هواشناسی هشدار داد؛ بارش شدید باران و احتمال وقوع سیل در 4 استان

به گزارش لوکو، تهران (پانا) - سازمان هواشناسی نسبت به بارش شدید باران در چهار استان جنوب کشور و سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها هشدار داد.

هواشناسی هشدار داد؛ بارش شدید باران و احتمال وقوع سیل در 4 استان

سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز با اشاره به تشدید و تداوم فعالیت سامانه بارشی آورده است: فردا (12 دی ماه) بارش شدید باران و تداوم آن همراه با وقوع رعد و برق و ریزش تگرگ و وزش باد شدید در استان های بوشهر، هرمزگان، جنوب کرمان و فارس پیش بینی می گردد.

از مخاطرات حاکمیت این شرایط جوی به سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها، آبگرفتگی گسترده معابر شهری، امکان آبگرفتگی منازل در منطقه ها مستعد، جاری شدن رواناب، اختلال درتردد، لغزندگی و کاهش دید در جاده ها، احتمال تخریب پل و مسدود شدن جاده و وارد شدن خسارت به محصولات کشاورزی می توان اشاره نمود.

سامان هواشناسی نسبت به اجتناب از توقف، تردد و جمع آوری تجهیزات در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، اجتناب از سفر و تردد در جاده ها، عدم تردد در خیابان های واقع شده در مسیل ها، پاکسازی کانال ها و آبراهه ها، بازگشایی دهانه پل ها، پاکسازی آبروهای منازل، عدم جابجایی عشایر کوچ رو، جمع آوری دام ها از حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، آمادگی راهداری ها، فرمانداری ها و سایر دستگاه های امدادی برای مقابله با رخداد خسارات احتمالی سیل و آبگرفتگی توصیه می نماید.

هشدار قرمز رنگ بالاترین سطح هشدار است که در آن پیش بینی می گردد که یک پدیده جوی خسارت های وسیعی در پی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 بهمن 1400 بروزرسانی: 14 بهمن 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1903

به "هواشناسی هشدار داد؛ بارش شدید باران و احتمال وقوع سیل در 4 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواشناسی هشدار داد؛ بارش شدید باران و احتمال وقوع سیل در 4 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید