واکنش زاکانی به فیش حقوقی 46 میلیون تومانی مسئول حراست شورای شهر

به گزارش لوکو، مبلغ مندرج در فیش فقط حقوق نبوده و بلکه ملحقات حقوق نیز داشته است؛ اما دستور می دهم ریز مبالغ فیش مورد آنالیز قرار گیرد تا در رابطه با آن اطلاع رسانی گردد.

واکنش زاکانی به فیش حقوقی 46 میلیون تومانی مسئول حراست شورای شهر

شهردار تهران از تصویب طرح محلات اسلام آباد، ده ونک و نفرآباد در کمیسیون ماده 5 اطلاع داد و گفت: نگاه ما برای کن این است که این محله کن بماند و به برج تبدیل نگردد.

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی در حاشیه مراسم افتتاح دژباغ کن ودر جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی اعطای حقوق 46 میلیون تومانی به مسئول حراست شورای شهر تهران، گفت: باید آنالیز های لازم در این رابطه انجام گردد و فیش مورد آنالیز قرار گیرد.

وی ادامه داد: مبلغ مندرج در فیش فقط حقوق نبوده و بلکه ملحقات حقوق نیز داشته است؛ اما دستور می دهم ریز مبالغ فیش مورد آنالیز قرار گیرد تا در رابطه با آن اطلاع رسانی گردد.

او گفت: بی تردید در جهت کاهش فاصله شمال و جنوب شهر تهران گام برداشته ایم و کوشش کردیم در منطقه ها مختلف مبتنی بر ظرفیت های شناسایی شده در جهت پیشرفت و کاهش فاصله شمال و جنوب حرکت کنیم. البته یکی از نکات خاص وجود بی عدالتی در منطقه ها بالادست تهران بود به شکلی که در رودخانه کن در هر دو سمت رودخانه شرایط متفاوتی را شاهد بودیم. موضوعی که در رود دره فرحزاد نیز قابل مشاهده است.

وی اضافه نمود: اگر کوچکترین بلایای طبیعی در تهران رخ دهد مسائل بسیاری در همین نقاط خواهیم داشت. نباید چنین شرایطی به مردم تحمیل گردد و تا وقتی که فرصت است باید اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به بهره برداری از مجموعه عمو عباس در محله نفر آباد شهر ری، گفت: نفرآباد سال ها رها شده بود اما به لطف الهی با همکاری میراث فرهنگی توانستیم اقدامات موثری را انجام دهیم و با تغییراتی که در طرح ساخت و ساز آنجا شروع شد، چهره جدیدی برای ضلع شرقی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی رقم خواهد خورد.

شهردار تهران تاکید نمود: در این دوره مدیریت شهری پرونده های قبلی را خواهیم بست و پرونده جدیدی باز نمی کنیم که آیندگان را گرفتار کنیم و گشایش برای مردم را دنبال می کنیم. برای ده ونک، اسلام آباد و محله نفرآباد در کمیسیون ماده 5 طرح به تصویب رسیده، در مجموعه کن محدوده 300 هکتاری کوهسار به عنوان فضای سبز پیرامونی شهر تهران در نظر گرفته شده است. بعلاوه 180 هکتار باغ های خرمالو در نظرگرفته شده که مقرر شد این محدوده به تفرجگاه و تنفس گاه شهر تهران تبدیل گردد و این کار به وسیله خود مردم کن انجام می گردد تا این باغات حفظ گردد.

وی اضافه نمود: برای 79 هکتار بافت کن در کمیسیون ماده 5 تصمیم گیری شد اما درباره 160 هکتار توتستان ها بنا شد که در جلسات بعدی تصمیم گیری لازم انجام گردد. برای 79 هکتاری که 5000 پلاک که 15 هزار خانوار در آن زندگی می نمایند بحث و گفتگو شد و تصمیم گیری شد. بی تردید گله مردم کن در این خصوص به حق است ولی این موضوع چندین سال است که به طول انجامیده و ما به لطف الهی این گره گشایی را انجام دادیم.

به گفته شهردار تهران، اساس نگاه ما برای کن این است که این محله کن بماند و به برج تبدیل نگردد. ان شاءالله کن با هویت و اصالت خود مبتنی بر طرح تفصیلی برای مردم به صرفه خواهد بود که بسازند، اما نه به شکلی که در آن سوی رودخانه کن ساخت و ساز اجرا شده، این تصمیم گیری در مرحله نهایی قرار گرفته است.

وی تاکید نمود: بی تردید 180 هکتار باغات موجود در این مرحله با هیچ کجای دیگر قابل مقایسه نیست. لذا خود مردم باید اینجا را به بستری تفرجگاهی تبدیل نمایند. 160 هکتار توتستان ها در این محدوده شرایط مناسبی ندارد و بعضا به انبارها و ... تبدیل شده است. در حالیکه می تواند شرایط ویژه ای را برای کل شهر تهران ایجاد کند و امیدواریم که در این مسیر گام های موثری برداشته گردد.

شهردار تهران با اشاره به اتفاقات سال 1401 گفت: دو شوک در حوزه مدیریت شهری در سال گذشته وجود داشت. نخست حمله سایبری بود که به سامانه های شهرداری تهران انجام شد و شوک دوم برای کل کشور بود که در آشوب ها رقم خورد. البته مردم ما در 22 بهمن ماه افتخار بزرگی را به ثبت رساندند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 19 فروردین 1402 بروزرسانی: 19 فروردین 1402 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 2186

به "واکنش زاکانی به فیش حقوقی 46 میلیون تومانی مسئول حراست شورای شهر" امتیاز دهید

1 کاربر به "واکنش زاکانی به فیش حقوقی 46 میلیون تومانی مسئول حراست شورای شهر" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش زاکانی به فیش حقوقی 46 میلیون تومانی مسئول حراست شورای شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید