آغاز بازسازی سرای کاشانی بازار تاریخی اراک

به گزارش لوکو، ایسنا/ براساس سخنان معاون میراث فرهنگی استان مرکزی، آغاز بازسازی سرای کاشانی بازار تاریخی اراک صورت گرفت.

آغاز بازسازی سرای کاشانی بازار تاریخی اراک

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بازسازی شروع شد

سید محسن رحمتی، معاون میراث فرهنگی با اشاره به شروع بازسازی بام سرای کاشانی بازار تاریخی اراک بیان نمود: بازسازی و نگهداری بازار اراک به عنوان شالوده و عنصر هویت ساز شهر یکی از مهمترین پروژه های بازسازیی اساسی استان است و برای بازسازی کامل آن، همراهی مالکین و دستگاه های مرتبط لازم است.

وی با اشاره به همکاری کسبه و بازاریان در بازسازی بازار اراک، گفت: کسبه بازار باید احساس وظیفه بیشتری در قبال بازار داشته باشند، چرا که بازار اراک آخرین نسل بازارسازی کشور در دوره قاجار است که نمونه ای بی بدیل و یکی از مهمترین بناهای کشور بشمار می رود.

رحمتی با بیان اینکه پروژه بازسازی و احیای بازار اراک از ابتدای سال شروع شده و تا به امروز بازسازی سرای نبی زاده به اتمام رسیده است، بیان نمود: بازسازی بام سرای کاشانی به شیوه سنتی و توسط استادکاران بازسازی، منطبق بر الگوهای موجود در حال اجرا و از نمونه اقدامات مناسب و متناسب با مجموعه بازار است که می تواند الگوی مناسبی برای سایر فضاهای سرپوشیده در مجموعه باشد.

وی اظهار کرد: انجام بازسازی این بخش با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال، به صورت مشارکتی با کسبه سرا شروع شده بطوریکه از این مبلغ حدود 30 درصد توسط کسبه و مابقی توسط اداره کل میراث فرهنگی تأمین شده است.

معاون میراث فرهنگی استان مرکزی با اشاره به ارزش تاریخی بازار اراک و لزوم حفظ و حراست از آن تاکید نمود: این بنای با ارزش تاریخی که برای ساخت آن از آجر، گچ، آهک و خاک رس استفاده شده، تلفیقی از معماری مدرن و سنتی ایران در چهار جهت و در 14 هکتار است که هشت گذر و 20 سرا دارد و در 10 آبان 1355 به عنوان یکی از آثار ملی به ثبت رسید.

منبع: همگردی
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1194

به "آغاز بازسازی سرای کاشانی بازار تاریخی اراک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز بازسازی سرای کاشانی بازار تاریخی اراک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید