روسای جمهوری چین و روسیه: با یکجانبه گرایی مبارزه می کنیم

به گزارش لوکو، رئیس جمهوری روسیه اظهار داشت که کشورش آماده است تا علاوه بر تامین نفت و گاز مورد احتیاج چین، سویا و دیگر محصولات کشاورزی بیشتری را نیز به این کشور صادر کند.

روسای جمهوری چین و روسیه: با یکجانبه گرایی مبارزه می کنیم

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

روسای جمهور چین و روسیه روز چهارشنبه توافق کردند تا روابط خود را تا سطح همکاری های استراتژیک و جامع ارتقاء دهند.

در جریان دیدار شی جین پینگ و ولادیمیر پوتین، علاوه بر ارج گذاری بر بیش از هفتاد سال رابطۀ دو جانبه، بر حفظ رابطه خوب میان دو همسایه و ارتقاء سطح همکاری های برد-برد تاکید نمودند.

آقای شی با یادآوری این که این هشتمین بار از زمان آغاز ریاست جمهوری بر چین یعنی سال 2013 میلادی است که به روسیه سفر می نماید، بیان کرد که روابط دو کشور همچنان در حال پیشرفت و در بهترین سطح خود در طول تاریخ است.

او اضافه نمود که هر دو کشور تا کنون همیشه قویا از کوشش های یکدیگر در موضوعات حفظ منافع ملی دفاع نموده و باعث تقویت اعتماد سیاسی و استراتژیک متقابل شده اند.

  • شی جین پینگ: سال جاری نقطه عطفی در روابط چین و روسیه است

رئیس جمهوری چین با اشاره به اینکه سال جاری هفتادمین سال آغاز روابط دیپلماتیک پکن و مسکو است، این سال را نقطه عطف این روابط و یک نقطه آغاز جدید خواند. او تاکید نمود که چین و روسیه تا کنون نقش فعالانه ای در سطح بین الملل برای حل و فصل موضوعات جهانی و مشارکت قابل توجهی برای حفظ نظم بین الملل داشته اند.

او خواهان آن شد که هر دو طرف علاوه بر تقویت ارتباطات و همکاری های استراتژیک، برای گسترش همکاری های اقتصادی و بازرگانی، تقویت همکاری ها در سطوح منطقه ای و بین المللی و افزایش سرمایه گذاری های مشترک در بخش های انرژی، فناوری، هوافضا، کشاورزی، اقتصادی و نوآوری های علمی گام بردارند.

  • پوتین: بطور مشترک با یکجانبه گرایی مقابله می کنیم

ولادیمیر پوتین نیز ضمن استقبال گرم از همتای چینی خود، بیان کرد که با کوشش های دو کشور طی هفتاد سال گذشته، اکنون روابط آنها به سطح بی سابقه ای رسیده و مبادلات و همکاری های دوجانبه بسیار سودمند بوده است. او تاکید نمود که از این همکاری ها نه تنها مردم دو کشور بهره برده اند بلکه همکاری های و هماهنگی های استراتژیک چین و روسیه به نیرویی قوی برای حفظ امنیت و ثبات جهانی تبدیل شده است.

رئیس جمهوری روسیه که چین و روسیه باید همکاری هایشان را در خصوص مسائل مهم منطقه ای و بین المللی افزایش داده و بطور مشترک با چالش های ناشی از یکجانبه گرایی و اصرار بر حمایت از تولیدات داخلی مقابله نمایند.

او بیان کرد که کشورش متعهد به تقویت همکاری ها با چین در موضوعات اقتصادی و بازرگانی، کشاورزی، اقتصادی، علمی و فناوری، حفاظت از محیط زیست، ارتباطات راه دور و تقویت زیرساخت ها خواهد بود و از تمایل روسیه برای افزایش تعاملات منطقه ای در موضوعات آموزشی، فرهنگی و گردشگری اطلاع داد.

  • پوتین: آماده ایم نفت و گاز مورد احتیاج چین را تامین کنیم

رئیس جمهوری روسیه همچنین بیان کرد که کشورش آماده است تا علاوه بر تامین نفت و گاز مورد احتیاج چین، سویا و دیگر محصولات کشاورزی بیشتری را نیز به چین صادر کند.

او همچنین ابراز امیدواری کرد که با تسریع در ایجاد هماهنگی های لازم میان راه ابریشم جدید (طرح یک کمربند و یک جاده) و مجمع اقتصادی اوراسیا امکان همکاری دوجانبۀ بیشتر در سطح منطقه ای فراهم گردد.

بحران شبه جزیره کره، توافق هسته ای ایران و چالش های پیش آمده در پی آن منطقه خلیج فارس همچنین بحران ونزوئلا از دیگر موضوعاتی بود که روسای جمهور دو کشور درباره آن به مصاحبه پرداختند.

آنها بر هماهنگی بیشتر فعالیت ها در سازمان ملل، سازمان همکاری شانگ های، اپک، گروه 20 و دیگر نهادهای بین المللی تاکید نمودند.

در سرانجام این دیدار چند سند همکاری میان مقامات دو کشور به امضا رسید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 547

به "روسای جمهوری چین و روسیه: با یکجانبه گرایی مبارزه می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسای جمهوری چین و روسیه: با یکجانبه گرایی مبارزه می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید