قاضی پور: معافیت مناطق آزاد از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده اشتباه است ، لزوم توجه دولت به درآمد های پایدار مالیاتی

به گزارش لوکو، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه مناطق آزاد به محلی برای واردات صرف کالا تبدیل شده اند، گفت: از آنجاییکه این مناطق از اهداف اصلی خود فاصله گرفته اند بنابراین معافیت از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد صحیح نیست.

قاضی پور: معافیت مناطق آزاد از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده اشتباه است ، لزوم توجه دولت به درآمد های پایدار مالیاتی

نادر قاضی پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار مالی خبرنگاران، با اشاره به اهمیت عدم وابستگی بودجه کشور به نفت گفت: تنها راه رسیدن به اقتصاد بدون نفت، اتکا به درآمد های پایدار مالیاتی برای اداره کشور است.

وی ادامه داد: متاسفانه در شرایط فعلی مالی کشور، عده ای دنبال دور زدن قانون و وضع استثنائات تجاری جدید در بخش های گوناگون هستند که این مسئله آسیب های متعددی را به دنبال دارد.

*مناطق آزاد محلی برای واردات کالا ها شده است

این نماینده مجلس در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به انحراف مناطق آزاد و ویژه مالی از اهداف اصلی که در قانون برای آن پیش بینی شده است، گفت: منطق ایجاد این مناطق صادرات کالا بوده، اما در حال حاضر شاهد آن هستیم که مناطق آزاد به محلی برای واردات و مصرف هرچه بیشتر کالا ها تبدیل شده است به همین دلیل نیز اعمال معافیت مالیات بر ارزش اضافه نموده در این مناطق صحیح نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه اعمال معافیت های مالیاتی گسترده از جمله معافیت مالیات بر ارزش اضافه نموده در مناطق آزاد دولت را با کسری بودجه روبرو خواهد نمود، اضافه نمود: درصورتیکه این مناطق به محلی برای سرمایه گذاری خارجی و صادرات کالا تبدیل شوند، در آن صورت وضع مشوق های مالیاتی برای آن ها توجیه مالی خواهد داشت.

قاضی پور در سرانجام با اشاره به لزوم افزایش تعداد مودیان مالیاتی در کشور، گفت: می بایست با افزایش شفافیت زنجیره های فراوری و مصرف، از افراد پر درآمد جامعه مالیات بیشتری اخذ گردد و به تدریج محرومان از پرداخت مالیات ها معاف شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 593

به "قاضی پور: معافیت مناطق آزاد از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده اشتباه است ، لزوم توجه دولت به درآمد های پایدار مالیاتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاضی پور: معافیت مناطق آزاد از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده اشتباه است ، لزوم توجه دولت به درآمد های پایدار مالیاتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید