کارشناسان می گویند رونق بازار مسکن آغاز شده

به گزارش لوکو، این روزها نشانه هایی از رونق بازار مسکن پدیدار شده و به نظر می رسد این بار وعده های مسوولان محقق شده و فاز پیش رونق شروع شده است.

کارشناسان می گویند رونق بازار مسکن آغاز شده

جهت دریافت خدمات انواع الاچیق برای باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

بر اساس گزارش های بانک مرکزی، میزان معاملات در مقایسه با ماه های گذشته افزایش داشته و از سویی با توجه به موعد پرداخت های تسهیلات مسکن، بازار واحد هایی با متراژ های کوچک، پر بار شده است.

چندی پیش، بانک مرکزی نیز آمار هایی از بهبود اوضاع معاملات مسکن منتشر کرد که نوید بخش روزهای خوب برای بازار مسکن است.

این گزارش ها حاکی است معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در مهرماه سال جاری، با استناد به آمار سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور به 13 هزار و 800 مورد رسید که در مقایسه با مهرماه پارسال 34 و 4 دهم درصد افزایش یافته است.

همچنین متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران 47.9 میلیون ریال بود که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 8 و 7 دهم درصد افزایش داشته است.

مصطفی قلی خسروی کارشناس بازار مسکن با اشاره به نبود رکود در معاملات مسکن گفت: براساس آمارها خبر های خوبی از رونق بازار مسکن شنیده می گردد.

وی با بیان این که 97 هزار معامله مسکن در کشور طی ماه گذشته به ثبت رسیده اضافه نمود: از 97 هزار معامله حدود 40 هزار در استان تهران بوده است.

به گفته خسروی 15 هزار معامله در بخش های اجاره و 25 هزار معامله نیز در بخش مبایعه نامه بوده است.

دولت برنامه هایی از جمله افزایش مدت زمان پرداخت تسهیلات مسکن و کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق پس انداز یکم و نوسازی بافت های فرسوده را در دستور کار دارد که این امر می تواند تاثیری مثبت بر بازار مسکن بگذارد.

delta.ir ◊ مجله خبری دلتا

منبع: پیام دلتا
انتشار: 3 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 697

به "کارشناسان می گویند رونق بازار مسکن آغاز شده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارشناسان می گویند رونق بازار مسکن آغاز شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید