فینالیست شدن فیروزجا در مسابقات اینترنتی، قهرمانی در صورت پیروزی بر کارلسن

به گزارش لوکو، علیرضا فیروزجا با پیروزی در مسابقات اینترنتی بنتربلیتس، فینالیست شد و برای قهرمانی باید با مگنوس کارلسن مرد شماره یک شطرنج جهان به رقابت بپردازد.

فینالیست شدن فیروزجا در مسابقات اینترنتی، قهرمانی در صورت پیروزی بر کارلسن

به گزارش خبرنگاران، علیرضا فیروزجا که در مسابقات اینترنتی بنتربلیتس شرکت کرده است، پیروز شد فینالیست این رقابت ها شود. او پیروز شد مقابل حریف هندی با ریتینگ 2618 با نتیجه 9 بر شش به پیروزی برسد. فیروزجا 16 ساله در حالی به پیروزی رسید که باریتینگ 2728 مقابل حریف هندی قرار گرفته بود.

مگنوس کارلسن قهرمان شطرنج جهان در بخش کلاسیک که در این رقابت ها حضور دارد، پیروز شده بود در جمع چهار بازیکن برتر حضور داشته باشد. او در نیمه نهایی مقابل حریف روسی باریتینگ 2675 با نتیجه 9 بر صفر به پیروزی قاطع رسید تا فینالیست این رقابت ها شود. کارلسن با ریتینگ 2863 در مقابل حریف 27 ساله خود به این پیروزی قاطع دست پیدا کرد.

با این نتایج، فیروزجا برای قهرمانی در این مسابقات باید در مقابل مرد شماره یک شطرنج جهان قرار بگیرد. این رقابت به صورت آنلاین از طریق سایت chess24 پیگیری می شود و علاقه مندان می توانند این فینال را به صورت زنده تماشا کنند.

رقابت های بنتربلیتس یک مسابقه حذفی با 128 بازیکن در سایت chess24 است که در آن از همه بازیکنان خواسته می شود تا هنگام بازی از تمام قدرت تفکر خود استفاده کنند.

مجموع جوایز این مسابقات 50 هزار دلار است که نفر اول این دیدار می تواند 14 هزار دلار را برنده شود. هر مسابقه از 16 بازی سه دقیقه ای برق آسا تشکیل می شود و برنده اولین شطرنج بازی است که به 8.5 امتیاز برسد. در صورتی که با 16 بازی برنده معین نشد، یک بازی سه دقیقه ای دیگر انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 908

به "فینالیست شدن فیروزجا در مسابقات اینترنتی، قهرمانی در صورت پیروزی بر کارلسن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فینالیست شدن فیروزجا در مسابقات اینترنتی، قهرمانی در صورت پیروزی بر کارلسن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید