امینی: نخواستیم مانع حضور کاظمی و حکیمی در چین و لهستان شویم

به گزارش لوکو، رئیس فدراسیون قایقرانی گفت: ما نمی خواستیم مانع حضور حکیمی و کاظمی در چین و لهستان شویم و زمانی که که دیدیم خانواده های آنها بر این موضوع اصرار دارند، یاری کردیم.

امینی: نخواستیم مانع حضور کاظمی و حکیمی در چین و لهستان شویم

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، در خاتمه رقابت های آب های آرام قهرمانی آسیا در اندونزی تیم ایران به 5 مدال طلا، 3 مدال نقره و 6 مدال برنز دست پیدا کرد اما با وجود مدال های رنگارنگ قایقرانان، ایران در کسب سهمیه المپیک در این مسابقات ناکام ماند تا نگاه ها برای کسب سهمیه به روئینگ، اسلالوم و بادبانی باشد.

پس از بازگشت تیم ملی به کشورمان صحبت هایی از سوی بعضی از مسئولان فدراسیون مطرح شد که نشان می داد اردوی دو نفر از بانوان قایقران که از شانس های اصلی کسب سهمیه المپیک نیز محسوب می شدند با اصرار خانواده های این ورزشکاران صورت گرفته است.

خبرنگار ورزشی خبرنگاران در خصوص موضوعات اخیر در فدراسیون قایقرانی گفت وگویی را با غلامرضا امینی، رئیس فدراسیون قایقرانی انجام داده که مشروح آن در ادامه می آید:

خبرنگاران: عملکرد تیم ملی آب های آرام کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا در اندونزی را چطور ارزیابی می کنید و چرا در روزهای نخست این مسابقات در خصوص احتمال لغو توزیع سهمیه المپیک صحبت هایی مطرح شد؟

مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک در اندونزی از قبل در برنامه های کنفدراسیون آسیا بود و زمانیکه تیم ها با این کشور رسیدند شرایط آب و هوایی به دلیل آتش سوزی اطراف جزیره نامناسب بود و قرار شد توزیع سهمیه المپیک از این رقابت ها حذف گردد اما پس از جلسه ای که مسئولان کنفدراسیون گذاشتند قرار شد انتخابی المپیک هم برگزار گردد. این شرایط برای همه تیم ها بود و متاسفانه اندونزی در تامین قایق هم سهل انگاری کرد و قایق مسابقه به اندازه کافی نداشت و تعداد قایق کمتری در اختیار تیم ها قرار داده بود.

نتایج بچه ها در بعد قهرمانی آسیا خیلی خوب بود. پسران در چهار نفره طلا گرفتند و دختران در بخش دونفره عملکرد خوبی داشتند. در دونفره کانادایی هم نتیجه خوبی به دست آمد و سال های سال بود این مقام را کسب ننموده بودیم. انتظار بیشتری از عادل مجللی داشتیم اما در مجموع عملکرد بچه ها قابل قبول بود.

خبرنگاران: اینکه ما در این مسابقات پیروز به کسب سهمیه نشدیم را چگونه ارزیابی می کنید. آیا این برگشت به عقب است؟

ابتدا باید این موضوع را یادآوری کنم که ما فقط یک بار در آب های آرام کسب سهمیه کردیم که آن هم در مسابقات قهرمانی آسیا در تهران بود. در آن مسابقات آرزو معتمدی چهارم آسیا شد و چون 3 تا ورزشکار بالاتر از وی کسب سهمیه نموده بودند وی هم سهمیه گرفت.

در این دوره از مسابقات و در اندونزی هم هدیه کاظمی پیروز شد همان عنوان آرزو معتمدی را کسب کند و نتایج خوبی به دست آورد ولی رقبای وی در دنیای کسب سهمیه ننموده بودند و در این مسابقات برای کسب آن کوشش می کردند. واقعیت این است که در آب های آرام کسب سهمیه سخت است چون تنها تیم قهرمان سهمیه می گیرد و اگر می خواهیم در این رشته کسب سهمیه داشته باشیم باید کار و کوشش خودمان را زیاد کنیم و اینکه بهانه بیاوریم سودی ندارد و باید کوشش ها را بیشتر کرد.

خبرنگاران: با توجه به اینکه آرزو حکیمی سابقه حضور در المپیک را داشت، توقعات از وی زیاد بود آیا مصدومیت مانع کسب سهمیه وی شد یا عوامل دیگری نیز در این موضوع دخیل بود؟

آرزو حکیمی از ورزشکاران خوب است و حدود 22 سال سن دارد و آینده درخشانی پیش روی اوست. حکیمی در این مسابقات آسیب دیده بود به علاوه گاهی پیش می آید ورزشکارانی در این سطح برای خودشان تصمیماتی می گیرند، مثلا ورزشکاری می گوید اگر با مربی خارجی تمرین کنم نتیجه بهتری نسبت به مربی ایرانی می گیرم. مربیان ایرانی به حق ثابت کردند که مربیان خوبی در سطح آسیا هستند.

مربیان خوب دنیا می توانند به ما یاری نمایند و ما نیز این واقعیت را قبول داریم اما اگر مربی طراز اول دنیا باشد، خوب است نه یک مربی در حد مربیان داخلی. برای مثال این موضوع را یادآور می شوم که در قایق دو نفر کانادایی اجاقی و کیا اسکندری با مربی ایران به مدال برنز رسیدند در حالیکه در این بخش 7،8 سال مربی خارجی داشتیم ولی بچه ها به این نتیجه نرسیده بودند. عادل مجللی هم تصمیم گرفت با مربی خارجی تمرین کند. باید قبول کنیم که دنیای امروز کوچک است و ورزشکار به راحتی می تواند در هر کجای دنیا تمرین کند. تا جایی که در توان داریم کوشش کردیم تا در رشته های انفرادی بچه ها با مربیانی که مد نظرشان است، تمرین نمایند.

امکانات فدراسیون در اختیار تمام بچه ها است. ما اردوی زمستانی در اسپانیا و پرتغال داشتیم که کل تیم در این اردو حضور داشتند به علاوه بچه های ما در تمام مسابقات کاپ قهرمانی و قهرمانی دنیا شرکت کردند. ما سه ماه اردوی اروپایی برای تیم ملی داشتیم اما باید قبول کرد که حریفان ما بهتر کار کردند و اگر به دنبال نتایج مطلوب هستیم باید بیشتر کار کنیم. قایقرانی از رشته های پر مدال است. خدا را شاکرم که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک توجه خاصی به رشته های پر مدال دارند و ما هم در اینچئون ثابت کردیم که اگر به قایقرانی توجه گردد، می تواند یاری کاروان ایران باشد. در اینچئون 9 مدال کسب کردیم.

ما برای کسب سهمیه در آبهای آرام کوشش کردیم در اسلالوم و بادبانی هم کوشش می کنیم ولی کسب سهمیه در این 3 رشته سخت است. ما در بخش روئینگ قول می دهیم با کوشش بچه ها و اگر همین کار خود را ادامه دهند و اردوهای خارجی فراهم شوند، سهمیه می گیریم.

خبرنگاران: این روزها صحبت هایی مطرح شد که حکایت از نارضایتی فدراسیون برای حضور آرزو حکیمی و هدیه کاظمی در اردوی چین و لهستان دارد. آیا این اردوها با اصرار خانواده های این دو قایقران برگزار گردید؟ آیا ممکن است که بعدها فردی از فدراسیون بگوید ما راضی به برگزاری اردوی تیم روئینگ در چین نبودیم؟

به این سوال شما به دو گونه جواب می دهم؛ اول اینکه یک سری از اردوها است که فدراسیون آنها در نظر می گیرد مانند اردوی اسپانیا و چین و پرتغال در آب های آرام و روئینگ. این اردوها بر مبنای برنامه است و مربی درخواست می نماید و در کمیته فنی مطرح و هیئت رئیسه مصوب می نماید و در شورای برون مرزی تائید می گردد. گاهی ورزشکار درخواست می نماید که با فلان مربی بهتر می تواند کار کند مانند عادل مجللی. در این شرایط ما در کمیته فنی تائید می کنیم و به شورای برون مرزی ارسال می گردد و در صورت تائید آنها، ورزشکار اعزام می گردد.

در خصوص حکیمی و کاظمی تقاضای شخصی خانواده های شان بود که با این مربی ها کار نمایند. ما هم نمی خواستیم مانع شویم و زمانی که که دیدیم خانواده های آنها بر این موضوع اصرار دارند یاری کردیم و مکاتبات اولیه را انجام دادیم.

من نمی گویم نتایج آنها نامطلوب بود، چون هدیه کاظمی چهارم شد و آرزو معتمدی در روزهای اوج قایقرانی همین مقام را کسب کرد و سهمیه المپیک لندن را کسب کرد. در آن موقع موضوع تعلیق فدراسیون نبود اما در این 3 سال 5 تا 6 مسئول در فدراسیون آمدند و همه زحمت کشیدند اما همه این عوامل باعث شد تا آنچه پیش بینی می کردیم رقم نخورد. ما دوست داشتم در قهرمانی دنیا کسب سهمیه کنیم چون دراین صورت در المپیک حرف برای گفتن داشتیم اما این اتفاقات نیفتاد.

عادل مجللی کوشش کرد و زحمت زیادی کشید اما در مسابقه ممکن است اتفاق های پیش بینی نشده رخ دهد. روز روز عادل مجللی نبود و حریفانش بهتر کار کردند و عادل سوم شد و مطمئن هستم که عادل می تواند به قهرمانی دنیا برسد.

خبرنگاران: حرف خاتمهی؟

آرزو دارم اسلالوم و بادبانی هم با کوششی که می نمایند سهمیه بگیرند. ما وظیفه داریم شرایطی را فراهم کنیم تا همه ورزشکارانی که شانس کسب سهمیه را دارند در بهترین شرایط باشند.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 665

به "امینی: نخواستیم مانع حضور کاظمی و حکیمی در چین و لهستان شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امینی: نخواستیم مانع حضور کاظمی و حکیمی در چین و لهستان شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید