تور ارزان دبی: سخنرانی گروسی در امارات با موضوع توسعه مسالمت آمیز انرژی هسته ای

به گزارش لوکو، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی که به امارات عربی متحده سفر نموده است، در دانشگاه خلیفه این کشور حضور یافت.

تور ارزان دبی: سخنرانی گروسی در امارات با موضوع توسعه مسالمت آمیز انرژی هسته ای

با تور ارزان دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

به گزارش مانیتورینگ گروه بین الملل خبرنگاران، رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در دانشگاه خلیفه امارات متحده عربی برای حاضران سخنرانی کرد.

رافائل گروسی روز گذشته از نیروگاه هسته ای باراکه در امارات متحده عربی تماشا نموده بود.

این سخنرانی در شرایطی صورت گرفته که بامداد امروز چهارشنبه سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران اطلاع داد گفت وگوهای مدیر کل آژانس اتمی و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، منجر به پیشرفت و کاهش شکاف ها بر سر چندین موضوع مورد نظر طرفین شده است.

سعید خطیب زاده اضافه نمود: نمی خواهم وارد جزئیات شوم، اما می توانم پیش بینی کنم که دو طرف به زودی به تفاهم برسند (جزئیات بیشتر).

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در ابتدا به تمجید از روابط خوب آژانس با امارات به منظور تقویت استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی پرداخت و از دانشگاه خلیفه به خاطر میزبانی از او تشکر کرد.

او سپس به سفر چندی قبل خود به نشست تغییرات اقلیمی سازمان ملل در شهر گلاسکو اشاره و بر اهمیت همکاری های دنیای همه کشورها، سیاستمداران و فعالان محیط زیست به منظور مقابله با گرمایش زمین تاکید نمود.

او در ادامه سخنرانی خود به فاجعه مرگبار زلزله و سونامی سال 2011 در ژاپن که به تخریب نیروگاه هسته ای فوکوشیما اشاره نمود.

به گفته گروسی، بعد از این فاجعه صحبت هایی در کشورهای مختلف دنیا درباره لزوم کاستن از استفاده از انرژی هسته ای مطرح شد اما با گذشت زمان استفاده از انرژی هسته ای در دنیا بیشتر شد.

سخنرانی گروسی در دانشگاه خلیفه

وی سپس به زدن مثال از کشورهای قاره های مختلف دنیا درباره افزایش شمار نیروگاه های هسته ای و تقویت استفاده از انرژی اتمی مبادرت کرد.

مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در این سخنرانی بارها روی نقش مهم انرژی هسته ای برای رشد مالی و توسعه کشورهای دنیا دست گذاشت و بر نقش مهم این انرژی برای استفاده های درمانی و مقابله با انواع بیماری ها از قبیل سرطان های مختلف تاکید نمود.

او در بخش پایانی سخنرانی خود نقش آژانس بین المللی انرژی اتمی در زمینه مسائل مرتبط با ایمنی مربوط به استفاده از انرژی هسته ای را مهم خواند. این مقام آرژانتینی آژانس بین المللی انرژی اتمی تلویحا به نقش آژانس در قبال ایران اشاره نمود اما اسمی از ایران نبرد.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به حاضران در دانشگاه خلیفه گفت: همان طور که می دانید آژانس بین المللی انرژی اتمی در قبال برنامه هسته ای جایی (کشوری) که فاصله زیادی با اینجا ندارد، نقش دارد.

رافائل گروسی در ادامه از حاضران در دانشگاه خلیفه خواست که سوالاتشان را درباره فعالیت های آژانس بین المللی انرژی اتمی بپرسند.

سوال اولی که از او پرسیده شد درباره فعالیت های آژانس بین المللی انرژی اتمی در حوزه مشاغل مالی و شرکت ها بود و گروسی در پاسخ گفت که او و آژانس روابط نزدیکی با شرکت های مختلف دنیا دارند و خواستار تقویت این روابط هستند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 بهمن 1400 بروزرسانی: 23 بهمن 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1912

به "تور ارزان دبی: سخنرانی گروسی در امارات با موضوع توسعه مسالمت آمیز انرژی هسته ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان دبی: سخنرانی گروسی در امارات با موضوع توسعه مسالمت آمیز انرژی هسته ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید