مسائل مالی و چالش های مرزی هدف سفر هفته آینده مودی به چین

به گزارش لوکو، خبرنگاران: نخست وزیر هند در رأس یک هیئت عالی رتبه از مقامات این کشور برای گفت وگو در خصوص گسترش روابط، مسائل مالی و چالش های مرزی به پکن سفر خواهد نمود.

مسائل مالی و چالش های مرزی هدف سفر هفته آینده مودی به چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، نارندار مودی نخست وزیر هند قرار است هفته آینده در رأس یک هیئت عالی رتبه برای یک سفر سه روزه به چین سفر کند.

این نخستین سفر مودی به عنوان نخست وزیر هند به چین خواهد بود که در چهاردم ماه میلادی جاری شروع و تا شانزدهم ادامه خواهد داشت.

نخست وزیر هند در سفر خود به چین از شهرهای پکن شیان، و شانگهای دیدن خواهد نمود.

گفته می شود نارندرا مودی مسائل مالی و چالش هایی که در خصوص مناطق مرزی میان هند و چین وجود دارد را در رأس دستورکار مذاکرات خود با مقامات پکن قرار داده است.

هند و چین نزدیک به 3500 کیلومتر مرز مشترک دارند و بر همین اساس دهلی نو مدعی است که نظامیان چینی به طور منظم و برنامه ریزی شده وارد خاک هند می شوند، از طرفی هم دولت چین مناطق آروناچال پرادیش را بخشی از مناطق تبت این کشور می داند.

یادآوری می شود که شی جین پینگ رئیس جمهور چین، چندی پیش در سفر به دهلی نو با مقامات هندی در خصوص گسترش همکاری های دوجانبه دو کشور تأکید و به تفاهم رسیدند.

همچنین دولت چین در ملاقات با مقامات هندی گفت که در بخش های زیربنایی و فراوری در هند، 20 میلیارد دلار سرمایه گذاری می نمایند.

سفر نارندرا مودی نخست وزیر هند به چین در شرایط انجام خواهد شد که مقامات دهلی نو اخیرا نگرانی هایی را مبنی بر کمرنگ شدن موقعیت خود در جنوب آسیا و افغانستان و تأثیر روابط پاکستان و چین بر آن را مطرح می نماید.

این در حالی است که از سویی سفر محمد اشرف غنی رئیس جمهور حکومت وحدت ملی افغانستان به دهلی نو، خوش بینی هایی را برای مقامات هندی مبنی بر کاهش فشار های اخیر در ارتباط با مسائل منطقه ای و روابط چین و پاکستان بر سر افغانستان بوجود آورده است.

هند حضور پررنگ چین در پاکستان را علیه منافع استراتژیک خود می داند و به باور کارشناسان هندی، مودی میخواهد در برابر توافقات گسترده پاکستان و چین و همچنین سیاست خارجی جدید غنی مبنی بر دوری از دهلی نو، بار دیگر به صحنه سیاسی، نظامی و مالی افغانستان باز شود.

اکنون هند ضمن گسترش روابط با چین و تقویت همکاری های دو کشور، میخواهد فشارهای منطقه ای را که در نتیجه روابط چین و پاکستان بوجود آمده، کاهش دهد.

خاطرنشان می شود که هند امیدوار است به وسیله گسترش روابط دهلی نو و کابل ضمن حفظ فرصت های جدید در افغانستان، موقعیت گذشته خود را نیز در این کشور احیا کند.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 580

به "مسائل مالی و چالش های مرزی هدف سفر هفته آینده مودی به چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل مالی و چالش های مرزی هدف سفر هفته آینده مودی به چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید