مقاله: راهنمای سفر به مکزیک

به گزارش لوکو، سس موله یکی از سس های رایج در آشپزی مکزیک است که انواع مختلفی از آن تهیه می شود. بیشتر انواع آن از 20 ماده اولیه تهیه می شوند که شامل انواع چیلی است. یکی از مشهورترین انواع آن موله پوبلانو (mole poblano) نام دارد؛ سسی قرمز و لذیذ که همراه با مرغ یا بوقلمون سرو می شود.

مقاله: راهنمای سفر به مکزیک

این شهر باستانی در غرب امپراتوری مایا قرار داشته و امروزه در ایالت Chiapas واقع شده است. این شهر درمقایسه با دیگر شهرهای باستانی مکزیک که متعلق به قوم مایا هستند، کوچکتر است اما سازه ها و تندیس هایی که در آن وجود دارد، از بهترین نمونه های معماری و مجسمه سازی تمدن مایا هستند. قدمت بیشتر سازه های این مجموعه به سال های 600 تا 800 میلادی برمی شود. از میان آثار به جا مانده در این مجموعه می توان به معبد کتیبه اشاره نمود.

این بنا را به نحوی ساخته بودند که به وسیله آن می توانستند تاریخ را تعیین نمایند. علاوه بر بناهای تاریخی، تندیس های باستانی بخش دیگری از دیدنی های این شهر شگفت انگیز مایایی هستند.

در رشته کوه های مرکزی مکزیک، یک مقصد توریستی تاریخی به نام شهر سان میگل د آلنده واقع شده است. این شهر پرهیاهو، تاریخ پرفرازونشیبی دارد. این شهر را San Franciscan Monk پایه گذاری نموده است و نقش مهمی در استقلال مکزیک از اسپانیا در تاریخ داشته است. امروزه این شهر به خاطر بناهای تاریخی دوران استعمار و معماری جالب توجه آنها مشهور است. قدم زدن در خیابان های سنگ فرش قدیمی و بازدید از بناهای تاریخی زیبایی مانند Angela Peralta و کلیساهای تاریخی از جذابیت های این شهر هستند.

منبع مقاله: راهنمای سفر به مکزیک

انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1781

به "مقاله: راهنمای سفر به مکزیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: راهنمای سفر به مکزیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید