هشدار نخست وزیر استرالیا به گوگل

به گزارش لوکو، نخست وزیر استرالیا هشدار داد اگر گوگل به دنبال اختلاف نظر با مقامات این کشور فعالیت های خود در استرالیا را متوقف کند، می توان موتور جستجوی بینگ را جایگزین آن کرد.

هشدار نخست وزیر استرالیا به گوگل

از سال گذشته میلادی اختلاف نظری جدی میان گوگل و دولت استرالیا شروع شده است. بر این اساس دولت استرالیا از گوگل خواسته تا بابت نمایش محتوای خبری سایت ها و نشریات این کشور در جستجوگر خود به آنها پول پرداخت کند. گوگل این درخواست را رد و تهدید نموده که اگر دولت استرالیا بر روی این خواسته اصرار کند فعالیت در استرالیا را متوقف می نماید.

اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا نیز در واکنش این تهدید را رد و تصریح نموده که با ساتیا نادلا رئیس مایکروسافت مذاکره نموده تا موتور جستجوی بینگ جایگزین گوگل در استرالیا گردد. وی بینگ را موتور جستجویی قابل اعتماد توصیف نموده است.

وی افزوده است: موتور جستجوهای بزرگی در استرالیا وجود دارند و آنچه که برای این کشور مهم است تنظیم قوانینی است که به نفع مردم باشد. بهره مندی از یک فضای خبری پایدار که مورد حمایت تجاری قرار بگیرد، برای استرالیا حیاتی است.

در حال حاضر گوگل 95 درصد از بازار موتور جستجوهای استرالیا را در اختیار دارد و این رقم در خصوص بینگ به تنها 3.6 درصد می رسد. از سوی دیگر مایکروسافت مذاکره با نخست وزیر استرالیا را تأیید نموده، اما جزئیات بیشتری در این زمینه ارائه ننموده است.،مهر

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1421

به "هشدار نخست وزیر استرالیا به گوگل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نخست وزیر استرالیا به گوگل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید