نگاهی بر غذای ملی مالزی، ناسی لماک

به گزارش لوکو، برنج نارگیلی ای که در گوشه ای از بشقاب قرار گرفته، دانه ها، تخم مرغ آبپز و تکه های ماهی بشقاب ملی غذایی مالزی یعنی همان ناسی لماک را تشکیل می دهند. ناسی لماک از آن دسته غذاهای ساده ایست که بر سر میز مالزیایی ها زیاد دیده می گردد.

نگاهی بر غذای ملی مالزی، ناسی لماک

جالب است بدانید که مجله تایم غذای ملی مالزی ناسی لماک را به عنوان یکی از 10 صبحانه بین المللی سالم در دنیا انتخاب نموده است.

همچنین تایم در شرح این غذا نوشته: برنجی که در این غذا به کار برده می گردد، موجب تامین احتیاج بدن افراد به منگنز، پروتئین و کربوهیدرات می گردد و فلفل موجود در آن هم به بهبود عملکرد متابولیسم یاری خوبی می نماید.

در ادامه بیشتر در مورد این غذای ملی مالایی ها و طرز تهیه آن صحبت خواهیم کرد؛ با ما در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

برای رزرو آنلاین بلیط هواپیما مالزی اینجا را کلیک کنید

داستان غذای ناسی لماک به عنوان یکی از غذاهای مزرعه داران آغاز شد، کار کردن های طولانی بر روی مزرعه به این معنا بود که باید غذایی در کار باشد که هم مغذی و هم خوشمزه باشد. برنج، روغن و ماهی هم می توانست ایده خیلی خوبی برای این منظور باشد و این گونه بود که داستان ناسی لماک آغاز شد… البته نگاهی دقیق تر به مواد تشکیل دهنده این غذا کاملا شما را متوجه می نماید که چرا این غذا تا این اندازه توانسته جای خود را در بین محلی ها باز کند.

مواد لازم برای ناسی لماک:

برنج دانه بلند :3 پیمانه

شیر نارگیل :200 میلی لیتر

آب :200 میلی لیتر

زنجبیل :یک تکه 2 سانتیمتری

گوشت گوساله :200 گرم

کنجد برای تزیین :به مقدار لازم

نمک:به مقدار لازم

تخم مرغ آبپز :1 عدد

مغز آجیل :به مقدار لازم

برنج سانتان

برنج یکی از اصلی ترین مواد تشکیل دهنده این غذای ملی در مالزی است. در این غذا از برنج ساده سفیدی استفاده می گردد که با شیره نارگیل ترکیب و بخارپز می گردد تا احتمال سوختن آن پایین بیاید. شیره نارگیل یا همان سانتان همان لماک است که با کمی زنجبیل قاطی می گردد و طعم بسیار لطیفی می گیرد.

طرز تهیه ناسی لماک

به منظور تهیه ناسی لماک می بایست دو بار برنج را بشویید و آبکش کنید. سپس بقیه مواد را که عبارت از شیر نارگیل، آب، زنجبیل و نمک است را درون قابلمه می ریزید و حرارت می دهید.

زمانی که آب داخل ظرف بخار شد، آن را از روی گاز بردارید و 5 دقیقه کنار بگذارید تا سرد گردد. این غذا با مغز خشکبار بوداده، تخم مرغ آبپز و ادویه فراوان مالزیایی سرو می گردد.

در صورتی که تمایل به آشنایی با غذاهایی بیشتری از کشور مالزی را دارید پیشنهاد می کنیم که مطلب غذاهای معروف مالزی را حتما مطالعه کنید.

البته ادویه هایی که در ناسی لماک استفاده می گردد هم با گذشت زمان کمی تغییر نموده و برای مثال ممکن است یک خانواده آن را کمی متفاوت تر نسبت به خانواده دیگر درست کند. مثلا در ناسی لماک چینی از گوشت هایی به غیر از گوشت گاو و گوساله استفاده می گردد و یا نوع هندی آن شامل ناس لماکی است که در برگی های درخت موز قرار می گیرد و سس سمبل آن هم با ادویه های دیگری ترکیب می گردد. اما مطمئن باشید هر نوع آن را که امتحان کنید به اندازه ای از آن لذت می برید که احتمالا یکی از غذاهای ثابت میزهای خانه خودتان هم می گردد!

شما می توانید با استفاده از تور مالزی خبرنگاران به این کشور سفر کنید و غذاهای خوشمزه مالزی را با دستپخت و مواد اصیل مالزیایی بچشید و تجربه ای منحصر به فرد در سفر خود داشته باشید.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 928

به "نگاهی بر غذای ملی مالزی، ناسی لماک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی بر غذای ملی مالزی، ناسی لماک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید