احتیاج مبرم هیات اتومبیلرانی خوزستان به پیست استاندارد

به گزارش لوکو، خبرنگاران/خوزستان رییس هیات اتومبیلرانی و موتورسواری خوزستان با بیان این که در هر 30 دقیقه یک نفر، هر یک ساعت 2 نفر و هر 90 ثانیه هم یک مصدوم در تصادفات می دهیم، گفت: تمام این تصادفات و آمار فوتی ها با داشتن یک پیست مناسب و آموزش دادن، کاهش پیدا می نماید.

احتیاج مبرم هیات اتومبیلرانی خوزستان به پیست استاندارد

ابراهیم جوانمردی در اولین جلسه شورای ورزش خوزستان در امسال که 13 شهریورماه در استانداری برگزار گردید، اظهارکرد: در سه ماه اول سال 1400 و سه ماه اول سال گذشته، حدود 18.5 درصد در بخش مصدومان و فوتی های مربوط به تصادفات، رشد داشته ایم که در 70 درصد آن عامل انسانی، 15 درصد جاده و 15 درصد اتومبیل نقش داشته است. ضمن این که در هر 30 دقیقه یک نفر، هر یک ساعت 2 نفر و هر 90 ثانیه هم یک مصدوم در تصادفات می دهیم.

به گزارش خبرنگاران، وی گفت: باتوجه به این آمار، هیات اتومبیلرانی و موتورسواری خوزستان به داشتن یک پیست استاندارد، احتیاج مبرم دارد. حدود 10 سال است که با امکانات موجود توانسته ایم، در بین 31 استان کشور جزو سه هیات استانی برتر باشیم.

رییس هیات اتومبیلرانی و موتورسواری خوزستان اضافه کرد: مطالبه گری برای جامعه تحت پوشش وظیفه منِ رییس هیات است اما هیچ زمان برای پول به استانداری نیامده ام و همواره گفته ام می توانیم در کنار دستگاه های اجرایی به استان یاری دهیم. ما می توانیم در بخش آموزش به خانواده ها و دستگاه ها یاری دهیم تا آمار تصادفات کاهش پیدا کند.

وی اسم کرد: بعد از تهران، برای دو بار میزبانی مسابقات دریفت کشور به خوزستان داده شد که در هیچ استانی این مهم را نداشتیم. پس وقتی چنین ظرفیتی را داریم و می توانیم کار انجام دهیم و فضا هم داریم، چرا به ما اعتبار نمی دهید؟ تمام این تصادفات و آمار فوتی ها با داشتن یک پیست مناسب، آموزش دادن، فرهنگ سازی و اشتغال زایی، کاهش پیدا می نماید.

جوانمردی گفت: در کشور ترکیه و آلمان به ترتیب حدود 6 هزار و 3 هزار فوتی تصادفات دارند و تعداد خودروهایشان هم از ما بیشتر است. آن ها پیروز هستند چون بعد از این که گواهینامه می گیرند، آموزش هم می بینند. هیات اتومبیلرانی و موتورسواری خوزستان هم بدون ردیف بودجه و پول، همواره به ترویج فرهنگ ترافیک و ایمنی در کنار پلیس، کارهای بزرگی انجام داده است اما احتیاج به حمایت داریم.

وی بیان نمود: امیدواریم تامین اعتبار برای ساخت پیست چند منظوره در استادیوم غدیر که از سال 98 هم در مصوبه شورای ورزش آمده است، محقق گردد. طرح توجیهی آن هم ارائه شده است که اگر عملی گردد، کار بزرگی برای جوانان خوزستان است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1740

به "احتیاج مبرم هیات اتومبیلرانی خوزستان به پیست استاندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتیاج مبرم هیات اتومبیلرانی خوزستان به پیست استاندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید