8 عادتی که روابط شما با همسرتان را به بن بست می کشاند

به گزارش لوکو، رپرتاژآگهی - حفظ شادترین روابط هم گاهی سخت است. آدم ها دیدگاه های متفاوتی درباره امور دارند و همین می تواند سوءتفاهم ها و مشاجرات بزرگی را به وجود آورد. هرچند، مسائل حساس بسیاری وجود دارد که شاید به ظاهر بی خطر باشند، اما می توانند به تدریج و بدون اینکه متوجه شوید رابطه شما را خراب نمایند. برای مثال می توان به جزئیات ظریفی مانند غیبت کردن یا ترک خانه بدون خداحافظی کردن اشاره نمود. در مجله خبری-سبک زندگی نگار آرزو داریم که خوانندگان ما زندگی موفقی داشته باشند به همین علت است اطلاعاتی را درباره 8 عادتی که باید اصلاح گردد فراهم نموده ایم.

8 عادتی که روابط شما با همسرتان را به بن بست می کشاند

1- نبش قبر مسائل قدیمی در وسط دعوا

حتی شادترین زوجین هم گاهی با هم دعوا می نمایند، زیرا آدم ها نمی توانند همواره و در همه موضوعات هم عقیده باشند؛ بنابراین وقتی دعوا به راه می افتد باید یک هدف را در فکر داشت: حل مسئله، نه برنده شدن یا فقط تحمیل بار مسئولیت بر همسر خود. به همین علت است که یادآوری چیزی مربوط به سال ها قبل به هیچ عنوان سازنده نیست و فقط حس بی پناهی را در فرد مقابل ایجاد می نماید.

2- انتخاب یک زمان نامناسب برای یک صحبت جدی

وقتی پای صحبت کردن درباره موضوعات مهم به میان می آید، خواه مسائل اقتصادی باشد یا اهداف رابطه بلندمدت یا هر چیز مهم دیگر، باید زمان مناسبی را برای این کار در نظر گرفت. مطمئن شوید که همسرتان تحت فشار، خسته یا افسرده نباشد. این ها به شکلی غیر ضروری باعث پیچیده شدن مسائل می شوند. بعلاوه باید از لحن درستی استفاده کرد: اصلا ضرورتی ندارد که حتی جدی ترین بحث ها تبدیل به دعوا شوند.

3- به جای سوال کردن مستقیم، در خصوص احساسات همسرتان فرضیاتی بسازید

حتی اگر فکر می کنید که از درون همسر خود اطلاع دارید، چندان به آن اعتماد نکنید: هر کسی به مسائل زندگی از دریچه افکار و نظام ارزشی خود نگاه می نماید؛ بنابراین اگر پیش خودتان فرض می گیرید که می دانید این شخص مهم چه فکر یا احساسی دارد، ممکن است این کار باعث کناره گیری شما (دست از کوشش کردن برای برقراری ارتباط با او بر می دارید)، ایجاد تعارض و احساس تنها ماندن می گردد.

4- سرزنش کردن اعضای خانواده همسرتان

موضوع خانواده طرفین در هر رابطه ای جلب توجه خواهد نمود. هرچند اینکه در مقایسه با اعضای خانواده تان یا اعضای خانواده همسرتان منظره متفاوتی به زندگی داشته باشید چندان عجیب نیست. اما این ممکن است منجر به سوءتفاهم یا حتی تعارض گردد. در هر صورت، باید به خاطر داشت که این افراد بخش بزرگی از زندگی همسر یا شوهر شما را تشکیل می دهند.

هنگامی که درباره چیزی که باعث ناراحتی شما شده است بحث می کنید به یاد داشته باشید که در پی بیان شکایت و نقد باشید - نه سرزنش کردن آنها. تفاوت میان آن ها این است که دو مورد اول متمرکز بر یک موضوع خواص هستند که قابل تغییر است، اما سرزنش کردن حمله به شخصیت دیگران است.

5- اجتناب از حرف زدن درباره پول

از هر 10 زوج، 7 زوج با مسائل پولی و اقتصادی روبرو هستند؛ بنابراین تعیین است که کسب و کار و پول یک مسئله مهم به شمار می رود. البته، هر کسی حوصله بحث درباره این موضوع را ندارد، اما باید به میزان کافی شکیبا و مصر باشید تا در آینده به مشکل خاصی دچار نشوید. متخصصان توصیه می نمایند که بعضی قواعد خاص و محدودیت های هزینه ای را که برای هر دو طرف راحت باشد، بپذیرید و با هم درباره هر مسئله چالش برانگیز صحبت کنید.

6- خروج از خانه بدون اطلاع دادن به همسرتان

انجام دادن این کار هرچند در وهله اول چیز ساده ای به نظر برسد، یک نشانه بالقوه اجتناب از برقراری ارتباط است. در صورتی که شما برای مدتی طولانی کنار هم زیسته اید، چیز های ساده مانند نحوه خروج تان هنگام صبح از منزل برای کار می تواند رابطه شما را بسازد یا تخریب کند؛ بنابراین بدون یک ابراز محبت و نوازش عاشقانه یا بدون بیان چند کلمه دلگرم نماینده، عزیزتان را در منزل تنها نگذارید.

7- سرکوب کردن عصبانیت و خشم تان

سرکوب کردن احساسات به جای مدیریت کردن آن ها هم برای روابط شما و هم برای سلامت روان تان بسیار مضر است. اگر عصبانیت خودتان را سرکوب کنید و در خودتان بریزید ممکن است به تدریج احساس اضطراب کنید یا آن را سر شریک زندگی تان خالی کنید، مدام دچار سردرد شوید یا …. این باعث می گردد که نشان دادن واکنش مناسب به تحریک نماینده های بیرونی برای شما سخت تر گردد و در نتیجه رابطه تان دچار آسیب گردد.

8- سرزنش کردن یا غیبت کردن دوستان همسرتان

با وجود اینکه غیبت کردن چندان بد به نظر نمی رسد یا گاهی بتوان مزیت هایی برای آن متصور بود، بدگویی در خصوص افرادی که دیگران عاشق آن ها هستند هیچ وقت یک ایده خوب نیست. یک بار دیگر باید گفت که نقد اگر به درستی انجام گردد سازنده خواهد بود، اما منظر روانشناسی خانواده غیبت کردن باعث می گردد که شما از نظر شریک زندگی تان یک فرد غیر قابل اعتماد به نظر برسید. چیزی که باید اضافه نمود این است که این غیبت کردن تاثیر منفی بر سلامت شما دارد و می تواند منجر به فرسودگی، اضطراب و موارد دیگر گردد.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1979

به "8 عادتی که روابط شما با همسرتان را به بن بست می کشاند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 عادتی که روابط شما با همسرتان را به بن بست می کشاند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید