نقل و انتقال خودرو مابین مناطق آزاد فقط به رویه ترانزیت خارجی

به گزارش لوکو، خبرگزاری خبرنگاران- معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: براساس دستورالعمل جدید گمرک, از این پس, نقل و انتقال خودرو در مناطق آزاد, فقط به رویه ترانزیت خارجی و با رعایت برخی شرایط, انجام خواهد شد.

نقل و انتقال خودرو مابین مناطق آزاد فقط به رویه ترانزیت خارجی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، مهرداد جمال ارونقی اضافه نمود: براساس مصوبه جدید مورخ 99/6/23 از این پس, نقل و انتقال خودرو ما بین مناطق آزاد فقط به رویه ترانزیت خارجی و با رعایت شرایط و مقررات زیر اجرا خواهد شد:

1- خودروهایی قابل نقل و انتقال مابین مناطق آزاد خواهند بود که قبلا در یکی از مناطق آزاد با رعایت مقررات مربوطه وارد و در آن منطقه شماره گذاری شده باشند.

2- ارائه موافقت کتبی سازمان های مناطق آزاد مبداء و مقصد به گمرک مبداء ترانزیت الزامی است.

3- انتقال خودرو با برندهای لامبورگینی، فراری، پورشه، هامر، مازراتی، بوگاتی و همچنین سایر خودروهای دارای برند آمریکایی، ساخت آمریکا و یا با مبداء اولیه آمریکا امکان پذیر نمی باشد.

4- ترانزیت خارجی سایر خودروها در صورت ثبت سفارش به مقصد منطقه مورد نظر و با استعلام و کسب موافقت دفتر واردات در هر دو راستا میسر خواهد بود.وی تاکید نمود: ترانزیت خودروهایی که در این مصوبه ذکر شده اند صرفا بر روی وسایل نقلیه خودوربر امکان پذیر می باشند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1232

به "نقل و انتقال خودرو مابین مناطق آزاد فقط به رویه ترانزیت خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقل و انتقال خودرو مابین مناطق آزاد فقط به رویه ترانزیت خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید