شکارچیان غیرمجاز به جای آهو 2 محیط بان بوشهری را شکار کردند

به گزارش لوکو، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: 2محیط بان این استان پنجشنبه شب در منطقه حفاظت شده مند بر اثر تیراندازی شکارچیان غیرمجاز آهو مجروح شدند.

شکارچیان غیرمجاز به جای آهو 2 محیط بان بوشهری را شکار کردند

فرهاد قلی نژاد روز آدینه در تبادل نظر با ایرنا اظهار کرد: شکارچیان غیرمجاز با هدف شکار آهو وارد منطقه حفاظت شده مند در شهرستان دیر شدند که با وجود اعلام ایست به وسیله محیط بانان، اقدام به تیراندازی به سوی آنان کردند.

وی بیان نمود: در این حادثه محیط بانان محمدرضا زارعی و اصغر اسماعیلی به شدت مجروح و فوری برای طی مراحل درمان به بیمارستان کنگان منتقل شدند.

قلی نژاد یادآور شد: حال عمومی محیط بان زارعی رضایت بخش نیست و تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

وی اضافه نمود: با پیگیری های اجرا شده برای شناسایی و دستگیری شکارچیان مجرم، دادستان کل استان بوشهر در ساعت های اولیه پس از وقوع حادثه دستور دستگیری شکارچیان غرمجاز را صادر کردند.

قلی نژاد ادامه داد: با توجه به افزایش روزافزون درگیری و ضرب و جرح محیط بانان در چند سال اخیر باید با تمهیدات لازم برای کاهش این حوادث تلخ کوشش کرد.

وی مطرح نمود: بعلاوه باید بودجه کافی برای افزایش تجهیزات حفاظتی و اجرای برنامه ها و فعالیت های آموزشی به سازمان حفاظت محیط زیست اختصاص پیدا کند تا این سازمان بتواند تمام برنامه های خود را در قبال محیط بانان اجرایی کند.

منطقه حفاظت شده مند به وسعت 32 هزار و 985 هکتار در 180 کیلومتری جنوب بندر بوشهر در بخش بردخون شهرستان دیر واقع است و در سال 1385 به عنوان منطقه حفاظت شده به ثبت رسید، آهو، گرگ، روباه، سیاه گوش، کفتار، گربه وحشی، گراز و تشی از جمله گونه های جانوری حیات وحش این منطقه هستند.

منبع: فرارو
انتشار: 3 مرداد 1401 بروزرسانی: 3 مرداد 1401 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 2058

به "شکارچیان غیرمجاز به جای آهو 2 محیط بان بوشهری را شکار کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکارچیان غیرمجاز به جای آهو 2 محیط بان بوشهری را شکار کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید