واکنش قارداشی به کاهش سهمیه های المپیکی، در خصوص بانوان تسلیم هستم

به گزارش لوکو، به گزارش خبرنگاران، 11 خردادماه و همزمان با به روز شدن رنکینگ جهانی تنیس روی میز، شرایط نوشاد عالمیان برای المپیک توکیو و کسب سهمیه این بازی ها تعیین می گردد.

واکنش قارداشی به کاهش سهمیه های المپیکی، در خصوص بانوان تسلیم هستم

تا آن موقع تنیس روی میز ایران باید روی تک سهمیه خود برای حضور در المپیک 2020 حساب کند. این سهمیه توسط نیما عالمیان با قهرمانی در مسابقات آسیای میانه به دست آمد و این گونه نیما برای دومین بار المپیکی شد. در همین رقابت ها برادرش نوشاد عالمیان مقابل وی در مرحله نیمه نهایی باخت و کارش برای المپیکی شدن را به اما و اگرهایی کشاند که هنوز هم به نتیجه نرسیده اند.

این در حالی است که نوشاد عالمیان در دو دوره گذشته المپیک - بازی های 2012 لندن و 2016 ریو- حضور داشت. عدم کسب سهمیه وی در فاصله دو ماه مانده تا المپیک آینده نقدهای را پیرامون تنیس روی میز و فدراسیون این رشته ایجاد نموده است به خصوص که در بخش بانوان هم ندا شهسواری از دستیابی دوباره به سهمیه المپیک بازماند.

این بانوی پینگ پنگ باز بعد از ناکامی در مسابقات گزینشی در سطح جهانی از شرکت در مسابقات گزینشی در سطح آسیا هم نتوانست کسب سهمیه کند. شهسواری به خاطر شکست در مرحله نیمه نهایی این رقابت ها و ناکامی در صعود به فینال از کسب سهمیه بازماند در حالیکه سهمیه المپیکی آسیای میانه برای دو المپیک قبلی توسط ندا شهسواری برای ایران به دست آمده بود.

همین مسئله نقدهای را پیرامون عملکرد فدراسیون تنیس روی میز و پسرفت آن در المپیکی شدن بازیکنانش ایجاد نموده است. مهرداد علی قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز البته نقدها و انتظارات در بخش بانوان را می پذیرد اما برای این شرایط در بخش مردان توضیحات خاص خودش را دارد در عین حال که امیدوار است در نهایت نوشاد کسب سهمیه کند.

ندا شهسواری

علی قارداشی در تبادل نظر با خبرنگاران در خصوص ناکامی تنیس روی میز از کسب سهمیه در بخش بانوان که به خاطر چگونگی عملکرد ندا شهسواری حاصل شد، گفت: پنج سال پیش ندا شهسواری در شرایطی برای المپیک ریو کسب سهمیه کرد که سه گیم ملاقات مشخص نماینده خود را واگذار نموده بود، گیم پنجم را در شرایطی شروع کرد که تنها یک امتیاز از حریفش گرفته بود، در همین گیم هم 10 به 6 عقب بود. او اما در نهایت این گیم را به سود خود تمام کرد و بعد از آن هم در گیم های 6 و 7 برد و المپیکی شد.

قارداشی ادامه داد: در واقع عملکرد ندا شهسواری در گیم پنجم آن ملاقات و امتیازی که از آن به دست آورد کاملا مشخص نماینده بود. اگر آن گیم 11 بر 6 می شد، بازی تمام بود و ندا کلا سهمیه المپیک ریو را از دست می داد. این شرایط برای او و در رقابت های گزینشی المپیک توکیو تقریبا برعکس رخ داد. او در رقابت نیمه نهایی گزینشی آسیای میانه 4 به 3 مقابل لاوروا از قزاقستان باخت و حذف شد.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز تاکید نمود: با این حال در خصوص ندا شهسواری و عمکلردش برای المپیکی شدن هیچ توجیهی نیست. باید در بخش بانوان کسب سهمیه کردیم که نشد. در این مورد تسلیم هستیم اما شرایط در خصوص بخش مردان فرق دارد.

وی با تاکید بر اینکه کسب سهمیه المپیک توکیو در بخش مردان نسبت به پنج سال پیش و در کل ادوار پیشین این بازی ها خیلی متفاوت شده بود، اظهار داشت: در کل شیوه توزیع سهمیه و تعداد آنها برای این دوره المپیک دستخوش تغییرات گسترده ای شد به گونه ای که کار را خیلی سخت تر از همواره کرد. در همین شرایط نیما عالمیان کسب سهمیه کرد و در خصوص نوشاد هم هنوز امیدواری هایی وجود دارد.

قارداشی در این زمینه به اردویی که تنیس روی میز قزاقستان در شرایط کرونا و به مدت یک سال در چین داشت، اشاره نمود و گفت: مسائلی از این دست هم شرایط را متفاوت تر از همواره کرد. اینکه قزاق ها یک سال در چین اردو داشتند بیانگر بودجه خوب و کافی آنهاست. البته نمی گویم ما در تنیس روی میز ایران بودجه نگرفته ایم. همین سال جاری نیمی از بودجه مصوب خود را دریافت نموده ایم اما در مجموع بودجه ما و آنها اصلا قابل مقایسه نیست.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز با ابراز امیدواری از اینکه سهمیه نوشاد عالمیان قطعی گردد، گفت: کسب سهمیه فرانسوی ها در میکس دوبل به ضرر ایران شد چون امیدمان برای المپیکی شدن نوشاد را خیلی کم کرد. البته بعد از این اتفاق، فرانسوی ها اعلام کردند که قصد دارند از نفرات جایگزین در این بخش استفاده نمایند. این جابه جایی ما را در خصوص شرایط نوشاد دوباره امیدوار کرد.

نوشاد عالمیان

وی با اشاره به تغییراتی که فدراسیون جهانی تنیس روی میز برای توزیع سهمیه های این دوره بازی های المپیک اعمال نموده، گفت: همه این تغییرات به واسطه اضافه شدن بخش میکس دوبل به مسابقات تنیس روی میز المپیک است و اینکه با وجود اضافه شدن یک بخش جدید، تعداد کلی شرکت نمایندگان این رشته نسبت به ادوار گذشته نباید افزایشی داشته باشد. در هر صورت شرایط فعلی به گونه ای است که نسبت به المپیکی شدن نوشاد اطمینانی نیست اما نا امید هم نیستیم.

قارداشی تاکید نمود که رنکینگ 11 خردادماه فدراسیون جهانی تنیس روی میز مشخص نماینده شرایط نوشاد عالمیان برای المپیک توکیو خواهد بود.

علی قارداشی با یادآوری اینکه سیمین رضایی به عنوان تنها داور ایرانی به قضاوت در المپیک توکیو دعوت شده است، گفت: اینکه داور ایران در جمع 32 داور المپیک قرار می گیرد به خاطر توانایی خود اوست و البته حمایت هایی که از طرف فدراسیون داشته است. چه بسا این حمایت ها و توجهات نبود، بانوی داوری از ایران آن هم برای اولین بار المپیکی نمی شد.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز در همین رابطه گفت: در ترکیب پنج نفره هیات ژوی تنیس روی میز المپیک هم افشین بدیعی نماینده ایران به عنوان تنها آسیایی حضور دارد. زمانی که من به فدراسیون آمدم تنها یک داور بلو بج داشتیم و الان تعداد آنها به 7 نفر رسیده است. اینها همه نتیجه سرمایه گذاری و صرف هزینه و انرژی و توجه بوده است. همینطوری به دست نیامده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 تیر 1400 بروزرسانی: 13 تیر 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1643

به "واکنش قارداشی به کاهش سهمیه های المپیکی، در خصوص بانوان تسلیم هستم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش قارداشی به کاهش سهمیه های المپیکی، در خصوص بانوان تسلیم هستم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید