جاهای دیدنی آذربایجان که نباید از دست دهید

به گزارش لوکو، انتظار این برخورد را در دیدارتان از آذربایجان داشته باشید؛ چون چیزهای زیادی برای لذت بردن کشف خواهید کرد. همجواری با دریای خزر، منطقه ها ساحلی با آب وهوای نسبتا مرطوب نزدیک به آب و هوای مدیترانه ای را خواهید یافت.

جاهای دیدنی آذربایجان که نباید از دست دهید

خبرنگاران شما را به تماشا کشور آتش یانار داغ می برد، جایی که آتش همواره در نزدیک باکو روشن است! پدیده ای شگفت که به واسطه خروج گاز طبیعی رخ می دهد. شهرهای کوهپایه ای بسیاری را در آذربایجان خواهید یافت، شهرهایی با مسجدها و مناره های زیبا، آن هم درکنار یکی از جالب ترین معماری های مدرن جهان که در برج های شعله باکو، آن را مشاهده خواهید کرد.

جاهای تماشای باکو

جاهای تماشای آذربایجان | نمایی از شهر قدیم و تازه باکو

باکو، مرکز جمهوری آذربایجان، کنار دریای خزر و به طرز جالبی ترکیبی از شهر قدیمی ایچری شهر (Icheri sheher) و آسمان خراش های مدرن است که بسیاری از آن ها با صفحه های ال سی دی پوشانده شده اند، می توانید تصور کنید که نورها در شب، شما را مفتون خود خواهند کرد. اگر قصد سفر به باکو را دارید، برج های شعله را که یکی از جاهای تماشای آذربایجان است که نباید از دست بدهید. برج هایی با سطحی از ال سی دی که شهر را رنگارنگ و بی نهایت زیبا می نمایند و در شب در فکر شما ماندگار خواهند شد.

باکو پر از شگفتی برای جهانگرد های علاقه مند از سراسر جهانست. برای مثال موزه هنرهای معاصر یکی دیگر از جاهای تماشای باکوست. جایی که می توانید نزدیک به 900 اثر از هنرمندان منطقه را در آن ببینید و برای کسانی که به فرهنگ مدرن علاقه مندند بسیار ارزشمند است. تزه بازار (Teze bazar) هم می تواند مقصد بعدی شما باشد. آن جا به پنیر ها و فلفل هایش معروف است که هم خوش بوست و هم ارزش امتحان کردن دارد. اگر هیچ کدام از این دو را نخواستید می توانید یک کباب درجه یک در یکی از رستوران خوب باکو نوش جان کنید؛ پس منتظر اتفاق های جالب در آذربایجان باشید.

شهر قدیم (Icheri seher) از جاهای تماشای آذربایجان

جاهای تماشای آذربایجان | کوچه پس کوچه های شهر قدیم باکو

همان طور که گفته شد یکی از جاهای تماشای آذربایجان ، شهر قدیم باکو است. در مرکز باکو، منطقه ای با معماری بی نظیر و برج های متعلق به سده دوازدهم میلادی قرار گرفته است که بخشی از شهر قدیمی باکو به شمار میرود. این منطقه با دیوار محصور شده است. آن جا می توانید به تماشا کاخ شیروان شاه (Shirvanshah) بروید که قدمتش به سده 13 میلادی برمی گردد. شهر قدیم نه تنها به دلیل معماری خاصش، بلکه به دلیل آن که می توانید صنایع دستی درجه یکی را آن جا پیدا کنید، تماشای است. مثلا سرامیک های تزئینی و فرش های سنتی آذربایجان که بسیار زیبا و پررنگ و لعاب است را آن جا می توانید پیدا کنید. این جا سوغاتی های خوبی پیدا می گردد. پیشنهاد می کنیم پس از خرید سوغاتی یک عکس از نمای نزدیکی از شهر قدیمی و نمای دوری از برج های شعله که از آن جا هم زیبایی خود را نشان می دهند، بگیرید.

پارک ملی آبشرون (Absheron National Park)

جاهای تماشای آذربایجان | نمایی از پارک ملی آبشرون

پارک ملی آبشرون یکی از جاهای تماشای آذربایجان است که هواداران زیادی دارد و در منطقه عزیزبه یو (Azizbeyov) قرار گرفته. این پارک 783 هکتار از طبیعت آذربایجان را پیش چشم شما قرار می دهد. طبیعت و حیوانات در منطقه ای محافظت شده و دست نخورده. اگر از عاشقان طبیعت هستید حتما به پارک سر بزنید و از ویژگی های منحصربه فرد آن لذت ببرید.

آتشفشان گاراسو (Garasu Volcano)

جاهای تماشای آذربایجان | گل فشان های گاراسو

بسیاری از کسانی که به آذربایجان سفر می نمایند نمی دانند که این کشور چیزی در حدود 350 گل فشان درون خود دارد! گل فشان یک پدیده طبیعی بی نظیر است و یکی از عجیب ترین جاهای تماشای آذربایجان به شمار میرود. گل فشان، گل سردی است که از زمین به صورت چشمه به سطح می آید و شکل های عجیب و غریب، زیبا و منظمی را اطراف خود به وجود می آورد. در یکی از برترین آن ها، گل فشان گاراسو است. این گل فشان حدود هزار متر گل به هوا پرتاب می نماید! کسانی که گاراسو را می بینند، آن را شبیه کره ماه توصیف می نمایند. حدود 350 گل فشان در جمهوری آذربایجان قرار گرفته است. سابقه این گل فشان ها به 25 میلیون سال قبل باز می گردد.

حمام نفت (Naftalan Oil resort)

حمام نفت تسکین دهنده بیماری های عضلانی و استخوانی

در جمهوری آذربایجان می توانید حمام نفت بگیرید! Naftalan Oil Resort نام جایی ست که با حمام نفت، جهانگرد ها را به سوی سلامتی می برد! حمام نفت، برای از میان بردن دردهای مزمن توصیه شده و طرفدارهای زیادی در سراسر جهان دارد. حتما به این مکان سر بزیند و برای یک بار هم شده حمام نفت را امتحان کنید. شاید شما هم یکی از هوادارانش شدید.

گوبوستان (Gobustan)

گوبوستان، محل کشف سنگ نگاره های پیش از تاریخ

گوبوستان از مهم ترین جاهای تماشای آذربایجان است. حکاکی های انسانی روی صخره که به عصر نوسنگی باز می گردد. این مکان به استون هنج آذربایجان معروف است و جزو تعداد معدودی از بازمانده های شاخص دوران قبل از تاریخ به شمار می رود. این نقاشی های روی صخره نشان دهنده وجود تمدن پیش از تاریخ در منطقه آذربایجان است. تعداد این نقاشی ها به عدد خارق العاده 6 هزار نزدیک است که چیزی حدود 537 هکتار را در بر می گیرند!

نبران (Nabran)

نبران | پارک آبی باکو

نبران پارکی آبی است که با باکو 3 ساعت فاصله دارد. در آن جا می توانید از استخر، آبشار و فضاهای درجه یک برای سرگرمی هایی مثل رستوران و مراکز سرگرمیی زیاد، لذت ببرید. در تابستان می توانید از آفتاب و هوای بی نظیرش هم بهره ببرید و زندگی شبانه را درون آن تجربه کنید.

شهر شکی (sheki city)

جاهای تماشای آذربایجان | شهر شکی

این یکی از قدیمی ترین جاهای تماشای آذربایجان و قدیمی ترین سکونتگاه ها در منطقه قفقاز است که قدمتش به 2 هزار 500 سال قبل می رسد. شهر شکی روی جاده ابریشم است و فراوری ابریشم هم دارد! اگر به شکی بروید با طبیعتی بدون مثال و خانه هایی بسیار زیبا روبرو خواهید شد. توصیه ما این است که تماشا قصر خان های شکی را از دست ندهید. قصری با نقاشی های دیواری و پنجره های منقوش.

برترین زمان سفر به آذربایجان

برترین زمان سفر به آذربایجان اواسط فصل بهار و پاییز است.

برترین زمان سفر برای ملاقات از جاهای تماشای آذربایجان 2 آپریل (13 فروردین) تا 17 ژوئن (28 خرداد) است. در نیمه دوم سال برترین زمان سفر را 3 سپتامبر (12 شهریور) تا 18 نوامبر (27 آبان) دانسته اند. اگر دوست دارید سفر به آذربایجان را با یک تور جانانه تجربه کنید به سایت خبرنگاران مراجعه کنید یا با تلفن 8712000-021 با ما تماس بگیرید.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور
انتشار: 12 مرداد 1401 بروزرسانی: 12 مرداد 1401 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 2067

به "جاهای دیدنی آذربایجان که نباید از دست دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی آذربایجان که نباید از دست دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید