تور آلمان: گلزن افسانه ای تیم ملی فوتبال آلمان درگذشت

به گزارش لوکو، اسطوره باشگاه هامبورگ و تیم ملی آلمان و یکی از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال در سن 85 سالگی درگذشت.

تور آلمان: گلزن افسانه ای تیم ملی فوتبال آلمان درگذشت

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران ، اتحادیه فوتبال آلمان (DFB) و باشگاه هامبورگ اعلام کردند اووه زیلر که کاپیتان آلمان غربی در جام جهانی 1966 بود، در سن 85 سالگی درگذشت. این مهاجم پرکار در 72 بازی برای آلمان غربی 43 گل به ثمر رساند و در 40 بازی کاپیتان بود تا یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال آلمان باشد.

ایسنا به نقل از بیلد گزارش داده، برند نویدورف رئیس اتحادیه فوتبال آلمان چنین اظهار کرد: فوتبال آلمان یکی از بزرگترین بازیکنان خود را از دست داد.

نوئندورف در بیانیه ای گفت: پس از فریتز والتر، او دومین کاپیتان افتخاری ما بود. او یک الگو برای خیلی از بازیکنان آلمانی بود؛ یک الگوی واقعی. قطعا نبود او حس خواهد شد. بسیاری از گل های او فراموش نشدنی هستند، مانند ضربه افسانه ای او با پشت سر در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی 1970 مقابل انگلیس.

او در 587 بازی 507 گل برای هامبورگ به ثمر رساند و رکورددار گلزنی این باشگاه است. او به هامبورگ یاری کرد تا در فصل 60-1959 قهرمان آلمان شوند.

جوناس بولد، عضو هیات مدیره هامبورگ در بیانیه ای گفت: اووه زیلر همه چیزهایی است که یک فرد خوب دارد را در خود داشت. او فروتن، وفادار، شاد و به علاوه او همواره به همه احترام می گذاشت. ما هرگز او را فراموش نخواهیم کرد و همواره او را گرامی خواهیم داشت.

تنها پله و اووه زیلر پیروز شدند در چهار دوره جام جهانی گلزنی نمایند. پله در جام جهانی 1958 درخشید و توانست تیمش را به قهرمانی در جام جهانی برساند. او در جام های جهانی 58 تا 70 پیروز شد گلزنی کند. زیلر آلمانی نیز پیروز شد در همین دوره ها (58 تا 70) در چهار دوره جام جهانی گلزنی کند تا با رکورد پله برابری کند. مهم ترین افتخار او نایب قهرمانی در جام جهانی 66 است.

منبع: خبرکانادا
انتشار: 8 مرداد 1401 بروزرسانی: 8 مرداد 1401 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 2062

به "تور آلمان: گلزن افسانه ای تیم ملی فوتبال آلمان درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان: گلزن افسانه ای تیم ملی فوتبال آلمان درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید