شرکت های بزرگ و حضور در زیست بوم استارتاپی

به گزارش لوکو، رویداد فرآیندهای نوآوری در شرکت های بزرگ در روز دوم از نمایشگاه اینوتکس 2024 برگزار گردید.

شرکت های بزرگ و حضور در زیست بوم استارتاپی

در این رویداد، مرتضی موسی خانی مشاور گروه صنعتی گلرنگ، دکتر امیر الحاجی مدیرعامل اسنوا ونچرز، سولماز صادق نیا مدیرعامل گلرنگ ونچرز و یحیی پالیزدار مدیرعامل cvc فولاد مبارکه حضور داشتند و درباره حضور سرمایه گذاران بزرگ در زیست بوم استارتاپی ایران به بحث و مصاحبه پرداختند.

در ابتدا صادق نیا، بیزنس مدل و نوآوری در درون سازمان و نیز نوآوری باز را تشریح کرد و در ادامه نیز گفت که خلق بیزنس مدل های نوآورانه دلیل موفقیت گروه گلرنگ بوده است. او بعلاوه به معرفی بیزنس مدل گلرنگ پرداخت و به مواردی همانند dual, franchise و تبلیغات آهنگی که از قدیم در فکر مردم به جای مانده است اشاره نمود.

موسی خانی نیز مقصود بنیادین و هدف اصلی هر شرکت بزرگ را به عنوان تعریف زیست بوم نوآوری در شرکت های بزرگ دانست و وفادار بودن و پایبندی شرکت به هدف اصلی که دنبال می نماید را بسیار حائز اهمیت دانست.

در ادامه، پالیزدار نوآوری در فرآیند و نوآوری زنجیره تامین را عنوان نمود و توضیح داد که ارزش اضافه نموده در صنعت فولاد از فرآیندها بیرون می آید و در این صنعت اصل بر بهره برداری و بهروری بالا است. بنابراین از منظر ایشان ارتباط با زنجیره تامین نمایندگان نوآور برای رسیدن به بهروی وری و بهره برداری بالا مهم است. او اضافه نمود که شرکت های بزرگ درون چارچوب فکر نموده و نوآوران، خارج از چارچوب فکر می نمایند .

الحاجی نیز عنوان نمود که نمی گردد یک نسخه و یا الگوی واحد برای هر صنعت درنظر گرفت. با توجه به این که هر صنعت دی ان ای خود را دارد

شرکت نمایندگان در پاسخ به این سوال که چه چیزی باعث پایداری نوآوری در شرکت های بزرگ می گردد؟ نظرات مختلفی داشتند.

پاسخ خانم صادق نیا همکاران و افراد تشکیل دهنده سازمان بود و گفت که در گلرنگ هر فردی مدیرعامل کار خود است و همه یکدیگر را همکار صدا می نمایند. سپس این همدلی و همیاری و همکاری در گروه گلرنگ را با ارائه خاطره ای به عنوان عامل پایداری نوآوری در کلرنگ عنوان کرد.

آقای پالیزدار در پاسخ به سوال، بلوغ فرهنگی سازمان و بلوغ فرآیندهای سازمان را عنوان نمود.

آقای موسی خانی نیز توجه به زمان و فرصت ها را عاملی مهم خواند. سپس توجه به زمان در گلرنگ و استفاده بهینه از آن را همگام با توانمندسازی روان شناختی در نیروهای انسانی عاملی مهم در پایداری نوآوری معرفی کرد.

آقای الحاجی هم کوشی برای رسیدن به بهروری بالا (synergy) در بخش های مختلف سازمان را در جواب به سوال مجری ارائه داد. او ادامه داد که جریان نوآوری هم باید از بیرون به درون و هم از درون به بیرون باشد.

در پایان نیز مجری از هریک از میهمانان پرسید که با توجه به اهمیت فکریت افراد موسس در راه اندازی و رشد شرکت ها، رشد گلرنگ، فولاد مبارکه و اسنوا را مدیون چه کسی می دانند؟

آقای پالیزار مهندس عرفانیان را به عنوان یکی از مهم ترین افراد در مجموعه فولاد مبارکه معرفی کرد و گفت که ایشان در دی ان ای تک تک افراد در فولاد مبارکه حضور دارد.

آقای الحاجی حاج محمدرضا دیانی را معرفی کردو ادامه داد که ایشان معتقد به ضرورت جسارت و خطرپذیری افراد موسس است.

خانم صادقی نیا حاج محمدکریم فضلی را پدر معنوی گلرنک خواند و پس از او آقای موسی خانی دکتر فضلی پسر را به عنوان شخصی که توانست مجموعه گلرنگ را توسعه داده و به رشد قابل ملاحظه ای برساند، معرفی کرد.

سیزدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس 2024 از 18ام تا 21ام اردیبهشت ماه در پارک فناوری پردیس برگزار می گردد.

منبع: مجله شنبه
انتشار: 20 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 20 اردیبهشت 1403 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 2262

به "شرکت های بزرگ و حضور در زیست بوم استارتاپی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرکت های بزرگ و حضور در زیست بوم استارتاپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید