پیشنهادات آمریکا برای لغو تحریم های ترکیه

به گزارش لوکو، خبرنگاران : معاون وزیر خارجه آمریکا از پیشنهادهای جایگزینی برای لغو تحریم های ترکیه اطلاع داد.

پیشنهادات آمریکا برای لغو تحریم های ترکیه

بهترین تجربه سفر را با لحظه آخری ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش به نقل از فارس، یک مقام ارشد آمریکایی روز آدینه اطلاع داد که آمریکا جایگزین هایی را به ترکیه در راستای لغو تحریم های اعمال شده بر این کشور به علت خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 روسیه ارائه داده است.

وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با سی ان ان ترک، گفت: ما جایگزین هایی را به ترکیه پیشنهاد داده ایم. آنها اگر بخواهند از زیر این تحریم ها خارج شوند دقیقا می دانند چه کاری انجام دهند. امیدوارم که بتوانیم راهی به جلو پیدا کنیم.

اظهارات شرمن در حالی مطرح می گردد که وی چند روز پیش به آنکارا سفر نموده بود تا نخستین مقام دولت بایدن باشد که به ترکیه سفر می نماید.

واشنگتن در دسامبر 2020 ترکیه را به علت خرید سامانه دفاع موشکی اس-400 تحریم کرد. این کشور بعلاوه در سال 2019 به وسیله پنتاگون از برنامه جنگنده های نسل پنجمی اف-35 کنار گذاشته شد.

شرمن در ادامه مصاحبه تلویزیونی خود خطاب به دولت ترکیه گفت: آنکارا به خوبی از گام هایی که احتیاج است تا اتخاذ گردد، مطلع است. ما درباره گام هایی که آنها باید اتخاذ نمایند صحبت کردیم و این تصمیمی برای ترکیه است که این گام ها را اتخاذ کند.

این سخنان در حالی مطرح می گردد که یک مقام ترکیه ای به پایگاه خبری میدل ایست آی اطلاع داده بود که شرمن در سفر به آنکارا هیچ پیشنهادی را مطرح ننموده است.

وی گفت: آنها همچنان از ترکیه می خواهند که سامانه های اس-400 را به خارج از کشور منتقل نموده یا آنکه آن را برگردانند.

چند مقام ترکیه ای در گذشته گفته اند که آنکارا به فکر عدم استفاده از اس-400 نبوده و این قراردادی است که اجرا شده و راه بازگشتی ندارد. اگر چه ترکیه با هدف جلوگیری از تشدید تنش با واشنگتن، هنوز سامانه اس-400 را به طور کامل فعال ننموده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1686

به "پیشنهادات آمریکا برای لغو تحریم های ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهادات آمریکا برای لغو تحریم های ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید