شروع مرمت 23 رشته قنات در دامغان با 20 میلیارد ریال اعتبار

به گزارش لوکو، رئیس اداره فنی و زیربنایی جهاد کشاورزی دامغان گفت: طرح مرمت و بهسازی 23 رشته قنات شهرستان با صرف 20 میلیارد ریال اعتبار شروع شد.

شروع مرمت 23 رشته قنات در دامغان با 20 میلیارد ریال اعتبار

جهت دریافت خدمات شرکت بازسازی آپارتمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، غلامرضا بینائیان روز شنبه 6 اردیبهشت بیان نمود: اعتبار بیش از 20 میلیارد ریالی تخصیص یافته به منظور مرمت و بازسازی قنات های آسیب دیده شهرستان در مقایسه با سال 98، چهار برابر شده است.

وی اضافه نمود: 23 رشته قنات شهرستان که در دستور مرمت و بازسازی قرار گرفته، از قنات های آسیب دیده در بهار سال 98 است.

بینائیان اظهار کرد: این 23 رشته از قنات های شهرستان دامغان به طول 60 هزار و 550 متر، بین 20تا70 درصد خسارت دیده بود که با تخصیص اعتبار، کار مرمت آن شروع شده است.

وی اعلام کرد: دامغان هم اکنون دارای 125 رشته قنات است که از نظر وابستگی کشاورزی به آب قنات، از شهرستان های مهم کشور به شمار می آید.

بینائیان ادامه داد: با اجرای این طرح های مرمتی، بدون شک از هدررفت آب های هرز جلوگیری و تمام آب موجود در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.

رئیس اداره فنی و امور زیربنایی جهاد کشاورزی شهرستان دامغان، قنات را یکی از اصلی ترین منابع تامین آب کشاورزی دانست و اضافه نمود: قنات ها به عنوان میراث به جای مانده از نیاکان سرزمین ما از اولویت های اجرایی خاصی برخوردار هستند که پرداختن بیشتر به موضوع نگهداری از آن ها مخصوصا در مناطق حاشیه کویری مانند جنوب این شهرستان از اهمیت بالایی برخوردار است.

پرآب ترین قنات شهرستان دامغان استان سمنان با آبدهی بیش از 200 لیتر در ثانیه متعلق به قنات فیخار است که حدود 95 درصد از آب این چشمه قنات صرف امور کشاورزی و بقیه آن صرف بخش آشامیدنی اهالی روستا و مردم منطقه می گردد که با توجه به کیفیت بسیار بالای آب شیرین، به عنوان یکی از قنات های باکیفیت کشور نیز شناخته می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 خرداد 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 884

به "شروع مرمت 23 رشته قنات در دامغان با 20 میلیارد ریال اعتبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مرمت 23 رشته قنات در دامغان با 20 میلیارد ریال اعتبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید