سریع ترین مرد عمودی دنیا شانسی برای کسب سهمیه المپیک توکیو ندارد

به گزارش لوکو، به گزارش خبرنگاران، یکی از رشته های مصوب برای المپیک 2020 سنگ نوردی است در حالیکه پیش از این و با جود فعالیت های جهانی مستقل، این رشته جایی در رشته های المپیکی نداشت.

سریع ترین مرد عمودی دنیا شانسی برای کسب سهمیه المپیک توکیو ندارد

فعالیت های دنیای سنگ نوردی سال 2008 از فدراسیون بین المللی کوهنوردی و صعودهای ورزشی جدا شد اما به خاطر نوپا بودن رشته و جمعیت نه چندان گسترده ورزشکاران، بیش از دو دهه طول کشید تا وارد المپیک گردد.

رقابت های سنگنوردی در المپیک توکیو در سه ماده سرطناب، بولدرینگ و سرعت برگزار می گردد. در کل مسابقات سنگ نوردی در المپیک توکیو با حضور 20 ورزشکار در هر یک از بخش های مردان و زنان برگزار خواهد شد. مسابقات قهرمانی دنیا که مردادماه به میزبانی ژاپن برگزار می گردد اولین رویداد گزینشی سنگ نوردی برای المپیک توکیو است.

ایران هم برای این رقابت ها نماینده اعزامی خواهد داشت. رضا علیپور سریع ترین مرد عمودی دنیا که فدراسیون دنیای سنگ نوردی لقب یوزپلنگ آسیا را به او داده نیز به این رقابت ها اعزام می گردد اما وی فقط در بخش تخصصی خود یعنی سرعت رقابت می نماید و به همین دلیل شانسی برای کسب سهمیه المپیک ندارد.

رضا زارعی رئیس فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی در تبادل نظر با خبرنگاران در این مورد شرح داد و گفت: فعالیت علیپور به صورت تک ماده و فقط در سرعت است اما ورزشکارانی که در المپیک حاضر می شوند باید در هر سه ماده سرطناب، بولدرینگ و سرعت فعالیت داشته باشند. بنابراین وی شانسی برای کسب سهمیه المپیک ندارد.

وی در خصوص نفراتی که فدراسیون کوهنوردی روی آنها برای کسب سهمیه حساب نموده است، اضافه نمود: بر اساس رقابت های انتخابی که برگزار نموده ایم، الناز رکابی و داود رکابی نفرات ما برای انتخابی المپیک هستند. این دو خواهر و بردار بالاترین رتبه را در مسابقات انتخابی داشته اند.

رئیس فدراسیون کوهنوردی همچنین در خصوص میادین کسب سهمیه برای کوهنوردی شرح داد و اعلام کرد: در مسابقات ژاپن 6 نفر صاحب سهمیه می شوند. 20 نفر از همین رقابت ها در مسابقات تولوز فرانسه شرکت می نمایند. در این رقابت ها هم 6 نفر دیگر صاحب سهمیه می شوند. بدین ترتیب وضعیت 12 سهمیه از 20 سهمیه هر یک از بخش های مردان و بانوان در همین دو رویداد تعیین می گردد.

زارعی با بیان اینکه پنج سهمیه دیگر هم در مسابقات قاره ای و به نفرات برتر هر قاره تعلق خواهد گرفت، یادآور شد: همچنین دو سهمیه به کشور میزبان اختصاص پیدا می نماید و یک سهمیه هم به صورت وایلد کارت و با نظر فدراسیون دنیای توزیع می گردد.

وی در پاسخ به این پرسش که سنگنوردان ایران برای کسب سهمیه المپیک چقدر شانس دارند؟ گفت: شانس کسب سهمیه از مسابقات قهرمانی آسیا بیشتر است. در خصوص سهمیه وایلد کارت هم شانس زیادی برای کسب آن نداریم چراکه معمولاً این سهمیه به شاخص ترین نفرات اهدا می گردد.

رئیس فدراسیون کوهنوردی ابراز امیدواری کرد که سنگ نوردی در فهرست رشته های المپیک 2024 فرانسه هم قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 231

به "سریع ترین مرد عمودی دنیا شانسی برای کسب سهمیه المپیک توکیو ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریع ترین مرد عمودی دنیا شانسی برای کسب سهمیه المپیک توکیو ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید