شرط ثبت نام دوباره مسکن ملی

به گزارش لوکو، وزارت راه وشهرسازی شرط شروع دور دوم از ثبت نام مسکن ملی را تشریح کرد.

شرط ثبت نام دوباره مسکن ملی

به گزارش ایسنا و براساس اعلام وزارت راه وشهرسازی، کسانی که به علت عدم واریز وجه از طرح اقدام ملی حذف شده اند با توجه به سبز بودن فرم ج آن ها می توانند در مرحله دوم مجددا نام نویسی نمایند.

براساس این گزارش، حدود 460 هزار نفر از متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن تایید شده بودند که تا روز 30 آذر باید مشخص تکلیف شوند. در پی اعلام وزارت راه و شهرسازی کسانی که به آن ها پیامک ارسال شده اگر تا 30 آبان نسبت به افتتاح حساب و واریز حدود 40 میلیون تومان اقدام ننموده باشند حذف شده اند.

اما افرادی در این بین بودند که اسم کردند پیامکی به آن ها ارسال نشده و در فرآیند نام نویسی دچار مشکل شدند تا 30 آذر به آن ها مهلت داده شده است. بعد از این تاریخ بسته به اینکه چند نفر از افرادی که ثبت نام نموده اند متقاضی واقعی هستند و براساس ظرفیت های خالی، ثبت نام دور دوم شروع خواهد شد. بنا بر اعلام متولی مسکن ملی، کسانی که حذف می شوند منعی برای ثبت نام مجدد ندارند؛ زیرا از امتیازی استفاده ننموده اند و فرم ج آن ها سبز است که همانند دیگر متقاضیان می توانند نام نویسی نمایند.

آخرین گزارش ها از شرایط واریز وجه از سوی متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن حاکی است: در مرحله اول ثبت نام این طرح 460 هزار متقاضی مسکن ملی واجد شرایط شناخته شدند که از این تعداد 100 هزار نفر مخصوص بافت فرسوده بودند. یعنی مجموعا دولت باید برای 300 هزار نفر در قالب این طرح خانه سازی کند.

از این 300 هزار متقاضی تقریبا 240 هزار نفرشان مشخص تکلیف شده و به تعهدشان عمل نموده اند. به این صورت که یا از حدود دو سال قبل به آن ها زمین واگذار شده است که هم اکنون درحال ساخت هستند یا 40 میلیون تومان را در قالب ثبت نام برای دریافت مسکن در قالب طرح اقدام ملی، به حساب خود در شبکه بانکی واریز نموده اند.

براساس اعلام وزارت راه وشهرسازی بعلاوه حدود 60 هزار نفر به جای مانده که یا آورده را واریز ننموده، یا تکمیل ننموده اند که باید تا خاتمه آذر مشخص تکلیف شوند. آن طور که متولی مسکن ملی اعلام نموده است برای کل 400 هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن، تامین زمین صورت گرفته است.

وزارت راه وشهرسازی درحالی شرط ثبت نام دور دوم طرح اقدام ملی مسکن را اعلام نموده و برای جاماندگان از این طرح که در مرحله اول پیروز به واریز آورده اولیه نشده اند فرصت دوباره قائل شده است که کارشناسان مسکن معتقدند رقم آورده اولیه 40 میلیون تومانی برای بخش قابل توجهی از متقاضیان رقم بالایی است و بسیار بعید به نظر می رسد این افراد که در مرحله اول پیروز به تامین این مقدار آورده نقدی نشده اند هم اکنون هم بتوانند این رقم را تامین نمایند.

کارشناسان معتقدند بهتر است دولت برای تامین مسکن این گروه از متقاضیان نسبت به اعمال روش های موثرتری همانند ایجاد بازار اجاره داری حرفه ای و اجاره مسکن به گروه های کم عایدی با نرخ یارانه ای اقدام کند.

منبع: فرارو
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1721

به "شرط ثبت نام دوباره مسکن ملی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط ثبت نام دوباره مسکن ملی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید