کارآفرینی هنری در بازار کتاب

به گزارش لوکو، کتاب کارآفرینی هنری نوشته میکائیل شردین و آیووزاندر با ترجمه محسن مطیعی و صبا خانقایی منتشر شد.

کارآفرینی هنری در بازار کتاب

به گزارش خبرنگاران، این کتاب در 295 صفحه و قطع وزیری با قیمت 75 هزار تومان در انتشارات سازمان جهاد دانشگاهی تهران منتشر شده است.

در مقدمه کتاب می خوانیم: خلق اثر هنری از بسیاری جهات، ماهیت فعالیت کارآفرینی را به تصویر می کشد. خلق اثر هنری، فرآیندی خلاقانه و اصیل است که از دریافت ایده های کاملاً ذهنی هنرمند، نشأت می گیرد. امکان تحقق و دستیابی به اثر نهایی این فرآیند به عرصه هنر تحت تأثیر عدم اطمینان محض است. فرآیند تبدیل ایده های ذهنی به آثار هنری ملموس و متقاعد کردن بازدیدکنندگان مشکل پسند نسبت به زیبایی شناسی یا دیگر کیفیت های مورد نظر آن ها اغلب سخت است.

این امر از منظر هنرمند می تواند فرآیندی همراه با شک و تردید، ناامیدی و سرخوردگی باشد که نیازمند پشتکار خارق العاده برای رسیدن به محصول نهایی است. این فرآیند بعلاوه توسعه فکری و عملی ایده هنری را در بر می گیرد که در بعضی موارد نیازمند حل مسائل فنی که تا به امروز ناشناخته مانده اند، به علاوه تعامل با ناظران بیرونی برای عرضه ایده نوآورانه و در دسترس قرار دادن آن برای گروه هدف است. در نهایت ایده های هنری تا حدی از این قابلیت برخوردارند که برداشت های مرتبط با هنر و آن چیزی را کاملاً تغییر دهند که از نظر گفتمان هنری محکم، مشروع و بدیهی در نظر گرفته شده است.

هنرمندان معاصر ممکن است که حتی به عنوان کارآفرین شناخته شده و تحسین شوند. هر چند در شرایط امروز بودن هنرمند به وضوح خواهان یک رویکرد ذهنی است. بعضی تشابهات جالب بین ساختار و درک هنرمند و کارآفرینی وجود دارد که با دریافت ایده از این شخصیت ها مخالف است و این شباهت ها در فصلی از کتاب آنالیز شده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: خلاقیت به عنوان یک عامل کلیدی موفقیت آمیز در فعالیت های نوپا شناخته می گردد و نقش مهمی در نظریه تأثیرگذار رشد مالی درون زا مربوط به سوابق انجمن های دوره ای بازی می نماید. در نتیجه، نظریه هایی با تمرکز بر اهمیت روح خلاق برای مدیریت و کارآفرینی وارد جریان اصلی شدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 21 اردیبهشت 1401 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1995

به "کارآفرینی هنری در بازار کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارآفرینی هنری در بازار کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید