تور هلند: هلند، سرزمین جاذبه های رنگارنگ

به گزارش لوکو، سفر به هلند و گشتی در رنگ ها و زیبایی ها

تعدادی از کشورهای اروپایی و حتی کشورهای اسکاندیناوی که این روزها بدون هیچ حاشیه و خبری در سطح بالایی از رفاه و سکوت خبری به زندگی آرام خود ادامه می دهند، در واقع زمانی در مرکز تحولات دنیای سیاست بودند. امپراتوری هایی که در سراسر دنیا کنشگران اصلی بودند و سعی در توسعه سیطره خود در اقصی نقاط دنیا داشتند. کشور پرتقال از جمله این کشورهاست که این روزها تقریبا در نقشه سیاسی دنیا و جارو جنجال های روزمره خبری از آن نیست.

تور هلند: هلند، سرزمین جاذبه های رنگارنگ

با تور هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

کشور هلند که موضوع این مقاله است زمانی قدرت دریایی قابل توجهی داشت. این کشور امروز یکی از پرتراکم ترین کشورهای روی زمین است. هلند حدود 15 میلیون نفر را در خود جای داده است. زمانی نیمی از زمین های هموار آن زیر آب بود و هنوز هم بیشتر قسمت های این کشور در سطح دریا یا پایین تر از سطح دریا قرار دارند.

کشور هلند دارای چشم انداز ها و چشم اندازهای بسیار زیبایی است که شاید کافی باشد در این باره بدانید که این منظره ها را چطور پیدا کنید. در این صورت می توانید در هنگام سفر به این کشور مسافرت خود را از شهرهایی با آبراه های زیبا گرفته تا پارک های ملی و جنگل های انبوه سرشار از دیدنی ها کنید. در این مطلب کوشش می کنیم بعضی از نقاط دیدنی این کشور شگفت را بیان کنیم. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

بزرگترین پارک ملی هلند

پارک ملی هوگ ولووه (Hoge Veluwe National Park) در این کشور بزرگترین پارک ملی است که چشم اندازهای طبیعی و زیبا و فراوانی در آن واقع شده است. از نظر گونه های زیستی گوزن ها، گرازهای وحشی و جنگل های انبوه از خصوصیات این پارک ملی هستند. این پارک بزرگ بعلاوه جای آرام و زیبایی است که برترین مکان برای مشاهده حیات وحش را برای مراجعین فراهم می سازد. در این پارک هر کسی می تواند با استفاده از دوچرخه رایگان بگردد و از زیبایی طبیعت لذت ببرد.

منطقه ای برای لذت بردن صرف

منطقه Jordaan District, Amsterdam در آمستردام، مرکز هلند، به خاطر کافی شاپ های فراوانی که دارد معروفیت دنیای دارد. بنابراین اگر قصد دارید زیبایی واقعی هلند را بیابید، به منطقه جوردان بروید. این منطقه قبلاً متعلق به طبقه کارگر بوده اما به مرور زمان ترقی طبقاتی در این محله شکل گرفت و در نهایت یکی از خاص ترین منطقه های این شهر شد. خیابان های تودرتو، کافی شاپ های فراوان، نگارخانه ها و فروشگاه ها و بوتیک هایی که آخرین محصولات برندهای مختلف دنیا را می فروشند از جمله خصوصیت های دیدنی این منطقه است که حتما از آن لذت خواهید برد.

گشت و گذاری در قدیمی ترین شهر هلند

شهر اوترکت Utrecht قدیمی ترین شهر هلند یکی از مجذوب کننده ترین و مهمان نوازترین شهرهای این کشور هم به شمار می رود. در این شهر تاریخی و باستانی محله های قرون وسطایی و عناصر گوتیک جاذبه هنری شگفت انگیزی را به مکان های گردشگری آن اعطا نموده است.

اگر به این شهر سفر کردید، حتماً از دومتورن که بلندترین کلیسای گوتیک شبه برج در هلند به شمار می رود و باغچه های اطرافش هم بسیار دیدنیی است هم دیدن کنید.

در هیچ جای دنیا هلند بدون باغ های رنگارنگ گل شناخته شده نیست. وقتی نام گل به میان می آید مخصوصا اگر منظور بازار وتجارت این محصول باشد حتما اولین نامی به خاطر انسان می رسد کشور هلند است. به این ترتیب وقتی که به هلند سفر می کنید بازدید از باغ های گل یکی از اصلی ترین اهداف شما باید باشد.

هیچ کس نمی تواند بدون دیدن لاله های هلند این کشور را ترک کند. اگر در فصل بهار از هلند دیدن کنید، می توانید برترین زمان باغ های کوکنهوف Keukenhof Gardens را مشاهده کنید که در نزدیکی لیس واقع شده است.

این باغ ها، باغ اروپا نیز نامیده می شوند، زیرا بزرگترین باغ گل و قطعاً یکی از زیباترین مکان های هلند هستند. در این باغ ها ردیف های مواجی از گل های بنفش و زرد و لاله های قرمز زیادی را خواهید دید و می توانید برترین عکس های عمرتان را در این باغ ها بگیرید.

شهر کوچک ولی دیدنی لیدن (Leiden) در حدود 25 مایلی آمستردام واقع شده است. این شهر کوچک و زیبا به خاطر قدیمی ترین دانشگاه کشور هلند معروف است.

بعلاوه باید دانست که این شهر کوچک، زادگاه یکی از بزرگترین هنرمندان دنیا و هلند است که از او به نام رامبراند یاد می گردد. این شهر دانشجویی با جمعیت فراوان دانشجویانش حالت جوانانه ای به خود گرفته است. با این حال فضای این شهر کاملا سنتی است. در این شهر شاهد آبراه و کانال های آرام، موزه های مهم و شهر قدیم زیبایی با معماری چند قرن پیش خواهید بود.

کیندردیک (Kinderdijk) دهکده ای مسحور کننده و زیباست که فقط شانزده کیلومتر از رتردام فاصله دارد و در آن می توان تعداد 19 آسیاب بادی متعلق به قرون وسطا را در آن یافت.

این دهکده زیبا که یکی از مهمترین مکان های گردشگری این کشور به شمار می رود در سال 1997 از طرف یونسکو به عنوان میراث دنیای شناخته و ثبت گشت.

سعی کنید سفر خود را در بازه دوم تا هفتم سپتامبر تنظیم کنید تا از از رویداد محبوب و رایگان Mills in Floodlight هم بازدید کنید که در طی این رویداد، شب ها نورپردازی زیبایی روی آسیاب بادی ها صورت می گیرد.

شاهد شکل گرفتن یک دلتای جالب باشید

پارک ملی بیسبوسخ (Biesbosch national park) که در واقع آخرین منطقه جزر و مد آب شیرین است که در اروپا به جای مانده، نتیجه به هم رسیدن چندین رود و شکل گرفتن یک دلتای جالب است که حیوانات و گیاهان منحصربه فردی در آن وجود دارند. در این منطقه می توانید دوچرخه سواری، پیاده روی و اسب سواری، قایق سواری و کارهای فراوان دیگری انجام دهید.

زیبایی شگفت انگیز یک دریاچه پشت سد

دریاچه کم عمقی که باعنوان ایسومیر یا Ijsselmeer نامیده می گردد در نتیجه ساخت سدی تشکیل شده است، این دریاچه بزرگترین دریاچه کشور است و زیبایی شگفت انگیزی دارد که در روزهای سرد و مه آلود زیبایی اش بسیار بیشتر می گردد. در این منطقه محافظت شده طبیعی می توان فعالیت های زیادی انجام داد که موج سواری، شنا و قایق سواری بعضی از آن هاست.

شهر زیبایی در کوهپایه های جنوبی

درکوهپایه های جنوبی هلند شهر کوچک و خوش منطره ای واقع شده است که به آن Delft گفته می گردد. این شهر یکی از از خوش چشم انداز ترین و تاریخی ترین شهرهای کشور هلند به شمار می رود و شما به عنوان گردشگر به آرامی می توانید در خیابان های آرام آن قدم بزنید و کانال های زیبای آن را ببینید و در عین حال به دیدنی هلند قدیمی بنشینید.

اگر به این منطقه سفر کردید حتما سری هم به کلیسای قدیمی بزنید. هنردوستان نباید کلکسیون هنرهای تزئینی هلندی بی نظیر موزه استدلیک را از دست بدهند.

واپسین جایی که در خواهیم درباره آن باشما سخن بگوییم جزایر فریزیان (Frisian Islands) است. این منطقه شامل زنجیره ای از جزایر هستند که از هلند تا دانمارک کشیده شده اند و در سال 2009 بالاخره به وسیله یونسکو میراث دنیای نامیده شدند. دهکده های تاریخی و جزایر کوچک آن بسیار باشکوه اند. از خصوصیات آنها می توان به سواحل شنی زیبا و پوشش گیاهی انبوه و رمه های گاو و گوسفند اشاره نمود. در این جزایر می توانید پیاده روی و دوچرخه سواری کنید یا گوشه ای لم بدهید و چشم اندازهای بکر را دیدن کنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 13 اسفند 1400 بروزرسانی: 13 اسفند 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1933

به "تور هلند: هلند، سرزمین جاذبه های رنگارنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هلند: هلند، سرزمین جاذبه های رنگارنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید