زمان پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان اعلام شد

به گزارش لوکو، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از تلاش این وزارتخانه برای پرداخت تمام پاداش خاتمه خدمت فرهنگیان تا خاتمه شهریورماه خبر داد.

زمان پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان اعلام شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از فارس، علی الهیار ترکمن معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در دومین روز از سی و چهارمین اجلاس رؤسا و مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور اظهار کرد: تدوین برنامه هفتم توسعه از اقداماتی است که در دست اجراست و ویژگی آن، این است که آخرین برنامه توسعه در سند 1404 است و کارگروه تدوین آن برای بخش آموزش و پرورش تشکیل شده است.

وی به بحث بودجه اشاره کرد و افزود: اقدامات بسیار خوبی اجرا شده است؛.در زمینه رتبه بندی مبلغ 2200 میلیارد تومان در 6 ماه دوم سال 98 در اختیار ما قرار گرفت که رتبه بندی اجرا شد و این اعتبار با افزایش ها به 8 هزار میلیارد تومان در سال 99 می رسد.

الهیار ترکمن به اجرای فصل دهم قانون خدمات کشوری در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در یک ماه 450 میلیارد تومان در این خصوص هزینه شد و اعتبارات آن در بودجه دیده شده است. همچنین بحث فوق العاده ویژه معلمان هم در خرداد اجرا شد.

وی به پرداخت پاداش انتها خدمت فرهنگیان اشاره کرد و ادامه داد: برای پرداخت پاداش انتها خدمت اعلام شده بود که به استناد تبصره 21 ضوابط بودجه دستگاه ها از طریق فروش اموال منقول و غیرمنقول صورت گیرد که از همان اول مخالفت کردیم و پیگیری ها برای پرداخت آن هماهنگ شد. تا به امروز 3700 میلیارد به صورت نقد فراهم شده و برای پرداخت 1700 میلیارد تومان دیگر در حال پیگیری هستیم و تلاش می کنیم تمام اعتبار پاداش انتها خدمت به صورت یکجا تا انتها شهریور پرداخت شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در خصوص بودجه سال آینده این وزارتخانه اظهار کرد: تدوین و تنظیم بودجه 1400 است موضوع مهمی است چراکه بحث بودجهبندی در زمینه کروناست و نشانه ها و سیگنال هایی دریافت کردیم که بودجه به صورت استانی است. البته ممکن است بودجه در مجلس به شکل استانی تصویب نشود اما ما باید آماده کنیم.

وی در حوزه مدیریت منابع انسانی به ابلاغ های صوری اشاره کرد و گفت: وجود ابلاغ های صوری در منابع انسانی آسیب می رساند و هر اداره کل یک دستگاه محسوب می شود و باید در این خصوص پاسخگو باشد.

الهیار ترکمن افزود: ساماندهی نیروی انسانی در حال انجام است و جابجایی را نهایی کردیم و در حال صدور ابلاغ و کلاس بندی هستیم البته نقل و انتقال اضطراری یکی از مخل ترین اتفاقات است و باید برایش تدبیری بیندیشیم.

وی با بیان اینکه مدخل ورودی به آموزش و پرورش دو دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی است، گفت: مداخلات بیرونی مخصوصا در 10 سال گذشته استانداردهای نیروی انسانی را به هم زده اسد؛ البته سیاست های نیرو تدوین شده و در شورای عالی انقلاب فرهنگی در دست بررسی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: luku.ir شناسه مطلب: 1156

به "زمان پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید