مواد اولیه غذایی و انواع آن

به گزارش لوکو، مواد اولیه غذایی در شرکت های مختلف صنایع غذایی که مجموعه ای جامع از شرکت های متنوع می باشند و بیشتر مواد اولیه غذایی مصرف کننده توسط جمعیت جهان را تامین می کند، کاربرد دارند.

مواد اولیه غذایی و انواع آن

به گزارش گروه دیگر رسانه های خبرنگاران، مواد اولیه غذایی در شرکت های مختلف صنایع غذایی که مجموعه ای جامع از شرکت های متنوع می باشند و بیشتر مواد اولیه غذایی مصرف کننده توسط جمعیت جهان را تامین می کند، کاربرد دارند. در این شرکت ها تغییرات شیمیایی که در حین تولید، نگه داری و انتقال مواد غذایی ایجاد می شود مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند. تغییرات ایجاد شده امکان دارد که در بافت، رنگ، مزه، ارزش غذایی و کیفیت بهداشتی مواد غذایی اثرات مطلوب یا نا مطلوبی را ایجاد می کنند.

در زیر به برخی مواد اولیه صنایع غذایی اشاره می کنیم که در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرند.

مواد اولیه غذایی

بتا کاروتن

یک رنگ دانه قرمز نارنجی است که در گیاهان و میوه ها، مخصوصاً هویج و سبزیجات رنگارنگ یافت می شود. نام بتا کاروتن از بتا یونانی و کاراته لاتین (هویج) می آید. این رنگ دانه زرد نارنجی است که سبزیجات و میوه ها را به رنگ های غنی خود می دهد. بتا کاروتن از ریشه هویج در سال 1831 بلور داده و نام کاروتن نام گرفت. این ماده نوعی ترکیبی آلی است که تحت عنوان ترکیب ترپن دار شناسایی شده است.

پروپیونات کلسیم

یک قارچ ضد قارچی است که بدن نسبتاً راحت آن را پردازش می کند. مرکز علوم در منافع عمومی نشان می دهد که پروپیونات کلسیم به محصولات نان اضافه می شود تا از رشد قالب جلوگیری شود. یکی دیگر از مشتقات خرید پروپیونات کلسیم، پروپیونات سدیم است که اغلب در محصولات پخته شده استفاده می شود.

آسکوربات سدیم

یکی از معدود نمک های معدنی اسید اسکوربیک (ویتامینC) است. فرمول مولکولی این ترکیب شیمیایی C6H7NaO6 است و به طور معمول 131 میلی گرم سدیم در هر 1000 میلی گرم اسید آسکوربیک (1000 میلی گرم اسید آسکوربات سدیم حاوی 889 میلی گرم قیمت اسید آسکوربیک و 111 میلی گرم سدیم) را فراهم می کند.

سی ام سی

یک افزودنی غذایی است که به عنوان یک اصلاح کننده ویسکوزیته یا ضخیم کننده و امولسیفایر بکار برده می شود. اکثرCMC ها به سرعت در آب سرد حل می شوند. آن ها به طور عمده برای کنترل ویسکوزیته بدون ژل استفاده می شوند(CMC)، در غلظت های معمول استفاده می شود، حتی در حضور یون های کلسیم ژل نمی کند.

سدیم اسید پیرو فسفات

به عنوان یک بافر pH (ماده ای که میزان اسیدی بودن خاصی را حفظ می کند) و به عنوان یک تهویه خمیر در جایگزین های گوشتی مبتنی بر سویا استفاده می شود. سدیم اسید پیرو فسفات ترویج اتصال پروتئین به آب، اتصال ذرات سویا را با هم، و برای همان هدف در قطعات مرغ و محصولات خرچنگ و خرچنگ تقلید استفاده می شود.

گلوتامین

فراوان ترین اسید آمینه بدن است. آمینو اسیدها اجزای سازنده پروتئین هستند. پروتئین ها برای اندام ها بسیار مهم هستند. آن ها همچنین عملکردهای دیگری مانند انتقال مواد در خون و مقابله با ویروس ها و باکتری های مضر را انجام می دهند. گلوتامین در ماهیچه ها تولید می شود و توسط خون به اندام هایی که به آن نیاز دارند، توزیع می شود.

ستوماکروگل

نام تجاری پلی اتیلن گلیکول هگزا دسیل اتر است، که سورفاکتانت غیر یونی تولید شده توسط اتوکسیلاسیون ستیل الکل است تا ماده ای را با فرمول کلی HO (C2H4O) nC16H33 تولید کند. درجه های مختلفی از این ماده بسته به سطح اتوکسیلاسیون اجرا شده در دسترس است و واحد تکرار (n) پلی اتیلن گلیکول بین 2 تا 20 متغیر است. اگر تعداد n = 20 باشد Brij58 نام دارد. اگر n = 10 باشد، Brij56 نام دارد.

مونو پروپیلن گلیکول

یا MPG یک ماده مایع مصنوعی است که آب را جذب می کند. پروپیلن گلیکول همچنین برای ساخت ترکیبات پلی استر استفاده می شود. مونو پروپیلن گلیکول به عنوان حلال و نرم کننده در داروها قابل استفاده است.

لسیتین مایع

گروهی از مواد چربی موجود در بافت های گیاهی و حیوانی را توصیف می کند، که برای عملکرد بیولوژیکی مناسب ضروری است. لسیتین به عنوان امولسیفایر عمل می کند به این معنی که چربی ها و روغن ها را به حالت تعلیق در می آورد و آن ها را از مخلوط کردن با سایر مواد باز می دارد.

بکینگ پودر

برخلاف جوش شیرین، بکینگ پودر یک ماده ترکیبی کامل است، به این معنی که هم پایه (بی کربنات سدیم) و هم اسید مورد نیاز برای رشد محصول را دارد. ذرت نیز به طور معمول در بکینگ پودر یافت می شود. این به عنوان یک بافر برای جلوگیری از فعال شدن اسید و پایه در حین ذخیره سازی اضافه شده است.

آمونیاک خشک

یا بی کربنات آمونیوم به عنوان یک جامد کریستالی سفید با بوی آمونیاک ظاهر می شود. از این محصول برای ساخت سایر ترکیبات آمونیوم، در فرآوری مواد غذایی و برای مصارف دیگر استفاده می شود. بی کربنات آمونیوم یک ترکیب معدنی است، از نظر شیمیایی، نمک بی کربنات یون آمونیوم است. این ماده به واسطه خاصیت فیزیک و شیمیایی به عنوان یک عامل ضدعفونی کننده و تثبیت کننده و به عنوان تنظیم کننده اسیدیته مورد استفاده قرار می گیرد.

PGPR

یا Poly glycerol poly ricin oleate یک امولسیون کننده غیریونی است که به دلیل ساختار مولکولی آبدوست پلی گلیسرول و چربی دوست رسینولئات به عنوان یک ترکیب دارای فعالیت سطحی عمل می کند. قیمت PGPR دارای خواص لیپوفیلیکی بالایی است و از رسینولئات حاصل می شود، که یک اسید رسینولیک درون استری شده است و به واسطه آن احتمالاً در قسمت چربی یک ماتریکس قابل حل است.

بی سولفات سدیم

یکی از معانی مترادف اسید سولفات سدیم است. این یک اسید خشک به شکل کریستالی ، دانه ای یا پودری است که به عنوان تنظیم کنندهpH ، قارچ کش، علف کش یا میکروبیوژن (محصولی که میکروب ها را از بین می برد) در صنایع مختلفی نظیر نظافت خانگی و نگه داری استخر شنا استفاده می شود.

پلی گلیسرول استر

اسیدهای چرب (PGEs) در مواد غذایی به عنوان امولسیفایر مورد استفاده قرار می گیرند. PGEها طبقه ای از سورفاکتانت های مصنوعی، غیریونی هستند که به دلیل خاصیت آمفیفیلیک آن ها اغلب در صنایع غذایی، دارویی و آرایشی استفاده می شوند. قسمت آب گریز این آمفیفیل ها از استرهای الیگومریک گلیسرول تشکیل شده است و قسمت آب گریز از زنجیره های آلکیل با طول و درجه متفاوت اشباع مختلف تشکیل شده است.

منبع : ویرلن

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 687

به "مواد اولیه غذایی و انواع آن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواد اولیه غذایی و انواع آن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید