زیرساخت های توسعه مواد پیشرفته ارتقا یافت

به گزارش لوکو، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، ستاد لیزر و فتونیک طی 100 روز گذشته، 14 طرح در حوزه توسعه فناوری های فوتونیک، لیزر، مواد و ساخت را مورد ارزیابی و تصویب قرار داد. این طرح ها در حوزه هایی چون مواد و الیاف پیشرفته، فوتونیک، تجهیزات چاپ سه بعدی و سایر فناوری های مرتبط بود.

زیرساخت های توسعه مواد پیشرفته ارتقا یافت

حوزه های اولویت دار فناوری های مواد پیشرفته، شامل فلزات، سرامیک ها، پلیمرها و کامپوزیت های پیشرفته و فرآیندهای ساخت و فراوری آنها است. توسعه اغلب فناوری های پیشرفته از قبیل هوافضا، انرژی های تجدیدپذیر، میکروالکترونیک، زیست فناوری و ...، در گرو دسترسی به مواد پیشرفته و فناوری های مرتبط با آن است.

کاربردهای فوتونیک گسترده است.این دانش در ارتباطات، طراحی و فراوری صنعتی، پزشکی، انرژی، آموزش و تحقیقات و به عنوان یک فناوری توانمندساز کلیدی برای فناوری های دیگر کاربرد دارد.

سرمایه گذاری در حوزه مواد پیشرفته به ویژه در زمینه زیرساخت فوتونیک و مواد پیشرفته در کشور، احتیاجمند مقادیر بالایی از سرمایه ثابت و بعلاوه انتقال فناوری ها به درون کشور است. بنا بر همین احتیاج بود که ستاد توسعه فناوری های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت، مسئولیت راهبری، سیاست گذاری و هماهنگی برای توسعه فناوری این دو حوزه راهبردی در کشور را به عهده گرفت.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1889

به "زیرساخت های توسعه مواد پیشرفته ارتقا یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیرساخت های توسعه مواد پیشرفته ارتقا یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید