نمکی: آمار فوتی&zwnjهای کرونا کاهش یافته، اما عادی انگاری نکنید!

به گزارش لوکو، وزیر بهداشت با اشاره به کاهش فرایند بستری و مرگ ناشی از کرونا در کشور با اجرای محدودیت ها، گفت: از مردم خواهش می کنم که این نشانه ها را به حساب عادی انگاری نپندارند.

نمکی: آمار فوتی&zwnjهای کرونا کاهش یافته، اما عادی انگاری نکنید!

به گزارش ایسنا، دکتر سعید نمکی گفت: طبق پیش بینی هایی که موسسات علمی دنیا نموده بودند، متاسفانه اروپا، امریکا و بسیاری از کشور های دنیا در شرایط نامطلوبی به سر می برند. پیش بینی که برای دنیا نموده بودند، متاسفانه درست از آب درآمد، اما پیش بینی که برای کشور ما شده بود، متفاوت شد.

وی اضافه کرد: کشور هایی مانند آمریکا، بریتانیا و آلمان خیز بسیار وحشتناکی را از بیماری و مرگ نشان می دهند. حتی کمی بیش از آنچه که موسسات علمی پیش بینی نموده بودند. روز گذشته با کمال تاسف آلمانی ها با مرگ 432 مورد در روز روبرو بودند، آمریکایی ها با مرگ بالای 2800 روبرو بودند. همچنین سایر کشور های اروپایی با مرگ های نزدیک به 1000 روبرو بودند.

نمکی ادامه داد: در کشورمان برای کنترل بیماری سه سناریو داشتیم؛ سناریوی سوم این بود که هیچ کاری نمی کردیم که در این صورت مرگ ها همچنان خیز داشت. سناریوی دوم این بود که با محدودیت های کمتر رفتار کنیم و سناریوی یک این بود که به سمت ادامه اجرای محدودیت ها در همان حد و حصری که امتداد داشت، می رفتیم. امروز با افتخار می گوییم که با اعمال محدودیت ها توانستیم که از بیش از 30 هزار مورد بستری و از 4621 مرگ با محاسبه عدد و رقمی که داریم، بکاهیم. این روش را ادامه داده و به سمت روز های دو رقمی و تک رقمی پیش می رویم. البته از مردم خواهش می کنم که این نشانه ها را به حساب عادی انگاری نپندارند.

وزیر بهداشت همچنین گفت: بعد از پیک سوم که پیک نفس گیری بود و همکاران من در استان ها فشار این پیک را که به مراتب از پیک های قبلی سنگین تر بود، تحمل کردند، اکنون می بینیم که ابتلا و مرگ ومیر در کل کشور سر به فرود گذاشته است.

نمکی اضافه کرد: البته هر یک میلی متری که از این منحنی کم می گردد، پشت همکاران من از توان فرسایی این هجمه سنگین بیماری سانتی متر ها خم می گردد. البته این اصطلاحی را که می گویند که همکاران ما خسته شدند و تاب آوری شان کاهش یافته، خواهش می کنم نگوییم. زیرا همکاران مان همواره در اوج ایستادگی در کنار مردم هستند.

منبع: فرارو
انتشار: 27 دی 1399 بروزرسانی: 27 دی 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1332

به "نمکی: آمار فوتی&zwnjهای کرونا کاهش یافته، اما عادی انگاری نکنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمکی: آمار فوتی&zwnjهای کرونا کاهش یافته، اما عادی انگاری نکنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید