سرانجام کار هیات انتخاب جشنواره انیمیشن پژوهش، فناوری و نوآوری

به گزارش لوکو، امیرمسعود علمداری از اعضای هیات انتخاب نخستین جشنواره انیمیشن پژوهش، فناوری و نوآوری در مصاحبه با خبرنگاران گفت: اولین دوره جشنواره بین المللی انیمیشن پژوهش، فناوری و نوآوری به همت دبیرخانه شورای عالی علوم تحقیقات و فناوری با هدف شناسایی دستاوردها، چالش ها و فرصت های حوزه پژوهش، فناوری و نوآوری از منظر فیلمسازان انیمیشن برگزار می گردد.

سرانجام کار هیات انتخاب جشنواره انیمیشن پژوهش، فناوری و نوآوری

وی ادامه داد: با توجه به رویکرد فعال و امیدبخش ریاست جمهوری به حوزه انیمیشن، این جشنواره در وسعت و کیفیت قابل توجهی برگزار می گردد و ما پس از اتمام مهلت ارسال فیلم به این جشنواره مجموعا 447 فیلم انیمیشن در بخش بین الملل و 153 اثر در بخش مسابقه ملی دریافت کردیم.

به گفته وی، این جشنواره در بخش های هفتگانه انیمیشن کوتاه، انیمیشن دانشجویی، تجربی، سفارشی و تبلیغاتی، اینترنتی و موبایل، تلویزیونی و فیلم سینمایی پذیرای آثار بوده است.

عضو هیات انتخاب جشنواره انیمیشن پژوهش، فناوری و نوآوری اضافه نمود: علیرغم انتظار برای اولین دوره یک جشنواره، انیمیشن های خارجی واصله از کمیت و کیفیت بالایی برخوردار بودند. از میان این آثار ایالات متحده آمریکا با 53 فیلم، فرانسه با 22 فیلم، آرژانتین با 20 فیلم، مونته نگرو با 18 فیلم و سپس برزیل، کانادا و پرتغال به ترتیب بیشترین آثار را داشته اند.

این فیلمنامه نویس انیمیشن بیان نمود: آثار ارسالی در مجموع از 59 کشور شرکت نموده اند و نکته قابل توجه در بخش بین الملل کیفیت بالای آثار ارسالی است. در میان آثار برتر شرکت کننده در این بخش می توان به حضور انیمیشن نامزد اسکار دانشجویی هم اشاره نمود.

وی تاکید نمود: در بخش مسابقه ملی 110 فیلمساز ایرانی با 153 اثر در جشنواره حضور دارند، از میان آثار ایرانی با وجود کیفیت قابل قبول و بالا، از نظر موضوعی با مفاهیم مورد نظر جشنواره با محدودیت هایی روبه رو بودیم که امید است طی دوره های بعدی جشنواره آثار قابل قبولی مرتبط با موضوع جشنواره تهیه و فراوری گردد.

علمداری در سرانجام گفت: اعضای هیات انتخاب شامل سعید توکلیان، مریم کشکولی نیا، مهناز عادلی، امیر مسعود علمداری، به سرپرستی بهرام عظیمی هستند. مکان و زمان نمایش آثار و مراسم اختتامیه متعاقبا پس از طی مراحل داوری توسط روانبخش صادقی دبیر جشنواره به اطلاع علاقه مندان خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 484

به "سرانجام کار هیات انتخاب جشنواره انیمیشن پژوهش، فناوری و نوآوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام کار هیات انتخاب جشنواره انیمیشن پژوهش، فناوری و نوآوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید