هدایت درباره اضافه بار شرکت هواپیمایی قشم ایر

به گزارش لوکو، اگر مجبور شدید مبلغی به عنوان جریمه اضافه بار خود بپردازید و همچنین اگر مجبور شدید مدت مدت زیادی را در فرودگاه صرف کنید و حتی برخی از وسایل خود را نتوانسته اید همراه خود ببرید، همه و همه به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از شرکت هواپیمایی پروازی شما است، از این رو دانستن اطلاعات ایرلاینی که با آن سفر می کنید یکی از ملزومات سفر شماست پس اگر برای یک سفر آرام ایرلاین قشم ایر را انتخاب نموده اید در این جا به تمام اطلاعاتی که احتیاج است درباره آن بدانید می پردازیم.

هدایت درباره اضافه بار شرکت هواپیمایی قشم ایر

معرفی شرکت هواپیمایی قشم ایر

در ابتدا این ایرلاین با نام فراز قشم در سال 1372 با اجاره کردن هواپیما فعالیت پروازی خود را در این صنعت شروع کرد پس از آن در سال 1375 به واسطه بستن قرارداد اجاره با مالکین هواپیماهای مسافری پهن پیکر پروازهای خود را در راستاهای بیشتری چون تهران- قشم، تهران- دبی و دیگر شهرهای ایران گسترش داد و تنوانست تا سال 1379 تعداد 7 فروند هواپیما در اختیار داشته باشد. خاتمه مالکان خصوصی شرکت هواپیمایی فراز قشم تصمیم دریافت این شرکت را به شرکت هلدینگ توسعه سورینت قشم واگذار کند از این رو این ایرلاین با نام جدید قشم ایر به طور رسمی در سال 1388 فعالیت خود را از سر گرفت. و در آخر برای دومین بار در سال 1393 واگذار شد وتا کنون ایرلاین قشم ایر تحت مالکیت وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران است.

امروزه ایرلاین قشم ایر با برخورداری از هواپیماهای دوربرد و برد متوسط و دارا بودن بیش از 3000 جایگاه امکان پرواز به فرودگاه های داخلی و خارجی بسیاری را فراهم نموده است. این شرکت هواپیمایی علاوه بر مقاصد داخلی و خارجی برگذار کننده پرواز های عتبات عالیه نیز است. در زیر می توانید مقاصد پروازی این ایرلاین را مشاهده کنید.

ناوگان هوایی قشم ایر

از آنجایی که شعار این شرکت هواپیمایی برای مسافرانش (انتخاب اول شما در پهنه آسمان آبی هستیم زیرا روی امنیت و آسایش شما تمرکز نموده ایم) است همواره سعی براین داشته تا با به کاربستن ناوگانی با استاندارهای بالا از نظر کمی و کیفی و همچنین با به کار دریافت نیروی کارآزموده و مجرب در جهت حفظ آرامش و رضایت مسافران خود قدم بردارد.

در جدول زیر تعداد هواپیماهای این ایرلاین بر اساس مدل به نمایش درآمده است.

جالب است بدانید یکی از هواپیماهای مدل ایرباس 600- A300 این شرکت به صورت اختصاصی در اختیار باشگاه پرسپولیس تهران بوده است.

شرکت هوایی قشم ایر علاوه بر هواپیماهای مسافربری دارای هواپیماهای مخصوص حمل بار (کارگو) تا وزن 50 تن در راستاهای بین المللی (تهران- شانگهای، تهران- استانبول، تهران- کابل، تهران-دبی و تهران-اسلام آباد) نیز است.

بار مجاز در پروازهای داخلی قشم ایر

هر ایرلاینی برای فراهم کردن سفری دلپذیرتر برای مسافران خود قوانینی را وضع می نماید که این قوانین شامل میزان بار قابل حمل نیز است که در زیر به تفکیک راستاهای داخلی و بین المللی و همچنین بزرگسال و کودک قابل مشاهده است:

بزرگسال و کودک : 20 کیلوگرم

نوزاد : 10 کیلوگرم

بار مجاز و هزینه اضافه بار در پروازهای خارجی از مبدا تهران - ایران

بار مجاز و هزینه اضافه بار در پروازهای خارجی از مبدا دیگر فرودگاه های ایران

بار مجاز و هزینه اضافه بار در پروازهای خارجی به مقصد ایران - تهران

بار مجاز و هزینه اضافه بار در پروازهای خارجی به مقصد دیگر فرودگاه های ایران

علاوه بر میزان بار جامعه دان (چمدان) هر مسافر می تواند میزان باری به صورت رایگان به داخل کابین هواپیما حمل کند که این مقدار برای همه پروازهای داخلی و خارجی، کیف، کوله پشتی یا ساک دستی به وزن 5 کیلوگرم است.

تاریخ به روزرسانی: به روزرسانی بر اساس بخشنامه 11 آبان 1399

روش محاسبه هزینه حمل حیوان خانگی

هزینه حمل حیوان خانگی در هواپیمایی قشم با فرمول زیر محاسبه می گردد:

وزن کامل حیوان به همراه قفس × 2 × نرخ اضافه بار راستا.

هزینه حمل حیوان جدا از اضافه بار عادی مسافر محاسبه و دریافت می گردد.

چنانچه مجموع وزن حیوان و قفس زیر 10 کیلوگرم باشد، همه محاسبات بر مبنای 10 کیلوگرم انجام می گردد.

تاریخ به روزرسانی: بر اساس بخشنامه 11 آبان 99

کالاهای ممنوعه

حمل یکسری از کالاها به دلیل ماهیت تهدید آمیز بودن برای امنیت جانی و الی مسافران و همچنین خدمه و بدنه هواپیما ممنوع است. اما حمل برخی از کالا تنها به داخل کابین هواپیما ممنوع است اما در داخل چمدان قابل حمل است. برای آگاهی از کالاهای ممنوعه و قابل حمل در چمدان و کابین هواپیما به جدول زیر رجوع کنید:

گفتنی است مسافر می تواند به صورت محدود داروها و لوازم آرایشی مورد احتیاج خود را در طی سفر حمل کند، مانند اسپرهای مو، عطر و داروهای حاوی الکل.

منبع: گردشبان
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1602

به "هدایت درباره اضافه بار شرکت هواپیمایی قشم ایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هدایت درباره اضافه بار شرکت هواپیمایی قشم ایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید