نرخ بلیط هواپیما در تعطیلات پیش رو

به گزارش لوکو، در تعطیلات پیش رو بسیاری از بلیط ها در مسیرهای داخلی و خارجی به فروش رفته است؛ اما همچنان بلیت هایی به جای مانده که قیمت های بسیار متنوعی دارد.

نرخ بلیط هواپیما در تعطیلات پیش رو

در حوزه پروازهای داخلی اصلی ترین تقاضا مربوط به شهرهای مشهد، تبریز، بندرعباس، شیراز و کیش است و از این رو از تاریخ 10 خرداد تا 17 خرداد، بخش قابل توجهی از بلیط پروازها میان تهران و هر یک از شهرهای پرمسافر به فروش رفته است.

با این وجود همچنان در بیشتر روزهای پیش رو، پروازهایی از ایرلاین های مختلف ظرفیت خالی دارند که پرواز در هر یک از کلاس های پروازی آن ها نرخی متفاوت دارد.

برای مثال در روز دهم خرداد در راستا تهران به مشهد همچنان پروازهایی با نرخ کمتر از 250 هزار تومان انجام می شود که بیشتر آن ها هنوز ظرفیت محدودی برایشان به جای مانده است. در این راستا حتی بلیت هایی در نزدیکی نرخ قیمت 200 هزار تومان نیز موجود است که شاید زمان پرواز آن ها باعث ارزان تر شدنشان شده؛ زیرا در روزهای تعطیلی هر چه زمان پرواز به ساعات پایانی شب نزدیک شود، قیمت ها به خود روندی کاهشی می گیرند.

بالاترین نرخ قیمت در این راستا نیز مربوط به کلاس بیزینس شرکت هواپیمایی ایران ایر می شود که ایرباس 320 این ایرلاین، پروازی با مبلغ بلیت 559 هزار تومان انجام خواهد داد که البته بخش قابل توجهی از ظرفیت این پرواز نیز پر شده است.

در راستا تهران به شیراز نیز شرایط مشابه است و پروازها از حدود 200 هزار تومان آغاز شده و در کلاس بیزینس به بیش از 500 هزار تومان نیز می رسد. نرخ ها در راستا تهران به کیش قدری بالاتر رفته؛ اما همچنان خبری از نرخ های نجومی در این راستا نیست و مسافران می توانند پروازهای خود را با نرخی از 250 هزار تومان تا حدود 400 هزار تومان انجام دهند.

شرایط در پروازهای بین المللی قدری فرق دارد و در این راستاها نرخ ها هم تنوع بیشتری دارند و هم افزایش قیمت شان در قیاس با روزهای عادی بالاتر بوده است. در روز دهم خرداد بلیت پرواز در راستا تهران به استانبول از حدود یک میلیون و 300 هزار تومان آغاز می شود و نرخ بیشتر قریب به اتفاق پروازها در رقمی بین دو میلیون تا دو میلیون و 500 هزار تومان در نظر گرفته شده است. در این راستا تعدادی از ایرلاین های بین المللی برنامه ریزی چند سفره داشته اند که نرخ آن ها بسیار بالا رفته؛ اما به نظر می رسد چندان با تقاضای پرواز در بازار ایران سازگاری نخواهد داشت.

در راستا تهران به دبی نیز شرایط مشابه است هر چند فاصله نرخ ها به شکل قابل توجهی بالا رفته است. برای مثال در این راستا شرکت هواپیمایی ایرعربیا بلیتی با مبلغ کمتر از 600 هزار تومان ارائه کرده و شرکت هواپیمایی ماهان نیز نرخ 360 هزار تومان را برای پروازهایش در این راستا تعیین کرده است. جز این پروازهای معدود دیگر نرخ ها بین یک میلیون و 500 هزار تا دو میلیون تومان تعیین شده است.

با آنکه در شرایط فعلی به علت بالا بودن تعداد پروازهای موجود و تنوع در نرخ گذاری این حوزه، به نظر می رسد که امکان شکل گیری بازار سیاه به طور گسترده وجود نداشته باشد؛ اما روز گذشته دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی به مردم هشدار داد و گفت:

از سایت های غیرمجاز فروش بلیت خریداری نکنید؛ زیرا امکان بالا رفتن غیرمنطقی قیمت ها در آن ها وجود دارد.

سازمان هواپیمایی کشوری نیز گفته است که در صورت برخورد با هر گونه تخلف در بازار فروش بلیت هواپیما با آن برخورد خواهد کرد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 فروردین 1401 بروزرسانی: 1 فروردین 1401 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1952

به "نرخ بلیط هواپیما در تعطیلات پیش رو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ بلیط هواپیما در تعطیلات پیش رو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید