مانور برپایی بیمارستان صحرایی در اردبیل برگزار گردید

به گزارش لوکو، به گزارش خبرنگاران، رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان اردبیل عصر پنجشنبه در اجرای این مانور تاکید نمود که مرکز مدیریت حوادث و اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل جهت پاسخگویی مناسب و به موقع در زمان بروز حوادث غیرمترقبه، مانور برپایی بیمارستان صحرایی را به صورت گسترده اجرا کرد.

مانور برپایی بیمارستان صحرایی در اردبیل برگزار گردید

فرهاد غیبتی با اشاره به تجهیزات و نیروی انسانی متخصص ببه کار گرفته شده در این مانور یادآور شد: بیمارستان صحرایی برپا شده شامل 11 تخته چادر به متراژ 407 متر مربع با 50 تخت بستری متشکل از بخش های اورژانس، تریاژ، تحت نظر، اتاق CPR، رادیولوژی، اتاق عمل سرپایی و بخش های بستری زنان و مردان است.

وی اضافه نمود: این بیمارستان، مقاوم به آتش، آب و رطوبت بوده و قابلیت استفاده در دمای 60 درجه بالای صفر و 60 زیر صفر را داشته و ستون های آن با پمپ باد برقی و دستی شکل گرفته و نیازی به تنظیم باد با تغییرات دمایی تا یک هفته را ندارد.

دبیر کارگروه بهداشت و درمان در حوادث غیرمترقبه استان اضافه نمود: علاوه براین بیمارستان صحرایی برپا شده در این مانور مجهز به سیستم سرمایشی، گرمایشی، ژنراتور برق و روشنایی و دارای دو تانکر دو هزار لیتری جهت مصرف سوخت و آب بوده که داخل سه دستگاه کانکس چرخدار مجهز به مال بند قرار داشته و به آسانی با بکسل کردن می توان به محل حادثه انتقال داد.

وی با اشاره به فعال بودن همزمان 53 پایگاه سطح استان برای اجرای مانور برپایی بیمارستان صحرایی بیان داشت: همچنین در این مانور با شرکت 70 نفر از تکنسین ها و دانشجویان فوریت های پزشکی سطح استان و با بهره گیری از 10 دستگاه آمبولانس، دو دستگاه اتوبوس آمبولانس، دو دستگاه موتورلانس و یک فروند بالگرد توانمندی اورژانس پیش بیمارستانی اردبیل به نمایش گذاشته شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 101

به "مانور برپایی بیمارستان صحرایی در اردبیل برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مانور برپایی بیمارستان صحرایی در اردبیل برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید