گرم کردن مغازه با بخاری ژاپنی در فصول سرد سال

به گزارش لوکو، یکی از بخاری های معروف و محبوب در بازار، بخاری ژاپنی است. همان طور که می دانید، هر محصولی مزایا و معایب خود را دارد و بخاری ژاپنی نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین، به عنوان یک خریدار بخاری ژاپنی، قبل از خرید، باید با مزایا و معایب آن آشنا شوید تا به خریدی مناسب دست پیدا کنید.

گرم کردن مغازه با بخاری ژاپنی در فصول سرد سال

خرید انواع بخاری برقی ژاپنی

بخاری های ژاپنی به چهار دسته تقسیم می شوند:

  • بخاری گازی

  • بخاری نفتی

  • بخاری نفتی برقی

  • بخاری گازی برقی

مدل های بخاری نفتی و گازی کاربرد کمتری داشته و جزو مدل های قدیمی محسوب می شوند. مدل های بخاری نفتی برقی و گازی برقی بیشترین کاربرد را در ایران دارند. بخاری های نفتی برقی مناسب مکان هایی بوده که گاز در آن ها وجود ندارد و مدل های گازی برقی بیشتر در مناطقی استفاده می شوند که دارای گاز هستند. مدل های گازی برقی به دو دسته تقسیم می شوند: مدل هایی که با گاز شهری (مورد مصرف در منازل) کار می نمایند و مدل هایی که با گاز کپسول کار می نمایند.

بخاری گازی برقی

مصرف برق این بخاری ها در حدود 18 تا 35 وات و مصرف گاز آن ها تقریباً یک چهارم مصرف بخاری های ایرانی با توان گرمای مشابه است. این بخاری ها فاقد دود کش بوده و در عین حال بسیار امن و بی خطر هستند. دارای سنسور منو اکسید کربن، سنسور دی اکسید کربن و سنسور لرزش و افتادن است که در صورت تکان خوردن و یا واژگونی بخاری جریان گاز و برق قطع شده و بخاری خاموش می گردد.

بخاری های گازی برقی ژاپنی با توان و قدرت های مختلف وارد بازار شده اند که از توان 2000 کیلو کالری که برای محیط های کوچک می توان استفاده کرد تا توان 5000 کیلوکالری که می توان برای فضا های بزرگ تر مانند اماکن عمومی، مساجد و گلخانه ها استفاده گردد.

بخاری های نفتی برقی

مدل دیگری از بخاری های ژاپنی، نفتی برقی است که سوخت اصلی آن ها نفت است. این نوع بخاری ها انژکتوری بوده و احتیاج به فتیله ندارند. سیستم کار آن ها براساس تبدیل نفت به گاز است و به همین علت که بیشترین مقدار نفت را به گرما تبدیل می نماید، به دود کش احتیاج ندارند. بعلاوه بخاری های نفتی برقی دارای فنی هستند و گرما را با آن پخش می نمایند تا تمام محیط به صورت یکسان گرم گردد.

با توجه به اینکه بیشتر سوخت را تبدیل به گرما می نمایند، مصرف برق این بخاری ها پایین است و در حدود 25 تا 40 وات مصرف دارند. بعلاوه این بخاری ها دارای یک صفحه دیجیتالی یا آنالوگ جهت تنظیم درجه حرارت هستند که بسته به سرمای محیط می توان دمای بخاری را از 16 تا 27 درجه سانتی گراد تنظیم کرد.

بعضی از مدل های این بخاری ها دارای گرمای بسیار زیاد تا 19000 کیلو کالری گرما هستند که مصرف آن ها برای مکان های بزرگ مناسب است. این مدل های بخاری از ولتاژ 110 ولت تغذیه می شوند و احتیاج به ترانس مبدل 110 ولت به 220 ولت با توان 500 تا 1000 وات دارند. بعلاوه بخاری های این مدل دارای مخزن بزرگ تری تا 18 لیتر برای استفاده در فضا های بزرگ با توجه به گرمای بیشتر آن ها هستند.

توجه کنید که در بخاری های برقی گازی و برقی نفتی ژاپنی، از برق صرفاً جهت چرخش فن استفاده می گردد و گرمای فراوری شده به وسیله سوخت صورت می گیرد. به همین علت، مصرف برق این بخاری ها بسیار کم است.

آنالیز معایب بخاری گازی برقی ژاپنی

در ادامه، به آنالیز معایب بخاری گازی برقی ژاپنی می پردازیم. معایب زیر در این نوع بخاری ها وجود دارد:

  • ولتاژ برق: این بخاری ها برای ولتاژ برق 110 ولت طراحی شده اند که با ولتاژ برق ایران که 220 ولت است، سازگاری ندارد. لذا برای استفاده از آن ها باید از یک ترانس بهره ببرید تا تبدیل ولتاژ را برای کارکرد بخاری انجام دهد.

  • فیلتر فلزی: بعضی از این بخاری ها دارای فیلتر فلزی هستند که با گذر زمان کثیف می گردد. این کثیف شدن می تواند باعث کاهش باز دهی و عملکرد بخاری گردد. برای برطرف این مشکل، می توانید فیلتر فلزی را به طور منظم تمیز کنید.

پیشنهاد ما برای خرید بخاری گازی ژاپنی، استفاده از خدمات فروشگاه معتبر و قابل اعتمادی مانند فروشگاه اوجی کالا است.

مزایای بخاری ژاپنی

بخاری ژاپنی از مزایای بسیاری برخوردار است که آن را نسبت به سایر بخاری ها مجذوب کننده و منحصر به فرد می نماید. در ادامه به بعضی از مهم ترین مزایای بخاری ژاپنی اشاره می کنیم:

  • مصرف کم: بخاری ژاپنی به علت بهره وری بالا و کارایی فوق العاده ، مصرف انرژی کمی دارد. این ویژگی باعث می گردد که بخاری ژاپنی به یکی از گزینه های مالی و به صرفه در مصرف انرژی تبدیل گردد.

  • باز دهی بالا: بخاری ژاپنی عملکرد فوق العاده ای داشته و توانایی تبدیل کامل گاز به گرما را دارد. در این بخاری، نسبت به بسیاری از مدل های دیگر، هدر رفت انرژی به حداقل ممکن می رسد.

  • سیستم هشدار: بعضی از بخاری های ژاپنی دارای سیستم هشدار امنیتی هستند. اگر مقدار اکسیژن در محیط به حداقل برسد، این سیستم هشدار فعال می گردد و به شما که در معرض خطر احتمالی قرار دارید هشدار می دهد. این ویژگی اهمیت بسیاری در محیط هایی مانند خانه ها و محیط های کاری دارد.

در نهایت، گفتنی است که این مزایا برای همه بخاری های ژاپنی لازم الاجرا نیستند و بعضی مدل ها ممکن است این ویژگی ها را نداشته باشند. لذا، در صورت انتخاب و خرید بخاری ژاپنی با این ویژگی ها، حتماً به مشخصات محصول توجه کنید.

نظر کاربران درباره بخاری ژاپنی

نظرات در خصوص بخاری ژاپنی 5800 بسیار مثبت هستند. این بخاری ها در سطح جهانی محبوبیت بالایی دارند و سبب جلب رضایت بسیاری از افراد شده اند. با آنالیز نظرات مختلف، مشتریان اغلب عملکرد و کیفیت بالای این بخاری ها تحسین می نمایند.

هر چند که ممکن است نظرات منفی نیز وجود داشته باشد، اما نظرات مثبت آن ها بسیار بیشتر است. برای دستیابی به نظرات و تجربیات واقعی، بهتر است از سایت ها و منابع مورد اعتماد برای آنالیز نظرات مشتریان بهره ببرید.

سخن پایانی

به طور خلاصه یکی از مزایای یک بخاری ژاپنی، صرفه جویی در انرژی و بهینه سازی مصرف انرژی است. اما مهم تر از همه، این بخاری در مقابل خطر گاز گرفتگی بسیار ایمن است و دارای یک سیستم هشدار قوی است. یکی از نقاط قوت دیگر این بخاری این است که احتیاج به مصرف کمتری از گاز طبیعی دارد.

در فصول سرد، استفاده از این بخاری به شما اجازه می دهد تا مشکلاتی مانند کاهش فشار گاز در سیستم را تجربه نکنید. در بخاری های معمولی، در صورت کاهش گاز، شعله و حرارت نیز کم می گردد. اما با توجه به مصرف کمتر گاز در این بخاری، این اتفاق نخواهد افتاد. طراحی جالب این بخاری و استفاده از برق به علاوه سوخت گاز و امکانات آن، آن را به یک محصول کارآمد تبدیل نموده است که با استقبال گسترده ای روبرو شده است. امیدواریم که تجربه استفاده از این بخاری در فصول سرد سال برایتان رضایت بخش باشد.

چقدر می پسندید؟

منبع: اتاق
انتشار: 28 آذر 1402 بروزرسانی: 28 آذر 1402 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 2259

به "گرم کردن مغازه با بخاری ژاپنی در فصول سرد سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرم کردن مغازه با بخاری ژاپنی در فصول سرد سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید