هوش مصنوعی، شهفرایندانی که با لباس خانه بیرون می فرایند را شناسایی می نماید!

به گزارش لوکو، مقامات یکی از شهرهای چین، فناوری تشخیص چهره را برای شناسایی شهفرایندانی که با لباس خانه بیرون می فرایند، به کار گرفتند.

هوش مصنوعی، شهفرایندانی که با لباس خانه بیرون می فرایند را شناسایی می نماید!

جهت دریافت خدمات طراحی فضای سبز با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

به گزارش خبرنگاران و به نقل از سی نت، شاید بعضی از افراد عادت داشته باشند که با لباس راحت خانه، بیرون بروند و خریدهای روزانه را انجام بدهند اما این کار از نظر مقامات شهر سوژو در چین، یک رفتار بی ادبانه به شمار می رود. مقامات این شهر برای خجالت زده کردن شهروندانی که عادت دارند با لباس خانه بیرون بروند، تصویر تعدادی از آنها را در حساب وی چت (WeChat) مدیریت شهری منتشر کردند اما روز بعد پست حذف شد.

تصاویر این شهروندان، با یاری دوربین های مداربسته مبتنی بر هوش مصنوعی ثبت شده اند که می توانند چهره افراد را تشخیص دهند و نام آنها را نیز شناسایی نمایند. میلیون ها دوربین مجهز به فناوری تشخیص چهره، در سرتاسر چین وجود دارند و تخمین زده می گردد که بیش از 600 میلیون دوربین دیگر نیز تا انتها امسال در این کشور به کار گرفته شوند.

در گزارش پستی که پاک شد، آمده بود: رفتارهای بی ادبانه، رفتارهایی هستند که در چارچوب اخلاقی مورد نظر یک جامعه قرار نمی گیرند. شاید بعضی از افراد، این رفتارهای را مسائل بزرگی به حساب نیاورند اما باور دیگران این است که مکان های عمومی، واقعا عمومی هستند و باید در آنها به درستی رفتار گردد.

در این پست، افراد مورد نظر به خاطر رفتارهایی مانند پوشیدن لباس راحت خانه و یا دراز کشیدن در مکان های عمومی مورد سرزنش قرار گرفتند.

ویلیام نی (William Nee)، یک تحلیل گر سازمان عفو بین الملل گفت: فناوری تشخیص چهره فقط باید برای اهداف قانونی مورد استفاده قرار بگیرد. سرزنش مردم به خاطر پوشیدن لباس راحت، یک هدف قانونی نیست بلکه نوعی سوءاستفاده از فناوری محسوب می گردد.

وی اضافه کرد: اگرچه ممکن است این ماجرا فقط یک داستان جالب به نظر برسد اما در واقع می تواند جدی ترین خطرات مربوط به حقوق بشر را به همراه داشته باشد که به واسطه گسترش فناوری ایجاد می شوند. زمان آن رسیده که از خود بپرسیم آیا قصد داریم در جامعه ای زندگی کنیم که هر گوشه از آن، به فناوری قدرتمند نظارت مجهز است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 695

به "هوش مصنوعی، شهفرایندانی که با لباس خانه بیرون می فرایند را شناسایی می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی، شهفرایندانی که با لباس خانه بیرون می فرایند را شناسایی می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید