41 بازیکن خارجی درتاریخ استقلال و فقط 4 ستاره!

به گزارش لوکو، نه فقط استقلال بلک بسیاری از تیم های لیگ برتری تجربیات خوبی درخریدهای خارجی نداشته اند ومعدود بازیکنان خارجی بودند که دراین تیم ها درخشیده اند. استقلال تنها 4ستاره خارجی ازمجموع 41بازیکن خارجی دارد.

41 بازیکن خارجی درتاریخ استقلال و فقط 4 ستاره!

مربیان استقلال از تاریخ درس می گیرند؟

استقلال در تاریخ حیات خود 41 بازیکن خارجی داشته است که تعداد اندکی ازاین بازیکنان توانستند خود را با معیارهای بازی دراین تیم وفق دهند و به بازیکنان تاثیرگذاری بدل شوند. شاید بسیاری از این بازیکنان بالفطره نیز بازیکنان بی کیفیتی نبودند اما به جهت هماهنگی با بازی دراستقلال وبرآورده کردن خواسته های مربیان وقت با مشکل روبرو شدند. اگر نگاهی به سیاهه اسامی بازیکنان خارجی تاریخ باشگاه استقلال بیندازیم تعداد کمی توانستند دراین تیم به بازیکنان موثروبه اصطلاح ستاره تبدیل شوند. به جز بازیکنانی همچون: جانواریو، جی لوید ساموئل، مامه تیام و جبارف. دیگر نمی تواند از میان 41خارجی تاریخ باشگاه استقلال ستاره ای را یافت. گرچه بازیکنانی همچون گیلائوری، یرکوویچ، رابسون جانواریو و کرارجاسم نیز عملکرد نسبتا مطلوبی دراستقلال داشتند اما هیچ یک از این بازیکنان نیز دراستقلال ستاره نشدند. دست بالا تعداد خارجی های موثردرباشگاه استقلال به عدد 10 هم نمی رسد ودرعین حال تعداد ستاره هایی که دراین سال ها از طیف بازیکنان خارجی درترکیب استقلال ظهور نموده اند نیز ازعدد چهارتجاوزنمی کند. ازپیرکارلو که نامش به عنوان اولین بازیکن خارجی تاریخ باشگاه استقلال که لهستانی هم بود، ثبت شده ورافت قلی اف که بعد ازسال ها تک چهره خارجی سال های دورآبی ها به زمان مربیگری منصورپورحیدری بود تا بازیکنانی همچون شیحی، پروپئیچ، مگویان، کاروالیو وبسیاری دیگر دراستقلال بازیکنان اثرگذاری نبودند اما بارمالی سنگینی روی دوش باشگاه گذاشتند و خیلی زود استقلال را ترک کردند.. به تازگی نیز الحاجی گرو ونویمایر به دلیل کیفت نازل بازی از استقلال کنارگذاشتند اما شگفتا که مربیان استقلال چه آن موقع که ایرانی ها در راس کادرفنی بودند، چه حالا که وینفردشفرآلمانی سکان راهنمایی استقلال را دردست گرفته همچنان به جذب بازیکنان خارجی تاکید دارند. -

وینفردشفردرتازه ترین نشست خود با امیرحسین فتحی تاکید نموده به جای گرو نویمایرباید دوبازیکن خارجی جدید به خدمت گرفته گردد و باز هم بیم آن می رود که بازیکنان بی کیفیتی به استقلال ملحق شوند ودرنتیجه هم تیم لطمه فنی ببیند وهم به لحاظ اقتصادی بارمالی سنگینی روی دوش باشگاه بیفتد. این همه اصراراز سوی مربیان باشگاه استقلال و تحت فشارقراردادن مدیران این باشگاه در همه ادوار برای جذب بازیکنان خارجی که نمونه های آن درفوتبال ایران به وفور یافت می شوند برای چیست؟ استقلال گرو و نویمایر را جذب کرد تا چه سودی ببرد؟ شیحی و پروپئیچ با چه اهدافی درفهرست استقلال قرارگرفتندو به آن ها مزد داده شد؟ -

البرتوداسلیوا، بوبکرکبه، گوران لاوره، ویسنته آرزه، لیام ردی، الونگ الونگ، ولید علی و توزی برای کدام اهداف فنی با استقلال قرارداد بستند؟ رینالدو، آندره لوئیز، فلیپ آلوز دسوزا،داسیلوا، سان جان و کوئیکه چه طور؟ این بازیکنان چه کارشاقی دراستقلال انجام دادند؟ نام های بدتری هم درتاریخ باشگاه استقلال بودند. فابریتسیو، رافائل گومزوآخالیا را هم دریاد داریم. این بازیکنان هم فقط بار مالی برای استقلال داشتند، بدون کمترین کارایی وبی آنکه ثمره ای برای باشگاه استقلال داشته باشند.

آیا بهترین تیم های بوندسلیگا، لالیگا ولیگ جزیره نیز این گونه بازیکن می خرند که یکی ازمفاخرباشگاهی درفوتبال ایران این گونه درطول تاریخ چوب حراج به دارایی های خود زده است؟ معادل ریالی هزینه هایی که برای 41بازیکن تاریخ باشگاه استقلال شده چه قدراست؟ آمار دقیقی ازپرداختی ها به این بازیکنان نیست اما با قیمت دلار امروز هم هزینه های پرداخت شده به این بازیکن سربه فلک می زند و شاید بودجه ای که مصروف خرید این بازیکنان شده اکنون درحساب باشگاه استقلال بود، برای ساخت یک مجموعه ورزشی جمع و جور کفایت می کرد. -

تاریخ برای ما مانند یک آینه است تا از اشتباه هایی که درگذشته شده درس بگیریم اما انگار دراستقلال قراراست برهمان مدارحرکت نمایند وهیچ توجهی به ناکامی های سریالی درجذب بازیکنان خارجی نمی گردد. بدون شک اگر بازیکنان خارجی جذب شد درحد اندازه ستاره هایی همچون ساموئل، جانواریو، تیام وجبارف باشند هیچ انتقادی به آن وارد نیست اما تاریخ به ما می گوید که مربیان استقلال درانتخاب بازیکنان خارجی عملکرد درخشانی نداشته اند ومعدود خریدهای آن ها توانسته اند مطابق با انتظارها پیش بروند.

استقلال برای مدیریت هزینه های خود می تواند نگاه دقیق تری به لیگ داشته باشد. چرا راه دور برویم. همین تیم امید ایران که تشکیل شده را برانداز کنید. بسیاری از بازیکنان این تیم اگر به لحاظ فنی بیشترازگرو ونویمایرنباشند، کمتراز آن ها هم نیستند.

تکمله: استقلال 6 سال است قهرمانی لیگ را به دست نیاورده و از این منظرطرفداران این باشگاه احساس عقب ماندگی و ضعف می نمایند. قهرمانی های پی درپی جبهه مقابل نیز به شدت بردایره شکوایه های طرفداران استقلال افزوده و آنچه استقلال را دوباره در مسیرقهرمانی لیگ قرارمی دهد همین انتخاب های درست است. انتخاب خارجی هایی که حقیقتا به لحاظ فنی یک سروگردن از فوتبال ایران بالاتر باشند.

10-1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 20 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 114

به "41 بازیکن خارجی درتاریخ استقلال و فقط 4 ستاره!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "41 بازیکن خارجی درتاریخ استقلال و فقط 4 ستاره!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید