چیز را ساده می کرد.
جالب است بدانید الان 75 درصد تصاویر به همین شکل دیجیتالی تهیه می شوند و این شرکت رندر 25 هزار مدل را با کیفیت 4K در اختیار دارد.
این شرکت از 3D استودیوی مکس و V-Ray استفاده می نماید.
منبع
منبع: یک پزشک