90 محصول سلامت محور تولید شد ، ثبت بیش از 100 میلیارد تومان صرفه جویی ارزی

به گزارش لوکو، ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری با حمایت از تولید 90 محصول سلامت محور، 105 میلیارد تومان پول را به خزانه داری کشور بازگرداند.

90 محصول سلامت محور تولید شد ، ثبت بیش از 100 میلیارد تومان صرفه جویی ارزی

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جهوری، گروه تولید، تجاری سازی و بازار ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با هدف جهش تولید در کشور تلاش می کند که خروج ارز از کشور را کاهش دهد. این کار با حمایت از تولید 90 محصول به ابقای 6/105 میلیارد تومان در کشور کمک کرده است. کاری که در دوران تحریم ها و بلوکه شدن پول های ایران در برخی کشور ها یک امتیاز ویژه و اتفاقی خوش برای کشور است.

این تلاش با حمایت از تولید 7 داروی زیستی به صرفه جویی ارزی 9/74 میلیون دلاری، منجر شده است. همچنین حمایت از تولید 75 ماده اولیه دارویی، 116 میلیون دلار، تولید 5 واکسن انسانی، 60 میلیون دلار و تولید 3 تجهیز پزشکی، 24 میلیون دلار صرفه جویی ارزی برای کشور به ارمغان آورده است.

جهش تولید، سلامت و امنیت غذایی مردم و اقتصاد دانش بنیان جلوگیری از خروج ارز مهم ترین اولویت هایی است که توسط گروه تولید، تجاری سازی و بازار ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دنبال می شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 بهمن 1399 بروزرسانی: 29 بهمن 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1396

به "90 محصول سلامت محور تولید شد ، ثبت بیش از 100 میلیارد تومان صرفه جویی ارزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "90 محصول سلامت محور تولید شد ، ثبت بیش از 100 میلیارد تومان صرفه جویی ارزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید