می توانیم برای اولین بار در تاریخ شیرجه ایران 2 سهمیه المپیک بگیریم

به گزارش لوکو، مربی تیم ملی شیرجه گفت: می توانیم برای اولین بار در تاریخ شیرجه ایران دو سهمیه المپیک بگیریم.

می توانیم برای اولین بار در تاریخ شیرجه ایران 2 سهمیه المپیک بگیریم

شهنام نظرپور در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، به ظرفیت های شیرجه ایران برای کسب سهمیه المپیک توکیو اشاره نمود و گفت: حمید کریمی و مجتبی ولی پور این شانس را دارند که برای اولین بار سهمیه حضور در رقابت های المپیک را برای ایران کسب نمایند.

وی بابیان اینکه حمید کریمی از مدتی پیش به کمپ روسیه اعزام شده تا برای کسب سهمیه المپیک آماده گردد، افزود: با مربی روس این ورزشکار در ارتباط هستم و خوشبختانه تمرینات خوبی را پشت سر می گذراند و می توانم بگویم یکی از امیدهای ایران برای کسب سهمیه است.

مربی تیم ملی شیرجه توضیح داد: همچنین مجتبی ولی پور نیز در تبریز مشغول انجام تمرینات برای کسب سهمیه است تا به سطح آمادگی لازم برسد.

وی یادآورشد: اگر بتوانیم برای اولین بار در تاریخ شیرجه ایران سهیمه حضور در المپیک را بگیریم، این رشته بیش از پیش بین مردم ایران معرفی خواهد شد.

نظرپور در ادامه به وضعیت شیرجه کرمانشاه اشاره نمود و گفت: کرمانشاه در رشته شیرجه دانش فنی بالا و استعدادهای زیادی دارد، اما متاسفانه به دلیل نبود زیرساخت و مسائل سخت افزاری که داریم، خیلی از این استعدادها بروز پیدا نمی کند.

وی با بیان اینکه شیرجه کرمانشاه برای رشد به یک استخر قهرمانی احتیاج دارد، افزود: اگر می توانستیم همانند شیراز، اصفهان و یا تبریز یک استخر قهرمانی داشته باشیم، قطعا ورزشکاران نام آور زیادی از استان تربیت می کردیم که راهی تیم ملی می شدند.

این قهرمان سابق شیرجه ایران یادآور شد: شیرجه روهای کرمانشاهی درحال حاضر تنها استخر شهید اشرفی اصفهانی را برای تمرین در اختیار دارند که آن هم نه از نظر سقف و نه از نظر عمق استاندارد نیست.

وی گفت: هرچند قرار است بزودی سقف این استخر تعمیر و استانداردسازی گردد، اما با این وجود به علت ناکافی بودن عمق آن کماکان مناسب برای شیرجه نیست.

تیم ملی شیرجه ایران با مربیگری شهنام نظرپور در دهمین دوره مسابقات رده های سنی قهرمانی آسیا که ششم تا دهم مهر در کشور هند برگزار گردید، پنج مدال نقره و یک برنز کسب کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 445

به "می توانیم برای اولین بار در تاریخ شیرجه ایران 2 سهمیه المپیک بگیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "می توانیم برای اولین بار در تاریخ شیرجه ایران 2 سهمیه المپیک بگیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید