سهرابیان: تحریم، حضور حامیان اقتصادی را در قایقرانی تحت تاثیر قرار داد، هنوز دنبال ترخیص قایق ها هستیم

به گزارش لوکو، رئیس فدراسیون قایقرانی گفت که تحریم ها علیه ایران، حضور حامیان اقتصادی را با مشکل روبرو نموده است. او همچنین از ترخیص نشدن قایق ها از گمرگ ابراز ناراحتی کرد.

سهرابیان: تحریم، حضور حامیان اقتصادی را در قایقرانی تحت تاثیر قرار داد، هنوز دنبال ترخیص قایق ها هستیم

به گزارش خبرنگاران، فدراسیون قایقرانی از جمله فدراسیون هایی بود با تعویق مسابقات آسیایی و جهانی به دلیل شیوع ویروس کرونا، از رسیدن به کسب سهمیه المپیک بازماند. با تعویق یک ساله المپیک، قایقرانان کشورمان این شانس را دارند تا دوباره خود را برای کسب سهمیه المپیک آماده نمایند.

خبرنگار ورزشی خبرنگاران درخصوص برنامه های فدراسیون با علیرضا سهرابیان، رئیس فدراسیون گفت وگوی مفصلی انجام داده است.

خبرنگاران: سال 98 برای قایقرانی ایران به خصوص در بحث تیم های ملی چگونه گذشت؟

سال 98 را با برنامه ریزی و برگزاری اردوهای منسجم و همچنین با افزایش زیر ساخت ها در بخش جوانان و امیدها به سرانجام رساندیم. در بخش آب های آرام با استفاده از پتانسیل هیئت های استانی، جوانان را شناسایی و به اردوها دعوت کردیم و تمرینات ادامه یافت. قایقرانان تا اسفند ماه رکوردهای خوبی داشتند اما به دلیل نبود خوابگاه و همچنین با شیوع ویروس کرونا قرنطینه مطرح و اردوها لغو شد.

در بخش بزرگسالان داشته های ما محدود بود و تمرینات زیر نظر مربیان قبلی انجام شد اما نتایج مد نظر ما به دست نیامد. با همین داشته ها و با تغییر مدیریت آب های آرام کار ادامه یافت و رکوردهای خوبی ثبت شد. در اردبیل و قشم تمرینات انجام و در کانوی زیر 20 سال در عسلویه و بابلسر رکوردهای خوبی ثبت شد اما به خاطر شیوع کرونا و تعویق مسابقات، اردوها لغو شد.

در روئینگ با داشته های اندک که به تعداد انگشت دست هم نبودند، بچه ها را در اردو نگه داشتیم اما رقابت های انتخابی المپیک توسط فدراسیون جهانی لغو شد و بچه ها از اردو خارج شدند. کانوپولو نیز با یاری با حامیان اقتصادی به آسیا اعزام شدند و مدال نقره و برنز گرفتند و منتظر سال 99 برای حضور در مسابقات جهانی هستیم. قایقرانان در کانوپولو در جهانی و قهرمانی آسیا با دست پر بازگشتند ولی تمام کوشش و کادر فنی برای کسب سهمیه بود.

در دراگون بوت با حمایت حامیان و باشگاه ها نفراتی به مسابقات اعزام شدند که با داشته ها و میزان هزینه کرد و محدودیت در اعزام نفرات، عملکرد مناسب بود. امیدوارم در سال 99 بهتر از 98 افتخار آفرینی داشته باشیم و برای مردم و ورزش خوشحالی رقم بزنیم.

خبرنگاران: با تصمیم IOC المپیک در سال 2021 برگزار می گردد و احتمالا مسابقات انتخابی المپیک برگزار می گردد.

بله. ما هم در اولین فرصت و از زمانی که ستاد کرونا در کشور اعلام کند، تمرینات را شروع می کنیم. تابع تصمیات ستاد فرماندهی مقابله کرونا هستیم. منتظر می مانیم فدراسیون جهانی زمان برگزاری مسابقات انتخابی را اعلام کند و در خصوص آن تصمیم بگیرد و بعد از آن با قدرت برای شرکت در مسابقات آماده می شویم.

خبرنگاران: قایق های خریداری شده ترخیص و به دست قایقرانان رسیده است؟

دو سری بدهی برای قایق ها وجود داشت. یک سری مربوط به قایق های کانوپولو از مالزی بود که پرداخت شد. بخش دیگر بدهی مربوط به روئینگ بود که باید به شرکت چینی پرداخت می شد. ما 50 هزار دلار بدهی خود را به چین پرداخت کردیم اما با شیوع کرونا در شرق همراه شد و با این شرایط قایق ها اوایل سال بارگیری و اقدام اولیه برای ورود آنها صورت می گیرد. از آن موقع دنبال ترخیص قایق ها هستیم. این قایق ها ورزشی بوده و با قایق لوکس متفاوت هستند. امیدوارم این بخش هم حل گردد.

خبرنگاران: در بحث استعدادیابی عملکرد فدراسیون چگونه بود؟

گروه استعدادیابی زیر نظر دکتر قرائت، فعالیت کردند و در چند استان به صورت میدانی فعالیت های زیادی اجرا شده است و با توجه به پتانسیل ها، ارزیابی ها انجام شد و با توجه به سیستم جسمی و علاقه مندی، افرادی را شناسایی کردیم و برای سال 99 برای آنها برنامه داریم. در استان هایی هم که برنامه نداشتیم از سال جدید کار را شروع و استعدادها را شناسایی می کنیم.

با حضور میدانی کار را در استان ها پیگیری کردیم و با استاندارها و فرماندارها جلسه داشتیم و بیشتر دوستان نسبت به حمایت از هیئت ها نظر مثبت دارند. باید برنامه ها در این بخش در سال 99 پیگیری گردد.

خبرنگاران: بخش خصوصی چقدر در کنار قایقرانی بود؟

کشور در تحریم است و این موضوع حضور حامیان اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده و بخش خصوصی سخت تر یاری می نماید. باید با برنامه حامیان را بهتر وارد کنیم و این کار جز با یاری صدا و سیما محقق نمی گردد.

در خراسان شاقتصادی، بوشهر، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم استاندار و فرمانداره سپاه استان و همچنین مسئولین قشم یاری زیادی به ما کردند. مسئولان قشم قول دادند پیست جنگل حرا را برای توسعه قایقرانی به کار بگیرند.

خبرنگاران: سال 98 را در حوزه بین الملل چگونه پشت سر گذاشتید؟

در سال 98 تعامل و تماس های زیادی با فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیا داشتیم و بنده هم به عضویت کمیته پاراروئینگ آسیا در آمدم و پیگیری کردیم تا ایران مرکز پژوهش منطقه باشد. در این زمینه در سال 98 رشد داشتیم و باید کاشته ها را در سال جدید برداشت کنیم.

خبرنگاران: حرف آخر؟

سال 98 را با همه خوبی ها و بدی ها پشت سر گذاشتیم. هیئت ها اگر پشت ما باشند کارهای مهمی انجام می گردد. ما هم استعدادیابی داشتیم و هم اردوها را برگزار کردیم و با یاری هیئت ها فشار از روی دریاچه آزادی برداشته شد. استان ها در مسائل و مسائل مختلف جامعه آستین بالا زدند و به هموطنان یاری کردند. در بحث کرونا هم هیئت ها یاری کردند و برنامه های سمعی و بصری خود را ارائه کردند. از مسئولان هیئت ها، ورزشکاران و مربیان هم که به ما یاری کردند و همیشه در کنار ما بودند، تشکر می کنم. امیدوارم سال 99 سالی همراه با شادی برای ورزش و هموطنان باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 888

به "سهرابیان: تحریم، حضور حامیان اقتصادی را در قایقرانی تحت تاثیر قرار داد، هنوز دنبال ترخیص قایق ها هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهرابیان: تحریم، حضور حامیان اقتصادی را در قایقرانی تحت تاثیر قرار داد، هنوز دنبال ترخیص قایق ها هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید