فواید پیاده روی بر سلامت جسم و روح

به گزارش لوکو، پیاده روی مزایای زیادی دارد و ورزشی بسیار ساده و کم هزینه به شمار می رود که با انجام آن به طور مرتب می توانید سلامت جسم و روح خود را تضمین کنید. در این مطلب فواید پیاده روی را به طور خلاصه به شما خواهیم گفت.

فواید پیاده روی بر سلامت جسم و روح

پیاده روی برای کاهش وزن بسیار عالی است، اما مزایای آن فراتر از این مساله است؛ از جمله افزایش متابولیسم، بهبود کیفیت خواب، کاهش استرس و بسکمک موارد دیگر. در این مطلب لوکو با فواید پیاده روی آشنا خواهیم شد.

افزایش متابولیسم

سندرم متابولیک که به افزایش فشار خون، کلسترول، قند خون بالا و چربی دور کمر گفته می شود، از بدترین عوارض جانبی سبک زندگی بی تحرک به شمار می رود. این علائم باعث ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و حتی مرگ زودرس می شود. با پیاده روی بیش از یک ساعت در روز، احتمال ابتلا به این سندرم، 29 درصد کاهش می یابد.

افزایش کیفیت خواب

هشت ساعت خواب کامل، یکی از مهم ترین کار هایی است که می توانید برای سلامتی خود در نظر بگیرید. پیاده روی با سرعت بالا، می تواند تمام آنچه شما نیاز دارید، باشد. افرادی که به طور مرتب ورزش می کنند، از جمله پیاده روی، خواب با کیفیت تری را تجربه می کنند، نسبت به افرادی که ورزش شدید انجام می دادند یا وزنه برداری می کنند.

احساس آرامش

اگر استرس دارید، باید پیاده روی کنید. بیشتر افرادی که در استخر شنا می کنند، از تاثیر مثبت و جدی آن بر سلامت روحی و جسمی بهره می برند. پیاده روی یکی از سریع ترین و موثرترین راه های کسب آرامش است. یک پیاده روی 10 دقیقه ای ممکن است به اندازه یک تمرین 45 دقیقه ای از نظر کاهش اضطراب و افسردگی موثر باشد. ترشح کورتیزول (هورمون استرس) کاهش پیدا می کند و همچنین به متوقف کردن جریان بی انتها نگرانی ها از ذهن شما کمک می کند.

فواید پیاده روی در جلوگیری از زوال عقل

پیاده روی برای مغز مفید است. هنگام پیاده روی، پای شما امواج فشار را از طریق شریان هایی ارسال می کند که جریان خون را به مغز افزایش می دهد. پیاده روی با کاهش خطر ابتلا به بیماری های شناختی مانند بیماری آلزایمر و انواع دیگر زوال عقل موثر است.

بهبود شرایط استخوان ها

افزایش تراکم استخوان ممکن است یکی از شگفت انگیزترین فواید سلامتی در پیاده روی باشد، که به خودی خود نکته حائز اهمیتی است. افرادی که استخوان های قوی تر دارند، از پوکی استخوان و همه مسائل مربوط به آن مانند شکستگی، ناتوانی و انقباض ستون فقرات در امان هستند. بهترین راه برای داشتن استخوان های قوی و سالم، انجام تمرینات ورزشی مانند دویدن، رقصیدن و پیاده روی است. برنامه های پیاده روی که بیش از شش ماه به طول بینجامد با اثرات مثبت در تراکم استخوان لگن همراه است.

فواید پیاده روی در کاهش حملات آسم

اگر آسم ناشی از ورزش را تجربه نکردید، لازم نیست از ورزش خودداری کنید. شما فقط باید در شرایط مطلوب، تمرین مناسب را انتخاب کنید. پیاده روی، همراه با شنا، گلف و دوچرخه سواری تفریحی، احتمال تحریک راه های هوایی را کاهش می دهد. به طور کلی، به دنبال فعالیت هایی باشید که می توانید در هوای معمولی انجام دهید و به استقامت قابل توجهی نیاز ندارید. سرعت لازم برای راه رفتن و نحوه تنفس صحیح را بیاموزید.

امیدواریم با شناخت این چند مورد از فواید پیاده روی بتوانید این ورزش سبک را به برنامه روزانه خود اضافه کنید و از جسمی سالم برخوردار شوید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 791

به "فواید پیاده روی بر سلامت جسم و روح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید پیاده روی بر سلامت جسم و روح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید