واکسن نزده ها اجازه سفر نوروزی به مازندران را ندارند

به گزارش لوکو، ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، واکسن نزده ها اجازه سفر نوروزی به مازندران را ندارند.

واکسن نزده ها اجازه سفر نوروزی به مازندران را ندارند

عباس علیپور، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اضافه نمود: طبق مصوبه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا، تزریق سه دز یا 2 دز واکسن که کمتر از سه ماه از آخرین دز گذشته باشد، مجوز ورود مسافران نوروزی به مازندران است.

وی اعلام نمود: تجربه 2 سال گذشته نوروز کرونایی نشان می دهد که همیشه مازندران از پانزدهم فروردین به بعد با اوج گیری شیوع کرونا روبرو میشد اما در نوروز پیش رو برای مقابله با افزایش افسار گسیخته کرونا، مقررات سختگیرانه بهداشتی را برای مسافران نوروزی در نظر گرفتیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران توضیح داد: در ایام نوروزی 1401 در مبادی ورودی مازندران گروه های بهداشتی و انتظامی مستقر خواهند شد و درصورتیکه حتی یک نفر از سرنشینان خودرو واکسن کرونا تزریق نکرده باشند، خودرو برگشت داده خواهد شد و مسافران اجازه ورود به استان را ندارند.

علیپور توصیه کرد که در آستانه شروع سفرهای نوروزی آن دسته از مسافرانی که مقصد گردشگری آنان مازندران است نسبت به تزریق دزهای تکمیلی واکسن کرونا خود اقدام نمایند تا نوروز 1401 برای آحاد مردم بویژه کادر درمان روزهای آرام و بدون مراجعات افراد مبتلا یا دارای علائم کرونا به درمانگاه ها و بیمارستان ها باشد.

وی افزود: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک باجدیت در دستور کار مسافران نوروزی باشد و بطور حتم با اجرای دقیق نکات بهداشتی میتوان از عید نوروز 1401 بدون افزایش بستری و ابتلای کرونایی به سلامت گذر کنیم.

آمار ضعیف واکسیناسیون بچه ها در مازندران

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران بعلاوه با بیان اینکه از مجموع 250 هزار و 703 نفر جامعه هدف پنج تا 12 سال در مازندران 63 هزار و 483 نفر معادل 25.3 درصد آنان نسبت به تزریق واکسن کرونای خود اقدام کردند، گفت که به هیچ عنوان این آمار برای ایجاد ایمنی جمعی در بین این قشر از جامعه خوب نیست و در صورت شیوع مجدد کرونا در مازندران درگیری و ابتلا بچه ها بسیار نگران نماینده خواهد بود.

علیپور با اشاره به اینکه از مجموع 2 میلیون و 795 هزار و هفت نفر مشمول دریافت واکسن کرونا در مازندران تا به امروز 2 میلیون و 369 هزار و 721 نفر معادل 84.8 درصد نسبت به تزریق دز اول این واکسن اقدام کردند، اضافه نمود: تزریق دز دوم واکسن کرونا دراین جامعه هدف 78 درصد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به پوشش مطلوب واکسیناسیون گروه سنی 12 تا 18 سال در مازندران ادامه داد: تا به امروز از مجموع 212 هزار و 286 نفر واجد شرایط در این گروه سنی 198 هزار و 769 نفر معادل 93.6 درصد نسبت به تزریق هر 2 دز واکسن کرونای خود اقدام کردند.

منبع: همگردی
انتشار: 5 خرداد 1401 بروزرسانی: 5 خرداد 1401 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 2002

به "واکسن نزده ها اجازه سفر نوروزی به مازندران را ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن نزده ها اجازه سفر نوروزی به مازندران را ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید